Onko kellään ollut TRAMALIA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kerran tullut siitä juuri tuollainen olo.Ja ihan lääkärin määräämällä annoksella.
Nyt sitten,kaksi vuotta tuosta ikävästä reaktoista,jouduin ottamaan kun mikään muu lääke ei helpottanut oloa niin ei tullut tuollaista lainkaan.
Oli vaan nuppi ihan turvoksissa.

Mulle tuli oksettava ja pyörryttävä olo, joka ei hävinnyt maatessakaan. Mutta oksennus tuli vasta tuntien päästä. Seuraavalla kerralla tuli sama ja sen jälkeen en ole sitä käyttänyt.

Mua ainakin huimasi ja oli ihan "tööt"-olo. Sain siis sairaalassa vain 1 tramalin ja olo oli kuin olisin tynnyriin pudonnut. Kamala lääke, vaikka kyllä se kipuun auttoi.

mä oon selkäni takia syönyt tota ja nyt on ollut taukoa, 2 illassa olen ottanut aiemmin ja ei mitään. myt otin 2 kun selkä meni tosi huonoksi, en meinaa päästä käveleen enään. siis 2 olen nyt illalla ottanut, ja tuli tälläinen olo :o

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Mulle tuli oksettava ja pyörryttävä olo, joka ei hävinnyt maatessakaan. Mutta oksennus tuli vasta tuntien päästä. Seuraavalla kerralla tuli sama ja sen jälkeen en ole sitä käyttänyt.

ok, ehkä tää tästä. mihinkään ensiapuunkaan en viittis alkaa soittelemaan, siellä varmasti kiireellisempiäkin potilaita :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä oon selkäni takia syönyt tota ja nyt on ollut taukoa, 2 illassa olen ottanut aiemmin ja ei mitään. myt otin 2 kun selkä meni tosi huonoksi, en meinaa päästä käveleen enään. siis 2 olen nyt illalla ottanut, ja tuli tälläinen olo :o

yliannostus kyseistä lääkettä. ei kannata kovin säännöllisesti ottaa niitä,kun jää helposti koukkuun. lähipiirissä monta ns.tramalnarkkia...

Se on käsitelty viihdekäytön estämiseksi yksinkertaistettuna jotenkin siihen suuntaan, että jos ei ole kipuja kun ottaa sitä, niin tulee pahoinvointia. Mä olen huomannu siinä tuon saman, että joskus tulee pahoinvointia, joskus ei. OIsko sitten niin, että jos sattuu tarpeeksi kun sitä ottaa, ei tule pahoinvointia, mutta jos ottaa liian vähäiseen kolotukseen tulee.
Panacod on kyllä mun mielestä periaatteessa parempi.

Tiedän kyllä ihmisiä joilla siitä tulee huono olo vaikka on kauheat kivut. Joillekin se vain ei sovi. Ja voi tehdä olo todella tokkuraiseksi (ja tiedän niitäkin jotka eivät ole tulleet riippuvaiseksi pitkänkin käytön jälkeen). Panacod tosiaan auttaa monelle, ja sillä kai ei yhtä helposti sivuvaikutuksia, mutta on myös niitä joilla se ei vaikuta ollenkaan (ja siitäkin jotkut lääkärit väittää että tulee helposti riippuvaiseksi, mutta kokemukseni mukaan paljon epätodennäköisempää kuin tramalista). Ehkä voisit kokeilla sitä tuon sijaan?

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Se on käsitelty viihdekäytön estämiseksi yksinkertaistettuna jotenkin siihen suuntaan, että jos ei ole kipuja kun ottaa sitä, niin tulee pahoinvointia. Mä olen huomannu siinä tuon saman, että joskus tulee pahoinvointia, joskus ei. OIsko sitten niin, että jos sattuu tarpeeksi kun sitä ottaa, ei tule pahoinvointia, mutta jos ottaa liian vähäiseen kolotukseen tulee.
Panacod on kyllä mun mielestä periaatteessa parempi.

Täysin höpö höpö juttua!

Yhteistyössä