Onko kellään käynyt tomaattien kanssa näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamatsu

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
13 752
0
36
Olin päivällä viipaloimassa tomaatteja mozzarellasalaattia varten.Ihmettelin kun viipaleessa näkyi jotain.Siinä oli pieniä versoja.Sama kävi seuraavan tomaatin kanssa.Tomaatit oli tänään kaupasta ostettuja.En enempää sitten alkanut pilkkomaan ja jäi tomaatit syömättä.Niitä ostin vielä yli kilon :kieh:

Tomaatti on hedelma, joten ei kylla ole mahdollista etta siina olisi jotain 'versoja' koska tomaatti ei lisaanny mitenkaan hedelmaan tulevista versoista (kuten ei mikaan). Mitakohan nyt mahdat ihan tarkalleen tarkoittaa?

Ehka ne oli siemenia??!!

oon ennenkin lukenut, kun joku valittaa tota, että tomaatin sisällä on lehtiä tai vartta tai onkohan kyse siitä, että siemenet ovat alkaneet tuottaa versoa ihan liian aikaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:
Tomaatti on hedelma, joten ei kylla ole mahdollista etta siina olisi jotain 'versoja' koska tomaatti ei lisaanny mitenkaan hedelmaan tulevista versoista (kuten ei mikaan). Mitakohan nyt mahdat ihan tarkalleen tarkoittaa?

Ehka ne oli siemenia??!!

Kyllä ne oli ihan pieniä ituja.

Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Kerran on ostamani tomaateista osa ollut tuollaisia. En tiedä mistä johtuu. En uskaltanut syödä, mutta en hoksannut kauppaankaan palauttaa.

No en minäkään niitä kauppaan jaksa raahata.Reilun euron takia.Talvella ehkä viitsisi kun maksaa yli vitosen kilo.

Jos ajatellaan, että ylikypsä tomaatti putoaa emokasvista maahan eikä mikään eläin syö sitä, vissisti siemenet alkavat ennen pitkää itää. Niillä on kosteutta ja ravinteita - se tomaatti nimittäin. Eli rukoilijasirkka on ihan oikeassa, siemenet ovat itäneet, mutta ruokailijan kannalta hankalaan aikaan.

Olen itse huomannut, että esimerkiksi paprika itää todella hyvin, kun laittaa siemenen mukaan multaan palan itse paprikaakin. Siememn käyttää paprikanpalan kasvuunsa ja kasvuvauhti on mainio.

Joku geenivirhe... Mulla on mun omissa tomaateissa välillä tullut väärään kohtaan latva... niinkuin lehden päähän. Ja poistan kyllä aina varkaat, että ei se ollut varas, mutta ihan samannäköinen latva kuin vakaassa, kasvoi lehden päähän. :o

Alkuperäinen kirjoittaja pop:
Jos ajatellaan, että ylikypsä tomaatti putoaa emokasvista maahan eikä mikään eläin syö sitä, vissisti siemenet alkavat ennen pitkää itää. Niillä on kosteutta ja ravinteita - se tomaatti nimittäin. Eli rukoilijasirkka on ihan oikeassa, siemenet ovat itäneet, mutta ruokailijan kannalta hankalaan aikaan.

Olen itse huomannut, että esimerkiksi paprika itää todella hyvin, kun laittaa siemenen mukaan multaan palan itse paprikaakin. Siememn käyttää paprikanpalan kasvuunsa ja kasvuvauhti on mainio.

Mä olen nähnyt tien varressa mädistä tomaateista kasvavan tomaatinverson, jossa oli kukkiakin. Hajonnut muovipussikin oli vielä siinä vieressä.

Yhteistyössä