Onko kellään näin nirsoa lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jätä välipalat pois koska nyt taitaa täyttää niillä mahaansa. Meillä esikoinen on nirso ja kuopus taas oikein reipas syömään. Kyllä mä esikoisenkin kuitenkin oon aina saanut syömään kun tarjoaa ihan tosi pieniä annoksia ensin ja sit kovasti kehuu kun saa syötyä. Joskus syötin ja sanoin että leikippäs dinosaurusta joka murskaa hampaillaan tämän ruuan. Keksi joku juttu mistä lapsesi tykkää ja vähän kuin leikin varjolla alatte syömään.

Ensin pois kaikki lapsen lempiruoat ainakin kuukaudeksi! Ne ovat nyt täysin "loppuneet" kaupasta =D Ja välipalalla jotain muuta kuin leipää ja maitoa. Nythän lapsi ilmeisesti ronklaa ruoan kanssa ja täyttää mahansa sitten välipaloilla. Tiukka linja vaan ja pidä pintasi. terve lapsi ei nälkään kuole! Janojuomaksi vain vesi ei maitoa.

[QUOTE="äityli";23851449]Olis kannattanut tarjota aivan pienestä pitäen sitkeästi monipuolista ruokaa, niin söisi paremmin. Lapsi taitaa tarvita sen 10 maistelukertaa ennen tottumista.

Meillä lapsi ei mielellään heti syönyt kaikkea uutta. Esim. oksensi maistettuaan lohta 2 ensimmäistä kertaa. Sitkästi on treenattu, nykyään syö kaikkea hyvällä ruokahalulla. Toki niitä lempiruokiakin on! Mm. lohikeitto:D[/QUOTE]

nirso on nirso tarjosi kymmenen kertaa tai sata.meillä kuopus on nirso,esikoinen taas syö lähes kaiken mitä tarjoaa ainoa mikä ei sille maistu on ketsuppi+tomaattiruuat..
En tiedäonko tuokin perinnöllistä,mutta olen itse ollut lapsena nirso ja äitini taas lapsena supernirso.

Jos ei syö niin ei syö. Pakottaa ei kannata. Nirsoja on monenlaisia, mutta ei kannata lähteä lapsen kanssa valtataisteluun syömisestä. Eikä suinkaan antaa periksi ja tarjota vain sitä mitä lapsi haluaa. Kyllä ne syövät kun nälkä on. Aikaa se vie ja hermoja....

Meillä diagnosoitu joku "ylinirso"-juttujuttu. En muista oikeaa termiä, mutta alkoi alle vuoden iässä ja nyt, kun lapsi on 8v, helpottaa.

Painokäyrä menee alhaalla, mutta siellä se on aina ollut. -22 pahimmillaan, ellen ihan väärin muista.

Nykyään siis kuitenkin paranemaan päin :)