Onko kellään ollut vielä tämän kauden influenssaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija..

Vieras
Minkälaisin oirein?
Meillä oli joulun tienoilla lapset kipeenä; korkeeta kuumetta, huono olo, yskää joka jatkuu edelleen (vähentynyt kyllä) ja ennen uutta vuotta kaikilla lapsilla korvatulehdus. Jotain ihme vatsapöpöä ollut myös, muilla sukulaisilla ollut pitkäkestoista kuumetta, yskää, päänsärkyä ja kahdella todettiin keuhkokuume ennen uuttavuotta.
Jotenki ollu niin raskas joulun aika, että vielä jos tähän joku influenssa tulee ni me ollaa kyllä aivan loppu... :(
Mulla ja miehellä ei oo ollu kuumetta, muuten kyllä kipeä olo, yskä, nuha ja mulla ihme vatsatautia muutaman päivän..

Oli kaikilla paitsi esikoisella.
Hirveä flunssa, siis aivan kaamea. Minä selvisin vähän vähemmällä,mutta miehelle nosti melkein 40 asteen kuumeen. Kuopus 2,5 kk joutui sairaalaan kuumeen takia jossa todettiin korvatulehdus molemmissa korvissa.
Onneksi tämä episodi on nyt takanapäin.

Otettiiko teiltä ihan se influenssatesti? Mä mietin et olisko toi meijän tauti voinu olla influenssaa..? Oli kuitenkin keuhkokuumetta, korvatulehuksia, korkeeta kuumetta, oksentamista ja keuhkoputkentulehusta.. Ei siis yhellä ihmisellä noita, mutta lähipiirissä.

Mun äidillä vissiin: tosi kipeä kurkku,kova päänsärky ja oksentelua.Nyt jo viikon kestänyt.Samaa sarjaa meidän tytöllä,ei oksentelua,mutta korkea kuume yhtenä päivänä,koko viikon pois koulusta.Nyt vain yskä enää.

Oli, b- influenssa. Ihan kaamee päänsärky, migreeni, 40astetta kuumetta monta pvää. Sitten tuli järkky yskä ja nuha muutaman pvän päästä. Mulla ei ole ollut aijemmin influenssaa, tän kyllä muistaisi! Viikko saikulla, yhteensä meni varmaan n 3 vkoa toipumiseen. Ja kyllä, testattiin mikä influenssa oli. A-influenssaan rokote olisi purrut, mutta ei beehen, joka on yhtä raju oireiltaaan. C on sitten kuulema vähän lievempi.

Jokohan influenssahuippu on saavutettu suomessa? Mä en tiedä miks pelkään sitä niiiin paljon... Ehkä siks ku tässä joulun jälkeen niin moni läheinen ollut rosi huonossa hapessa ja moni heistä ihan sairaalahoidossa.. :/

[QUOTE="a p";30631710]Jokohan influenssahuippu on saavutettu suomessa? Mä en tiedä miks pelkään sitä niiiin paljon... Ehkä siks ku tässä joulun jälkeen niin moni läheinen ollut rosi huonossa hapessa ja moni heistä ihan sairaalahoidossa.. :/[/QUOTE]

Mitä sitä pelkäämään? Räkätauti muiden joukossa, vittumainen mutta turhaa hysteriaa influenssan ympärillä nykyään.
Olen sairastanut itse neljä tai viisi influenssaa elämäni aikana, tosin aikana ennen sikakohua, joten en silloin tajunnut että pitäisi olla hysteerinen ja vähintäänkin kuolla siihen.