Onko kellään vauva pudonnut mistään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "leenu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"leenu"

Vieras
Ihan kauheaa, meillä putosi 7kk vauva sängyltä jonkun aikaa sitten, mutta mitään ei onneksi käynyt. Mietin vain, että onko miten yleistä? Enkä tarvitse saarnoja enkä arvostelua, reunat oli suojattu, mutta vauva oli oppinut heittämään ne sivuun :(

Meillä putosi vauva 6kk iässä rappusista ja kieri välitasanteelle. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Oli juuri oppinut ryömimään ja onnistui livahtamaan portaisiin kahden aikuisen valvovan silmän alla. Sen jälkeen meillä oli AINA turvaportti kiinni oli tilanne mikä tahansa.

Heräsin yks aamu niin että meidän 9-kuinen seisoi lattialla sängynreunaa vasten ja "lauloi" (siis hyväntuulisena). Perhepedissä nukutaan ja sängyn vierelle on laitettu paksut matot, sängyn reunalla on aina joko tyynyt tai aikuinen... tällä kertaa tyynyt, ja jotenkin tuo oli sieltä lattialle päätynyt. Eikä siis ainakaan meidän tietoon osaa itse mennä muutoin kuin naama edellä.

Meillä samanikäisenä vauva putosi päälleen alas pinnasängystä. Oli sitten oppinut kiipeämään reunapehmustetta apunaan käyttäen laidan yli mutta alastulo ei tuon ikäiseltä vielä sujunut. Onneksi nämä pienet ovat yllättävän kestävää tekoa, me lähdimme päivystykseen kun terveysneuvossa peloteltiin niin kovasti mutta mitään ei kuhmua lukuunottamatta tuosta seurannut.

meillä putis joskus 7kk iässä myös sängyltä.. oltiin mun äidillä viikonloppua viettämässä, ja vauva onnistu jotenkin pääseen kaikkien niiden tyynyjen ja peittojen yli mitkä oltiin sen ympärille kasattu. ei käyny mitään.. vähän itki, mut se siitä :) rauhottu samantien syliin, eikä tullu edes kuhmua. mutta mä kyllä säikähdin niin paljon ettei mitään järkee...

Meillä tippui esikoinen 7kk vanhana hoitopöydältä. Ja mies seisoi koko ajan siinä edessä. Jotenkin venkoili ittensä niin nopeasti pöydän ja miehen välistä lattialle. Ja samainen poika on edellee kolmevuotiaana todella putoamisherkkä. Yks päivä tippui kolmasti tuolilta lattialle. Mutta ihme kyllä sille ei ole koskaan mitään tullut vaikka joskus olen monasti päivässä miettinyt että pitääkö se kiikuttaa johonkin. Keskittyy kai vaan niin kovasti.
Kuopus ei ole tippunut kuin pari kertaa jostakin matalalta eikä kolauttele päätään niinkuin isoveljensä. Hän keskittyy myös alasmenoon eikä vain kiipeämiseen

Joo sängystä reunojen muokkailusta huolimatta. Toisen kerran jälkeen päätin että oma sänky on turvallisempi. Se kieriskely ympäri sänkyä ja meidän yli oli toinen syy, eli muiden nukkuminen häiriintyi myös olisko ollu just sillon 6kk vanhana.

Juu älä nyt itseäsi liikaa syyttele, joillakin vauvat on kuin väkkäröitä, vaikka kuinka vahtii niin ne liukkaasti putoaa jostakin. Minulla ja miehellä puolivuotias putosi molemmilta sängyltä, mun tapauksessa jopa niin, että ihan nenuilleen meni. No myöhemmin kun lapsi oppii liikkumaan niin putoaahan se vaikka mistä moneen kertaan. Nyt on tyttöni ihan hyvin kasvanut ja kehittynyt teini-ikäinen. Ja minäkin olen äitini suht selväjärkisenä pysynyt kaikista kommelluksista huolimatta!

joo, tippunut on mm. portaat alas. Yritti seisomaan portista tukea pitäen. portti oli huonosti kiinni ja napsahti auki. Poika ei ollut tavallista kuhmua enempi moksiskaan, vanhempia jännitti vähän pidempään, kun tarkkailtiin aivotärähdysoireita. :)

Vähän vajaan vuoden ikäisenä kiipesi pinnasängyn reunojen yli ja tuli pää edellä lattialle n. metrin korkeudesta. Oli mytännyt pehmolelut, peiton ja tyynyt kasaksi ja niitä apuna käyttäen tuli yli. Päivystyksessä käytiin, mutta kuhmua lukuunottamatta ei tullut mitään. Paitsi minä säikähdin melkein hengiltä. Lisäksi sohvalta meidän kaksoset tulivat pää edellä alas useammankin kerran ennen kuin oppivat tulemaan jalat edellä.

Putosi alle vuoden ikäisenä pinnasängystä, en vieläkään tajua miten sai kammettua itsensä sieltä pois. Ei kyllä sen jälkeen ole sitä yrittänyt. Itkuilla selvittiin.

esikoinen tippui mun päältä sängyn ja seinän väliin kun makoilin sängyssä vauva mahan päälltä. kuopus tippunut pari kertaa sängystä tuossa 6-8kk iässä kun nukkui aamuyöstä vieressä ja lähti siitä usein aamulla konttailemaan niin etten herännyt.

Kaksi lasta, molemmat tippuneet sängyltä, toinen kierinyt puolikkaan kerroksen portaat alas, tuoleilta, sohvilta yms myös tippuneet. Kummallekaan ei mitään vakavampaa, ennen kuin nyt reilu 3v tippui ohjatussa lastenjumpassa telineeltä takaraivolle ja sai aivotärähdyksen.
Nuorempi nyt reilu 1v ja siitä näkee jo nyt että se on se josta soitetaan päiväkodista/koulusta yms että taas vietiin teidän nicopetteri tikattavaksi... :D