Kiva kuulla!Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Aika vapaamuotoisella karppauksella lähti 14 kg puolessa vuodessa. Pituus 178 cm, lähtöpaino 94 kiloa ja lopputulos 80 kiloa (ja ikää 48 v ja kilot olivat kertyneet pitkän ajan kuluessa noin kilo/vuosi vauhdilla).
Vapaamuotoista karppaukseni oli sikäli, että muuten kyllä kaikki hiilihydraatit pidin minimissään, mutta juhlissa tai vierailuilla en tehnyt asiasta numeroa vaan söin, mitä tarjottiin (toki mahdollisuuksien mukaan silti valikoiden).
Jouluna lopetin ja söin (ja join) mitä muukin perhe, ja paino on pysynyt kutakuinkin samoissa siitä lähtien. Paremman olon tavoittelemiseksi olen muutama viikko sitten aloittanut uudelleen tällä omalla vapaamuotoisella karppaamistyylilläni, vaa'assa en nyt ole käynyt.
Eli vastauksena kysymykseen: on toiminut.
Minultako kysyit? Miksi tällaista keksisin? On toiminut myös molemmilla vanhemmillani, eli ilmeisesti ainakin näillä geeneillä on toimiva systeemi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:siis ihan tosi...?
Ei, ei, vastasit vaan ennenkuin tämä hidas koneeni sai tuon lähetettyä!Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Minultako kysyit? Miksi tällaista keksisin? On toiminut myös molemmilla vanhemmillani, eli ilmeisesti ainakin näillä geeneillä on toimiva systeemi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:siis ihan tosi...?
No nyt kyllä osui nimimerkki ja vastaus aikas yksiin! :/Alkuperäinen kirjoittaja valtakunnanmasentaja:lähti 10 kiloa 3 kk mutta tuli takas kun jouduin terveyden takia lopettaan. ELi sitä pitä sit karapata lopun ikää...
Sorry, menivät viestit ristiin...Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Minultako kysyit? Miksi tällaista keksisin? On toiminut myös molemmilla vanhemmillani, eli ilmeisesti ainakin näillä geeneillä on toimiva systeemi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:siis ihan tosi...?
Mutta karppaustahan nimenomaan suositellaan diabeetikoille...et ilmeisesti osannut karpata oikein.Alkuperäinen kirjoittaja valtakunnanmasentaja:jos oot perusterve nou problem. ite oon diabeetikko niin sain vaan sokerini sekasin karppaamalla
Ok, eli kun sulla on insuliinihoito, niin sen vuoksi sulle ei voi suositella marjoja, hyviä rasvoja (oliiviöljy, pähkinät, mantelit, kala, avokado), paljon kasviksia, tarpeeksi proteiinia ja hieman hiilareita.Alkuperäinen kirjoittaja valtakunnanmasentaja:Ei insuliinihoitosille, koska ketoosi ja ketoasidoosi on liian lähellä toisiaan ja ketoasidoosi on pikkasen niinku kuolemaks meille.Alkuperäinen kirjoittaja ss:Mutta karppaustahan nimenomaan suositellaan diabeetikoille...et ilmeisesti osannut karpata oikein.Alkuperäinen kirjoittaja valtakunnanmasentaja:jos oot perusterve nou problem. ite oon diabeetikko niin sain vaan sokerini sekasin karppaamalla
En oo yhtäkään hoitavaa lääkäriä/hoitajaa löytäny joka ei ois tuota karppausta tyrmänny... ja kokemuskin oli huono
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kakkostyypin diabeetikko joka saa jo hoitoa, ei voi omin päin alkaa karpiksi. Siksi sillä diabeteshoitajalla yleensä käydään keskustelemassa ruokailusta ja insuliinimääristä. Mikäli karpiksi aikoo täytyy ruokavalio suunnitella yhdessä esim. lääkärin tai diabeteshoitajan kanssa. Karppaus info-sivulla monet 2-tyypin diabeetikot on onnistuneet karppaamaan ns. hyväkarppi tyyliin.
Peesi tähän tulokseen. Samaa tulosta täälläkin :wave:Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:Mä olen vasta aloittellut, 3 viikossa 3,7kg pois.
Siis miten ihmeessä voi diabeetikko olla näin kuutamolla näin perusasiassa???? Ei ketoosi ja ketoasidoosi ole lähelläkään toisiaan. Ketoasidoosi johtuu aina insuliinin vähyydestä ja silloin sokerit on pilvissä. Ketoosissa ei ole sokerit pilvissä vaan normaalit. Ketoosia et saa pois pistämällä insuliinia, ketoasidoosin saa.Alkuperäinen kirjoittaja valtakunnanmasentaja:Ei insuliinihoitosille, koska ketoosi ja ketoasidoosi on liian lähellä toisiaan ja ketoasidoosi on pikkasen niinku kuolemaks meille.Alkuperäinen kirjoittaja ss:Mutta karppaustahan nimenomaan suositellaan diabeetikoille...et ilmeisesti osannut karpata oikein.Alkuperäinen kirjoittaja valtakunnanmasentaja:jos oot perusterve nou problem. ite oon diabeetikko niin sain vaan sokerini sekasin karppaamalla
En oo yhtäkään hoitavaa lääkäriä/hoitajaa löytäny joka ei ois tuota karppausta tyrmänny... ja kokemuskin oli huono