Onko kellään vinkkejä 1-vuotiaan hampaiden pesuun?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
Lapsi ei anna pestä hampaita. Meillä on jotain hammastahnaa, mutta se vaan pahentaa asiaa. Hampaiden pesu on menny siihen, että toinen pitää kiinni ja toinen harjaa!

ne pestään ja sillä siisti, vaikka väkisin. Meillä 3v poika on antanut aina pestä tosi nätisti ja hienosti hampaat. Tytön 2v kohdalla se on ollut vauvasta asti yhtä taistelua eli väkisin saa vieläkin pestä. Itse kyllä pesee mielellään, mutta kun minä haluan aina varmistaa ja pestä kunnolla niin sitten menee taisteluksi.

Meillä 1v4kk hampaidenpesu on täyttä tuskaa ja tulee äitiltä itsekseen omassa mielessä muutama kirosana vaikka suu on hymyssä ja reippaasti kannustan lasta kuinka hienosti menee.

Ainut keino saada pestyä edes suunnillen hampaat on se, että laitan lapsen pöydälle istumaan.
Annan kännykkäni käteen ja sen soittamaan erilaisia soittoääniä.

Sitten lapsi itkee ja räpsyttää puhelinta ja minä koitan epätoivoisesti pestä hampaita aina kun suu aukenee itkuun, itkujen välissä suu on tiukasti kiinni ja sinne ei harjaa laiteta.

Kun hampaat on pesty. Otan lapsen syliin ja sitten mennään yhdessä huuhtomaan hammasharja ja pestään kasvot ja sitten sylitellään niin kauan, että tulee parempi mieli ja hampaiden pesu unohtuu.

Jos jollain on näppärämpi vinkki tarjolla niin täysin hampaidenpesu operaatioon kyllästynyt äiti ottaisi myös ilolla vinkkejä vastaan.

meillä ei tykkää eikä auta vaikka itse pesen omia samaa aikaan..joten se on vaan "pestävä" pikkuhiljaa antanut hieman paremmin..kun huomaa ettei periksi asiassa anneta. Vaan aamuin illoin pesut. kyllä se siitä helpottaa joskus.

Meillä vaikeassa vaiheessa pyydystettiin hammaspeikkoja hampaista: " HUIII taas yksi hammaspeikko juoksi lujaa karkuun!! Ehditkö nähdä, meni tuonne? Ja katso tuoltakin hampaan takaa lähti yksi..." jne. Ja hauskaa oli!:D Tarkistaa voidaan vielä lampun kanssa, että saatiinko kaikki pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mävaan:
Meillä vaikeassa vaiheessa pyydystettiin hammaspeikkoja hampaista: " HUIII taas yksi hammaspeikko juoksi lujaa karkuun!! Ehditkö nähdä, meni tuonne? Ja katso tuoltakin hampaan takaa lähti yksi..." jne. Ja hauskaa oli!:D Tarkistaa voidaan vielä lampun kanssa, että saatiinko kaikki pois.

Tämä on varmasti hyvä vähän isommille ku 1-vuotiaalle joka ei puhetta paljon vielä ymmärrä :)

Yhteistyössä