onko kellään karppaus toiminut?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
täällä yksi
Aika vapaamuotoisella karppauksella lähti 14 kg puolessa vuodessa. Pituus 178 cm, lähtöpaino 94 kiloa ja lopputulos 80 kiloa (ja ikää 48 v ja kilot olivat kertyneet pitkän ajan kuluessa noin kilo/vuosi vauhdilla).

Vapaamuotoista karppaukseni oli sikäli, että muuten kyllä kaikki hiilihydraatit pidin minimissään, mutta juhlissa tai vierailuilla en tehnyt asiasta numeroa vaan söin, mitä tarjottiin (toki mahdollisuuksien mukaan silti valikoiden).

Jouluna lopetin ja söin (ja join) mitä muukin perhe, ja paino on pysynyt kutakuinkin samoissa siitä lähtien. Paremman olon tavoittelemiseksi olen muutama viikko sitten aloittanut uudelleen tällä omalla vapaamuotoisella karppaamistyylilläni, vaa'assa en nyt ole käynyt.

Eli vastauksena kysymykseen: on toiminut.

ex
Mä laihdutin karppauksella jossain 5 kuukaudessa vähän vajaa 30kg. Ketokarppasin, voin aivan loistavasti ja laihdutus oli helppoa. Ei oo tulleet kilot takaisin, tosin en palannut perunalinjalle tuon jälkeen. Hyväkarppaan nykyään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:
Aika vapaamuotoisella karppauksella lähti 14 kg puolessa vuodessa. Pituus 178 cm, lähtöpaino 94 kiloa ja lopputulos 80 kiloa (ja ikää 48 v ja kilot olivat kertyneet pitkän ajan kuluessa noin kilo/vuosi vauhdilla).

Vapaamuotoista karppaukseni oli sikäli, että muuten kyllä kaikki hiilihydraatit pidin minimissään, mutta juhlissa tai vierailuilla en tehnyt asiasta numeroa vaan söin, mitä tarjottiin (toki mahdollisuuksien mukaan silti valikoiden).

Jouluna lopetin ja söin (ja join) mitä muukin perhe, ja paino on pysynyt kutakuinkin samoissa siitä lähtien. Paremman olon tavoittelemiseksi olen muutama viikko sitten aloittanut uudelleen tällä omalla vapaamuotoisella karppaamistyylilläni, vaa'assa en nyt ole käynyt.

Eli vastauksena kysymykseen: on toiminut.
Kiva kuulla!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ihan tosi...?
Minultako kysyit? Miksi tällaista keksisin? On toiminut myös molemmilla vanhemmillani, eli ilmeisesti ainakin näillä geeneillä on toimiva systeemi.
Ei, ei, vastasit vaan ennenkuin tämä hidas koneeni sai tuon lähetettyä! :D

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja valtakunnanmasentaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
:D jos oot perusterve nou problem. ite oon diabeetikko niin sain vaan sokerini sekasin karppaamalla
Mutta karppaustahan nimenomaan suositellaan diabeetikoille...et ilmeisesti osannut karpata oikein.
Ei insuliinihoitosille, koska ketoosi ja ketoasidoosi on liian lähellä toisiaan ja ketoasidoosi on pikkasen niinku kuolemaks meille.

En oo yhtäkään hoitavaa lääkäriä/hoitajaa löytäny joka ei ois tuota karppausta tyrmänny... ja kokemuskin oli huono
Ok, eli kun sulla on insuliinihoito, niin sen vuoksi sulle ei voi suositella marjoja, hyviä rasvoja (oliiviöljy, pähkinät, mantelit, kala, avokado), paljon kasviksia, tarpeeksi proteiinia ja hieman hiilareita.

Eli Mitä sulle sit voi suositella, paljon hiilareita ja ihan vaan vähän noita terveellisiä ruokia?

Ei ymmärrä...

vieras
Kakkostyypin diabeetikko joka saa jo hoitoa, ei voi omin päin alkaa karpiksi. Siksi sillä diabeteshoitajalla yleensä käydään keskustelemassa ruokailusta ja insuliinimääristä. Mikäli karpiksi aikoo täytyy ruokavalio suunnitella yhdessä esim. lääkärin tai diabeteshoitajan kanssa. Karppaus info-sivulla monet 2-tyypin diabeetikot on onnistuneet karppaamaan ns. hyväkarppi tyyliin.

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kakkostyypin diabeetikko joka saa jo hoitoa, ei voi omin päin alkaa karpiksi. Siksi sillä diabeteshoitajalla yleensä käydään keskustelemassa ruokailusta ja insuliinimääristä. Mikäli karpiksi aikoo täytyy ruokavalio suunnitella yhdessä esim. lääkärin tai diabeteshoitajan kanssa. Karppaus info-sivulla monet 2-tyypin diabeetikot on onnistuneet karppaamaan ns. hyväkarppi tyyliin.

Miksi pitää käydä lääkärin tai diabeteshoitajan luona suunnittelemassa ruokavalio, mikä sisältää juuri noita edellisessä viestissäni mainitsemiani terveellisiä tuotteita?

Niissä kun ei ole mitään epäterveellistä...

Kyllä minä olen sitä mieltä, että diabetespotilas ei tarvitse lääkärin apua siinä, että saako syödä marjoja, pähkinöitä, kasviksia jne...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
:D jos oot perusterve nou problem. ite oon diabeetikko niin sain vaan sokerini sekasin karppaamalla
Mutta karppaustahan nimenomaan suositellaan diabeetikoille...et ilmeisesti osannut karpata oikein.
Ei insuliinihoitosille, koska ketoosi ja ketoasidoosi on liian lähellä toisiaan ja ketoasidoosi on pikkasen niinku kuolemaks meille.

En oo yhtäkään hoitavaa lääkäriä/hoitajaa löytäny joka ei ois tuota karppausta tyrmänny... ja kokemuskin oli huono
Siis miten ihmeessä voi diabeetikko olla näin kuutamolla näin perusasiassa???? Ei ketoosi ja ketoasidoosi ole lähelläkään toisiaan. Ketoasidoosi johtuu aina insuliinin vähyydestä ja silloin sokerit on pilvissä. Ketoosissa ei ole sokerit pilvissä vaan normaalit. Ketoosia et saa pois pistämällä insuliinia, ketoasidoosin saa.

Yhteistyössä