Onko kellään tätä istuinta: Britax Multi-tech??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaManna

Aktiivinen jäsen
26.07.2004
4 433
0
36
Kuopio
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2755

ajateltiin pojan brion zento istuin vaihtaa tähän..

file.php

Alkuperäinen kirjoittaja paa:
Meillä ei oo, mut kysympä nyt sulta et onko tuo brion istuin hyvä kun oon sitä aatellu kuopukselle =)

no aika huonot päätuet ja sivutörmäyssuojat siinä on. ei ole kaltevuuden säätöä, mutta muuten kyllä on hyvä istuin. ite vaan nyt kun olen lastentarvikekaupassa töissä niin onhan noita istuimia vaikka miten hifi-versioita.. tuo mitä kysyin on vaan juuri tullut meille uutena, joten en siitä oikeastaan hirveästi mitään tiedä vielä. ja sellaista tänään ihastelin kun se menis paljon pidempään ku toi zento.

Mä sit taas olen sitä mieltä, et on hyvä pääntuki ja melko korkeat sivutörmäyssuojatkin (verrattuna esim. Britaxin twe:een). Ainoa miinus, mitä olemme löytäneet on se, ettei saa tarpeeksi kaltevaan asentoon vaan pää yleensä retkahtaa lapsen nukahtaessa eteenpäin.

Meillä on esikoisella britax two way elite ja siinähän ei päätukia ole kyllä lainkaan, niin pikkasen parempi istuin olisi nyt hakusessa, mutta jos tuossa briossakaan ei päätuet ole kummoset niin pitääpä vielä miettiä... Tuota multi-techiä oon lehdistä ihaillu ja katellu, se vaan näyttää olevan ihan hyvän hintanenki...

Zento ainakin sai autoliiton testissä pääntuesta maininnan, että erinomainen.

Mutta sitä jäin ihmettemään, et miten tuo Multitech menee pidempään kuin Zento? Molemmat 25 kiloon asti, Zento 7 vuoteen ja Multitech 6 vuoteen?

meillä on se britax evolva ja tuo näyttää aika paljon samanlaiselta...
toi evolva on ainaki ollu hyvä =) vaatii tosin ihan älyttämän pitkät turvavyöt autossa,joten siitä olisin toivonu että myyjä olis kertonu! :wave: joten kerro sä asiakkaille jos ovat ostamassa evolvaa :D

meillä tosin chruslerissä riittää,mutta sitä ennen oli hetken bmw ja siinä ei riittäny vaikka oli muka pitkät vyöt :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä sit taas olen sitä mieltä, et on hyvä pääntuki ja melko korkeat sivutörmäyssuojatkin (verrattuna esim. Britaxin twe:een). Ainoa miinus, mitä olemme löytäneet on se, ettei saa tarpeeksi kaltevaan asentoon vaan pää yleensä retkahtaa lapsen nukahtaessa eteenpäin.

siis jos vertaa sitä miten lähelle ne pääntuet tulee siinä kun lapsi istuu istuimessa niin mun mielestä se penkki on kyllä aika avara!

tossa jos on zento:

briozento890.jpg

ja tässä vaikka HTS BESAFE IZI COMFORT:

BeSafe_iZiComf_SoperSport.gif

mun mielestä huomattava ero!

Zento ainakin sai autoliiton testissä pääntuesta maininnan, että erinomainen.

Mutta sitä jäin ihmettemään, et miten tuo Multitech menee pidempään kuin Zento? Molemmat 25 kiloon asti, Zento 7 vuoteen ja Multitech 6 vuoteen?

niissä istuimissa on huomattava kokoero. zento menee korkeintaan 4 vuoteen jos sinnekään, monet joutuu vaihtaan jo kolmen vuoden jälkeen. toi multitech on säädettävällä selkänojalla, siksi se menee huomattavasti pidempään (helposti viiteen, mahdollisesti kuuteen vuoteen ). tuota multitechiä voi sitten tuon 5-6 ikävuoden jälkeen käyttää myös auton omilla turvavöillä turvavyöistuimena.

siis tuota pääntukea saa nostettua ja siinä on sitten ne "rivat" jotka ohjaa turvavyön oikealle paikalle kun sitä käyttää turvavyöistuimena.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Miksi Zento on saanut testissä pääntuesta maininnan erinomainen, jos se ei ole lähelläkään sitä?

meille kans kaupattiin sitä 2 vuotta sitten erinomaisilla pääntuilla.. mielestäni ne ei kyllä sitä ole myöskään.

