onko kellään tätä turvaistuinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
kokemuksia kyselisin ja sitä että onko tuo pelkkä E-hyväksytty hyvä vai pitääkö olla joku CE-hyväksytty?
kukaan kun ei vastannu että mitä eroa niillä on...

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=170856&shopId=10009&findPath=true&compartmentId=3139413&categoryId=10093&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Jos tuo on sama kuin tutuillani on (näyttää samalta ja anttilasta sekin on ostettu) niin se on ihan p.aska! Siinä istuimessa ei saa kiristettyä niitä auton vöitä ollenkaan eli heiluu kun mikäkin ja "yläkiinnikkeestä" auton vyö pääsee liukumaan pois... Eli en ostaisi...

Meillä oli tuonkaltainen siinä vaiheessa kun kaukaloon ei enää mahtunut, mutta ei vielä voinut matkustaa kasvot menosuuntaan. Ihan jees istuin. Mutta mä kyllä haluaisin nähdä sen viisivuotiaan joka siihen mahtuu, meillä kun kaksivuotiaskaan ei enää millään ilveellä mahtuisi :D.
Ei heilunut istuin, eikä yläkiinnityskään lähtenyt pois jos laittoi sen kulkemaan metalliputken alta kuten ohjeissa sanottiin :whistle: .

Meil on ollut toi kaukalon jälkeen käytös ja ihan ok on.
Pysyy paikoillaan eikä heilu kun ohjeen mukaan asentaa.Siinähän on vie se "punanen lukitsijakin" (mikä lie nimeltään) joka napsautetaan vyöhön kiin ettei liiku istuin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meil on ollut toi kaukalon jälkeen käytös ja ihan ok on.
Pysyy paikoillaan eikä heilu kun ohjeen mukaan asentaa.Siinähän on vie se "punanen lukitsijakin" (mikä lie nimeltään) joka napsautetaan vyöhön kiin ettei liiku istuin.

Niin on. "Alavyö" kiinnitetään sillä punaisella, "ylävyö" metallilla.
Jos ei osaa sitä oikein asentaa, niin ei ihme jos heiluu :headwall: .
Mä tykkäsin siitä, että sen sai ajon aikana kiskaistua yhdellä kädellä lepoasentoon tuosta vaan. Ne sivusuojat ei kovin hyvät olleet, mutta paremmat kuitenkin kuin esim. suositussa Two Way Elitessä.

Nuo kiinnityksethän juuri tekee istuimesta turvallisen. Jos istuin on kiinnitetty väärin, voi seuraukset olla kolarissa jopa pahemmat kuin että istuisi vain vöissä. ( siis joklu 4-6v )
Jossakin tutkimuksessahan on todettu, että uskomattoman monella on istuimet kiinnitetty väärin!

Alkuperäinen kirjoittaja Ryökäle:
Tuo on aika halpa, en ostaisi. En usko että noin halvalla saa erityisen hyvää ja turvallista..

Monissa istuimissa hintaa nostaa pelkästään tunnettu merkki, ja itse istuin ei välttämättä silti ole yhtään halvempaa versiota parempi. Sama pätee itse asiassa kaikkiin tuotteisiin, ei pelkästään turvaistuimiin :).
Mun mielestä tuo on kamalan lyhytikäinen istuin, toisaalta taas yksi ja sama istuin ei voi olla turvallinen kasvavalle lapselle vuodesta toiseen. Mutta oikein hyvä, tukeva ja helppokäyttöinen tuo oli, sen lyhyen ajan jonka oli meillä käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Nuo kiinnityksethän juuri tekee istuimesta turvallisen. Jos istuin on kiinnitetty väärin, voi seuraukset olla kolarissa jopa pahemmat kuin että istuisi vain vöissä. ( siis joklu 4-6v )
Jossakin tutkimuksessahan on todettu, että uskomattoman monella on istuimet kiinnitetty väärin!

juu, tais olla että jopa 70% istuimista kiinnitetään väärin :whistle:

meillä on kaks noita istuimia, eri kuosilla kyllä. aina niitä oon vihannut sentakia et ne likkuu meidän "kuppi" penkeissä... mutta näemmä se punainen klipsu olis kannattanut asentaa, en vaan tajunnut asentaessa et miten sitä käyttää.. pienemmälle lapselle ihan ok selkä menosuuntaan.

kiitoksia vastauksista kaikille.
tarvii mennä katsomaan sitä ja voisin ostaa kun tuo vanha on jo varmaan melki 10v vanha...saatiin esikolla käytettynä ja sillonki se tais olla jo 6v vanha et se suositushan oli 5vuotta käytössä eiks vaan...

kuulostaa paremmalta ainakin kuin tuo vanha jota en saaanu sit kuinkaan oikein asennettua..jonku tyynyn tungin sen penkin alle kun se muuten hemppu vaikka oli ihan ohjeen mukaan asennettukkin...tiedä sit mikä vika oli ja missä.
sivusuojia ei ollu nimeksikään tuossa vanhassakaan joten en ny niistä niin perustakkaan..joo ja tästä lauseesta joku vetää herneet nenuun...
joo ja päälle päätteeks siirsin meiän esikon jo vuos sitten korokkeeseen...oli sillon reilu 2v....(tämän kerroin vain koska jos joku haluaa tosta eka lauseesta valittaa niin voi valittaa kerralla ja kunnollla; D)

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
tuossa jo 10kiloa painavan lapsen joutuu kääntämään kasvot menosuuntaan.. en ostaisi jo tuosta syystä..

