Onko kellään rahat vähissä / taloudellisesti tiukkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no tiukkaa ja tiukkaa..
tili nollilla.. huomenna tietty tulee lapsilisä..
sitä on tottunu elään vähällä rahalla ja siihenki o tottunu et joskus ollaa viikko ilman rahaa jos tulee yllättäviä tai isompia menoja..

Tiukillä täälläkin ollaan nyt kun jouduttiinkin äkkisältään muuttamaan..Muutto kauemmaks ei ole itessää halpa ja siihen viel takuuvuokrat yms..Mut eiköhän tää tästä..

kaikki mikä tulee se myös menee ja ihan ruokaan ja laskuihin ei mihinkään turhaan!ei parturi käyntejä,ei baari iltoja ei elokuvia ei käydä ulkona syömässä vaan siis ihan normaaliin arkeen kaikki...uusia vaatteita ostetaan pari kertaa vuodessa.

No kyllä me ollaan tiukilla oltu jo monta vuotta, kun mies opiskelee. Mutta kyllä sitä oppii niinkin elämään ja vaatteet ja ruoka saadaan kuitenkin... Tosin meillä on ollu se etu, kun on rahat meinannu loppua, mies on tehny vanhemmillaan pientä hommaa ja saadaan rahaa sieltä... Mutta kyllä sitä jaksaa kun tietää et vajaa vuosi enää.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Tällä palstalla enemmistöllä on rahat loppu.

No voi kuule kulta murunen, niin on varmasti palstan ulkopuolella. Lomautukset ja irtisanomiset riehuu edelleen.

Kulta murunen, ei oo. Täällä vaan on paljolti sellaisia, joilla ei oo tuloja koskaan oikein ollutkaan, eikä aikomustakaan tehdä asian eteen mitään itse. Toki on niitäkin, jotka yrittävät pärjätä kotihoidontuella, ja niitä, joita lomautukset tms. koskettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kädestä suuhun.:
kaikki mikä tulee se myös menee ja ihan ruokaan ja laskuihin ei mihinkään turhaan!ei parturi käyntejä,ei baari iltoja ei elokuvia ei käydä ulkona syömässä vaan siis ihan normaaliin arkeen kaikki...uusia vaatteita ostetaan pari kertaa vuodessa.

Kampaaja ja vaatteet ei kyllä oo turhia, mutta ymmärsin pointin. Että ilmankin (melkein) pärjää.

Mä oon aina laskenu parturin turhaks, jokaiselta löytyy keittiösakset ja niitä käyttää osaava kaveri + kaupasta saa väriä...Pitkien hiuksien kanssa kätevää... :whistle:

Ei mut ei meilläkään normaalisti tiukkaa näin ole, mutta kummasti se raha vaan nyt kaikkien menojen takia hävis, eiköhän se tästä taas.. :)

En onneksi ole köyhä. Nettotulot nyt itellä 2,5k? ja omaisuutta asunnon lisäksi noin 300-400 k? edestä ja lisäksi perintöä tulossa lähivuosina noin 1 000 000? tai enemmänkin...

Kun olin hoitovapaalla oolisi ollut tiukkaa ilman säästöjä.
Nyt odotellaan koska lomautusrahat saadaan tulemaan,käsittelyaika 3 viikkoa.Nyt siis on rahaton kausi meneillään ns.eli tuloa ei ole,säästöillä mennään edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja karita:
no tiukkaa ja tiukkaa..
tili nollilla.. huomenna tietty tulee lapsilisä..
sitä on tottunu elään vähällä rahalla ja siihenki o tottunu et joskus ollaa viikko ilman rahaa jos tulee yllättäviä tai isompia menoja..

peesi tälle. Tiukilla eläminenkin on niin suhteellista, kaikkeen tottuun.

Olin 2 vuotta töissä palkkatuella. Sain nettona n. 1360 käteen. Säästin siitä, että pärjäisin sen pari kuukautta, jonka liiton päivärahan tulo kestää. Lopputilistäni joka sisälsi lomarahat, maksoin 2kk:n yhtiövastikkeen etukäteen ja jäi vielä n. 900 ?. Kun elän nuukasti niin pärjään.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja jupida:
Alkuperäinen kirjoittaja Tii:
Tääl kans tiukilla. Ei oo kun 230 ?, pitäisi 2,5 vk pärjätä vaikka 2 henkilöä on. Bensaan menee 55 ? vk työmatkojen takia.

Voikun ois joskun näin paljon :whistle:

No ei tuossa jää ku 100e 2,5 viikolle kun benst vähentää.. ei tod. ole paljoa se.

Juu ei ole paljoa mutta visa on onneksi jos ei oo rahaa enään. Onneksi tämä on todella harvoin näin.

Ei enään, mut tiedän mitä se on.
Edelleen pitää kyllä katsoa mihin rahat menee, mut enään ei laskut jää maksamatta ja venymään.
Nyt on miehellä niitä töitä enempi ku hän jaksaa tehdä.

Yhteistyössä