Mutta miksi testissä on asia sitten niin?

Miksi Zento on saanut testissä pääntuesta maininnan erinomainen, jos se ei ole lähelläkään sitä?

meille kans kaupattiin sitä 2 vuotta sitten erinomaisilla pääntuilla.. mielestäni ne ei kyllä sitä ole myöskään.

Mutta miksi testissä on asia sitten niin?

en tiedä. mutta jos vaikka katot tuota kuvaa niin se istuin on kyllä aika avara.. ja varsinkin jos vertaat tuossa ekassa viestissä olevaan kuvaan jossa tuet tulee jo aika lähelle päätä..

Niin ja sitäkin jäin ihmettelemään, et eikö mikään julkinen elin sitten valvo sitä, että mihin asti istuin oikeasti menee ja mihin asti sen valmistaja sen ilmoittaa menevän? Miksi saa puhua noin paljon palturia Zentonkin osalta...tietojesi mukaan puolet käyttöiästä todellisuudessa pois.

Niin ja sitäkin jäin ihmettelemään, et eikö mikään julkinen elin sitten valvo sitä, että mihin asti istuin oikeasti menee ja mihin asti sen valmistaja sen ilmoittaa menevän? Miksi saa puhua noin paljon palturia Zentonkin osalta...tietojesi mukaan puolet käyttöiästä todellisuudessa pois.

meillä ainakin liikeessä kyllä sanotaan ettei se todellakaan käyttöikä ole niin pitkä, vaan aikalailla 4v ei enää mahdu, hyvä jos 3v mahtuu. suositukset tulee valmistajalta.

Me ostettiin tää äskettäin (viime kuussa), kun twe jäi pieneksi (pää alko tulla selkänojan reunan yli talvivaatteissa).

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/181

Ja myyjä kertoi, että hänellä 8-vuotias istuu tälläsessä eli pitkäikänen istuin. Tosin oltava 15kg vähintään ja yli 90cm pitkä, jotta turvavyönohjaimellakaan saa vyöt oikealle korkeudelle.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Me ostettiin tää äskettäin (viime kuussa), kun twe jäi pieneksi (pää alko tulla selkänojan reunan yli talvivaatteissa).

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/181

Ja myyjä kertoi, että hänellä 8-vuotias istuu tälläsessä eli pitkäikänen istuin. Tosin oltava 15kg vähintään ja yli 90cm pitkä, jotta turvavyönohjaimellakaan saa vyöt oikealle korkeudelle.

tuossa ei ole omia vöitä eli siis tuo penkki ei ole itsessään kiinni autossa. mä haluan että on 5-pistevyöt vielä ja mahdollisimman pitkään ja että penkki kiinnittyy itsekin autoon.

tuossa ei ole omia vöitä eli siis tuo penkki ei ole itsessään kiinni autossa. mä haluan että on 5-pistevyöt vielä ja mahdollisimman pitkään ja että penkki kiinnittyy itsekin autoon.

Ei ookaan. Meidän herra kun on reilusti yli 90cm ja melkein 17 kg, niin aika mahdottomuus olis sellasta löytää, vaikka painorajat antais myöden, niin vöiden pituus ei silti välttämättä riitä :D. Ja selkä menosuuntaan ei herralla jalat enää mahtunu, jos repsikan penkillekin pitää jonkun mahtua istumaan muuten kun polvet pepun alla :).

Jos tarvetta olisi enimmäkseen naama menosuuntaan, niin kumpi kannataisi ostaa, multi tech vai evolva ultra 1-2-3-? Onko niissä kauheasti "käyttö"eroa. Hintaa olis tuolla multi-techillä noin 110? enemmän...
Anteeksi kun tungen kyselemään tähän ketjuun... Sopii vaan aiheeseen...
Soittelin just paikalliseen lastentarvikkeeseen ja heillä olis 1 varastossa (m-tech)...

Yhteistyössä