Ei joudu, mutta saa. Meille myyjä sanoi että ei ole mitään estettä sille, etteikö yli kymmenkiloista lasta voisi selkä menosuuntaan kuljettaa. Se 10 kg raja tulee kuulemma valmistajalta ja on valmistusmaan suositus. Me pidettiin aina selkä menosuuntaan, ja lapsi oli jo reilusti päälle 15 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryökäle:
Tuo on aika halpa, en ostaisi. En usko että noin halvalla saa erityisen hyvää ja turvallista..

Monissa istuimissa hintaa nostaa pelkästään tunnettu merkki, ja itse istuin ei välttämättä silti ole yhtään halvempaa versiota parempi. Sama pätee itse asiassa kaikkiin tuotteisiin, ei pelkästään turvaistuimiin :).
Mun mielestä tuo on kamalan lyhytikäinen istuin, toisaalta taas yksi ja sama istuin ei voi olla turvallinen kasvavalle lapselle vuodesta toiseen. Mutta oikein hyvä, tukeva ja helppokäyttöinen tuo oli, sen lyhyen ajan jonka oli meillä käytössä.

Totta, mut mua silti epäilyttää tuo halpa hinta. Ei me varmaan mitään huippukallista osteta itekkään sit ku se on ajankohtasta, mut haluaisin sellasen jossa on mahd hyvät sivusuojat. Meidän turvakaukalo on aika jykevä, aateltiin samanmerkkistä istuinta sit aikanaan katsoa

tuossa jo 10kiloa painavan lapsen joutuu kääntämään kasvot menosuuntaan.. en ostaisi jo tuosta syystä..

Ei joudu, mutta saa. Meille myyjä sanoi että ei ole mitään estettä sille, etteikö yli kymmenkiloista lasta voisi selkä menosuuntaan kuljettaa. Se 10 kg raja tulee kuulemma valmistajalta ja on valmistusmaan suositus. Me pidettiin aina selkä menosuuntaan, ja lapsi oli jo reilusti päälle 15 kg.

se 10kiloa on se millä se istuin on testattu. sen jälkeen kun lapsi on yli 10kiloa ja selkä menosuuntaan niin valmistaja ei takaa turvallisuutta.. .mä en itse alkaisi arvailemaan milloin istuin on turvallinen ja milloin ei. huh, että ihmiset osaakin leikkiä lastensa turvallisuudella, usko pois, olen sen nähnyt juuri siellä missä niitä turvaistuimia myydään
:whistle:

se meillä on ollut ongelma et ton painoinen lapsi ei mahdu vaan olemaan selkä menosuuntaan...

se 10kiloa on se millä se istuin on testattu. sen jälkeen kun lapsi on yli 10kiloa ja selkä menosuuntaan niin valmistaja ei takaa turvallisuutta.. .mä en itse alkaisi arvailemaan milloin istuin on turvallinen ja milloin ei. huh, että ihmiset osaakin leikkiä lastensa turvallisuudella, usko pois, olen sen nähnyt juuri siellä missä niitä turvaistuimia myydään

Mä en kyllä tajua miten se sama istuin olisi yhtäkkiä vaarallinen lapsen painaessa 10,5 kg, kun se vielä 600 grammaa aikaisemmin oli turvallinen =). Samalla lailla istuin on kiinni, samassa autossa, ja se on tasan sama istuin kuin ennenkin. Törmäyskin voi tulla edestä, takaa tai sivulta oli istuin sitten kuinka päin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jees:

se meillä on ollut ongelma et ton painoinen lapsi ei mahdu vaan olemaan selkä menosuuntaan...

Mun lapset on pitkiä, ja hyvin tuo poikakin mahtui olemaan selkä menosuuntaan. Tai siis, ei mahtunut yhtään sen paremmin kasvot menosuuntaankaan tuossa istuimessa. :xmas:

Mä en kyllä tajua miten se sama istuin olisi yhtäkkiä vaarallinen lapsen painaessa 10,5 kg, kun se vielä 600 grammaa aikaisemmin oli turvallinen =). Samalla lailla istuin on kiinni, samassa autossa, ja se on tasan sama istuin kuin ennenkin. Törmäyskin voi tulla edestä, takaa tai sivulta oli istuin sitten kuinka päin vaan.

eikö sun mielestä 10kiloa painavalla ja "jo reilusti päälle 15 kiloisella" lapsella ole mitään eroa :whistle: ? miksen saman tien pidä sitä vielä kaukalossa? eikö se menisi samalla siinäkin, onhan se mennyt aikaisemminkin? katsopas itseäs peiliin ja kysy että oisko oikeasti sun lapsesi turvallisuudella liikaa hintaa?

Yhteistyössä