Onko kellään todettu sappikiviä raskausaikana ?

syklaaminkukka

Aktiivinen jäsen
12.04.2007
1 597
1
36
Mulla on nyt vahva epäilys, että nämä mun kauheet vatsakouristukset on sappikohtauksia. Ensin meinattiin vatsaflunssaa, mutta nyt lekuri laittoi jatkotutkimuksiin ja huomenna menen verikokeisiin, jossa katsotaan näitä sappiarvoja.
Mietin vain, että voiko niitä mitenkään muuten kun ruokavaliolla hoitaa raskausaikana. Leikata nyt ei ainakaan voi.
Kellään kokemuksia ?

mulla tuli neloselta (oli jo vaivaa ollu kyllä vuosia) sappeen kiven murusia, ei varsinaisia kiviä siis. tajuton kipu, synnytys aivan lasten leikkiä sen rinnalla.
mulle ei tehty mitään, ultrattiin ja olin tiputuksessa ja kipulääkkeissä vaan.
sappi ei ollut tulehtunut.
ruokavaliolla hoidan vaivaa edelleen, ja liikunnalla.

Mulla tuntuu lyövän kramppiin mahan, vaikka en söisikään mitään :o Mä olen nyt kohta viikon ollut todella vähällä syömisellä, paino vaan putoaa. Mä ihmettelen, että lääkäri ei ultrannut vaan määräsi verikokeisiin, mutta kaipa niistäkin jotain selviää.

mies hieromaan akupisteitä: selässä ja oikeassa jalkapohjassa. muista juoda, jos et voi syödä. mulla pahin sappikoliikkikohtaus vei viikoksi tippaan ja toisen vkon opettelin syömään. kato sappiruokavalio netistä, vältettävät ruuat siis.

Mulla epäiltiin raskausaikana sappea, kun menin päivystykseen rajun ylävatsakivun takia, se säteili myös selkään. Otettiin kans veriarvoja, joista selvisi, että ei ole sappi. Polilla todettiin ultrassa, että vauvan jalat oli pahassa paikassa. Sanoivat, että todennäköisesti painoi hermoa, mikä sitten aiheutti tuota kipua. Sitä jatkui n. 3 viikon ajan. Syömisillä ei todellakaan ollut mitään vaikutusta kipuun.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mies hieromaan akupisteitä: selässä ja oikeassa jalkapohjassa. muista juoda, jos et voi syödä. mulla pahin sappikoliikkikohtaus vei viikoksi tippaan ja toisen vkon opettelin syömään. kato sappiruokavalio netistä, vältettävät ruuat siis.

Sain lääkäriltä noin vältettävät ruuat ja olenkin niitä välttänyt, mutta jotenkin tuntuu, että maha on niin totaalisessa krampissa, ettei mikään auta.

Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Sain lääkäriltä noin vältettävät ruuat ja olenkin niitä välttänyt, mutta jotenkin tuntuu, että maha on niin totaalisessa krampissa, ettei mikään auta.

aivan, siksi hieronta auttaa aina mulla. saunakin auttaa. ja kuuma suihku. nyt kun en ole raskaana, voin ottaa lihaksia rentouttavaa lääkettäkin. elän vaivan kanssa melko sovussa, ja jos se äityy pahaksi, leikkaavat sitten tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla epäiltiin raskausaikana sappea, kun menin päivystykseen rajun ylävatsakivun takia, se säteili myös selkään. Otettiin kans veriarvoja, joista selvisi, että ei ole sappi. Polilla todettiin ultrassa, että vauvan jalat oli pahassa paikassa. Sanoivat, että todennäköisesti painoi hermoa, mikä sitten aiheutti tuota kipua. Sitä jatkui n. 3 viikon ajan. Syömisillä ei todellakaan ollut mitään vaikutusta kipuun.

Mulla liittyy tähän kipuiluun myös harmaa uloste, joka on kuulemma sappikohtauksen merkki. Toki toivon, että tämä olisi ollut jotain muuta.

Yhteistyössä