Onko kellään ollut maitohappobakteereista oikeasti apua flunssan torjuntaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 927
19 189
113
Mainoksissa aina sanotaan että vastustuskyky asuu vatsassa/suolistossa. Meillä on taas flunssakierre ja mietin että olisiko maitohappobakteereista hyötyä.

Me ei niitä käytetä muuta kuin ainoastaan silloin jos lähipiirissä on liikkeellä oksennustautia. Viimeisimmät taudit on jääny saamatta tai on tullut tosi lievänä (esim. ei tartte oksentaa kertaakaan vaikka onki paha olo) eli mitä lie lumevaikutusta :D

Kyllä meillä on toiminu. Toki niiden nappien kanssa lisänä Gefilus mehuja. Yleensä kyllä syödään silloin jos on vatsatautia tai jotain uuten ärhäkkää tautia liikkeellä. Ja yleensä on tullut lievempänä tai ei ollenkaan.

Mä innostuin tuosta hapankaalista, en ole tiennyt että siinä on maitohappobakteereja. :D Mutta haiseeko se ihan hirveälle? Se on mulle suht tuntematon ruoka.

Mä innostuin tuosta hapankaalista, en ole tiennyt että siinä on maitohappobakteereja. :D Mutta haiseeko se ihan hirveälle? Se on mulle suht tuntematon ruoka.

Mä olen ihan koukussa siihen, musta se on hyvää, varsinkin aamupalamunakkaan kaverina. :D Varsinkin valkosipulihapankaali. Tilasin hiljattain Hollannista itselleni keraamisen hapatusastian, tarkoitus kokeilla tehdä itse, chilillä ryyditettynä. :)

Kyllähän sitä pidetään terveysruokana.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29101002:
Mä olen ihan koukussa siihen, musta se on hyvää, varsinkin aamupalamunakkaan kaverina. :D Varsinkin valkosipulihapankaali. Tilasin hiljattain Hollannista itselleni keraamisen hapatusastian, tarkoitus kokeilla tehdä itse, chilillä ryyditettynä. :)

Mut millainen se haju on? Tavallisesta kaalilaatikon tuoksusta tykkään, mutta onko tuon haju jotenki erilainen?

Mut millainen se haju on? Tavallisesta kaalilaatikon tuoksusta tykkään, mutta onko tuon haju jotenki erilainen?

No se haju on hapan, hiukan pistävä, tuoreen kaalin tapainen. Ei se mua vaivaa ollenkaan.
Kaupoista saatava Rasilaisen valkosipuli-hapankaali on ainakin ihan hyvää. Sillä voi kokeilla.

En tiedä sitten millaisessa muodossa hapankaalissa on maitohappobakteereja verrattuna johonkin kapseleihin tmv, tai minkä verran.

Viimeksi muokattu:
Tuolla kehutaan että se auttaa vatsan turvotukseen ja raudan imeytymiseenkin.

Uusi Musta - Etusivu - Hapankaali saa suoliston

Mutta mitenhän saada nuo muksut syömään sitä, mä kun en meinaa saada edes tavallista kaalilaatikkoa uppoamaan noille...:)

Tuolla kehutaan että se auttaa vatsan turvotukseen ja raudan imeytymiseenkin.

Uusi Musta - Etusivu - Hapankaali saa suoliston

Mutta mitenhän saada nuo muksut syömään sitä, mä kun en meinaa saada edes tavallista kaalilaatikkoa uppoamaan noille...:)

Jaa-a, se voi olla lapsille hankalampi tuote saada menemään läpi, onhan se omanlaisensa makuinen. Meillä minä syön sitä eniten, mies jonkin verran, likka ei ollenkaan.
Itse olen ihan koukussa. Ihan vaan siksi kun se on musta hyvää. Muu tulee plussana. :D

Viimeksi muokattu:
Hmm, jospa nuo muksut söisivät sitten tablettina niitä maitohappobakteereja jos heille ei kaali maistu...
...jogurteista ovat tykänneet, mutta onko niissä tehoa?

En oo huomannut että ne flunssaa torjuis, mutta vatsatautia kyllä tai ainakin lieventää. Minusta Gefilus -mehut toimii paremmin kuin kapselit, en tiedä mistä johtuu, mutta näin oon kokenut.

Yhteistyössä