onko kellään tietoa siitä tuetusta työpaikasta? eli työkkäri maksaa palkkatukea työnantajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanna"

Vieras
ku olis tarjolla paikka missä kylläkin vaan 25h viikossa töitä.. elääköhän sillä ja miten esim liiton jutut sit menee? kertyykö liiton päiviä ollenkaan sillon?

[QUOTE="jepjepjep";22184634]ymmärtääkseni työkkärin palkkatuen ehtona on vähintään 85% normaalista työajasta, joten tuo paikka tuskin kelpaa.[/QUOTE]

Eli johtuu varmaan siitä ettei sáisi sitä soviteltua päivärahaa.

Mä oon ollu palkkatuella osa-aikatöissä. Tosin mulla tunteja 32,5 ja sillä jo elää ihan ok. Palkkatuestahan ei oikeestaan hyödy kuin työnantaja, muuten palkka on ihan normipalkka.
Riippuu tietysti tuntipalkasta riittääkö tuo 25 tuntia elämiseen. Palkkatuki ei kuitenkaan siihen suoranaisesti liity.
Mutta työntekijän kannalta on ihan tavallista työntekoa :)

[QUOTE="hanna";22184663]työvoimatoimisto itse ehdotti mulle tätä paikkaa. ja soviteltua päivärahaa en kuulemma saa.. en tiedä miksi[/QUOTE]

Ei montaa tukea. Sulla on noin puolet tunneista eli sun palkkas olis puolet normaalista ja jos normaali palkka on 1800 saisit 900 ja siitä verot pois...

eli en pysty saamaan siihen enää soviteltua työmarkkinatukea vai mitä se nyt on?
tilanne on se että jään työttömäksi ja jotain olis keskittävä koska mistään en saa yhtään rahaa jos jään kotiin kun miehen tulot vaikuttaa..
mitenkähän ne liiton päivät sit?

Yhteistyössä