Onko kellään muulla koiraa, joka on allerginen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
:/ Allergia ei varsinaisesti ole ongelma, vaan se, että osaisi arvata, mille se milloinkin on altistunut, kun silmät on taas nakilla.
Viimeksi taisi olla kyseessä lelu, joka ei varsinaisesti ollut kumia, mutta ei ilmeisesti myöskään mikään hyvä allergian kannalta.

Joskus mä mietin, että mistä sen tietää, jos se on allerginen mulle. :xmas:

Mun kaverin koiralla on hillittömät ruoka-aineallergiat, ja sen ruoka tarjotaan posliini- tai lasiastiasta, muuten siltä lähtee nenästäkin pigmentti. Ei ole kovin helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Mun kaverin koiralla on hillittömät ruoka-aineallergiat, ja sen ruoka tarjotaan posliini- tai lasiastiasta, muuten siltä lähtee nenästäkin pigmentti. Ei ole kovin helppoa.

No ei onneks meillä noin pahaa. Oireena koiralla on ollut kutina ja turvonneet silmät. Nyt onneksi on taas silmät hyvät, kun otin sen yhden lelun pois.
Ei voi syödä vijaa, ei lehmää, ei mitään kalaa eikä mereneläviä.

Ainakin sille kaverin koiralle laitetaan kaikki siankorvat, uudet lelut sun muut pakkaseen vähintään kolmeksi päiväksi ennen antamista. Varastopunkin mokoma viihtyy vähän kaikessa ja on kuulemma monelle pääsyy allergisiin oireisiin. En mäkään siitä ollut aiemmin kuullut. Tuolta tuttuni koiralta aukeaa tassujen iho ja turkki kärsii, jos se joutuu noiden kanssa tekemisiin

Ainakin sille kaverin koiralle laitetaan kaikki siankorvat, uudet lelut sun muut pakkaseen vähintään kolmeksi päiväksi ennen antamista. Varastopunkin mokoma viihtyy vähän kaikessa ja on kuulemma monelle pääsyy allergisiin oireisiin. En mäkään siitä ollut aiemmin kuullut. Tuolta tuttuni koiralta aukeaa tassujen iho ja turkki kärsii, jos se joutuu noiden kanssa tekemisiin

Okei. Täytyy kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Onko Snoukka allerginen?

Ei, ku Surffi. Toivottavasti ei Snoukalle. :D No ei, kyllä sen silmät on välillä ihan normaalit, joten se on siis joku lelu... Joskus oli muovinen ruokakippo. Ja naudanluiset puruluut on sille myös huonoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onko Snoukka allerginen?

Ei, ku Surffi. Toivottavasti ei Snoukalle. :D No ei, kyllä sen silmät on välillä ihan normaalit, joten se on siis joku lelu... Joskus oli muovinen ruokakippo. Ja naudanluiset puruluut on sille myös huonoja.

ahaa, voi että se on varmaan aikamoista salapoliisin hommaa ottaa selville mistä se vois johtua. Luulisi, että jos olisi jollekin muovilelulle allerginen niin olisi suunpieletkin rikki tai en mä tiedä.
Toivottavasti selviää pian.

Onko Snoukka allerginen?

ahaa, voi että se on varmaan aikamoista salapoliisin hommaa ottaa selville mistä se vois johtua. Luulisi, että jos olisi jollekin muovilelulle allerginen niin olisi suunpieletkin rikki tai en mä tiedä.
Toivottavasti selviää pian.

No siis on se allergia ollut tiedossa jo pitkään, mutta aina välillä sitten se altistuu jollekin ja mietitään, että mitä milloinkin. Nyt rauhottu ku otettiin yksi pallo siltä pois.

Okei. Täytyy kokeilla.

Käytännössä hyödytöntä, varastopunkki kuolee pakasteessa muttei ne kuolleet punkit sieltä mihinkään lähde

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Meillä on allerginen koira, ruoka kannattaa vaihtaa ensin esim. yrjälänpuuroksi ja siitä pikkuhiljaa ihan raakaruokaan...häviää kaikki moiset hommat yleensä.

Tällä hetkellä ruoka ei allergisoi sitä, koska ollaan ostettu semmosta allergisille koirille sopivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja korpikuusi harmaana:

Okei. Täytyy kokeilla.

Käytännössä hyödytöntä, varastopunkki kuolee pakasteessa muttei ne kuolleet punkit sieltä mihinkään lähde

No niinhän kerkesin lukea myös...

Meillä ei ole allergista koiraa, mutta moniallerginen kissa kyllä löytyy. Testattiin allergiat eläinlääkärillä verikokeesta. Ekaksi kokeiltiin ruokavaliolla, mutta kun oireet eivät hävinneet, niin tehtiin testit. Kissamme on allerhinen esim. huonepölylle, kaikille lehtipuille, heinielle ja ylipäätä monille kasveille. Onneksi oireilee ainoastaan kesäisin, silloin käytössä lääkitys. Ja onneksi ei ollut allerginen meidän toiselle kissalle, eläinlääkärin mukaan kun kissalla voi oikeesti olla kissa-allergia :D

Että itse suosittelisin ellergiatesteihin menemistä!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä ei ole allergista koiraa, mutta moniallerginen kissa kyllä löytyy. Testattiin allergiat eläinlääkärillä verikokeesta. Ekaksi kokeiltiin ruokavaliolla, mutta kun oireet eivät hävinneet, niin tehtiin testit. Kissamme on allerhinen esim. huonepölylle, kaikille lehtipuille, heinielle ja ylipäätä monille kasveille. Onneksi oireilee ainoastaan kesäisin, silloin käytössä lääkitys. Ja onneksi ei ollut allerginen meidän toiselle kissalle, eläinlääkärin mukaan kun kissalla voi oikeesti olla kissa-allergia :D

:D Vai niin. Olikos minkä hintainen testi? Meillä oireet ovat olleet silmien turvotusta ja kutinaa. Ja aina ollaan saatu rauhoittumaan jonkun lelun tai puruluun poistamisella tai ruokavaliolla. En tiedä, olisiko allerginen lialle, kun kylvettäminen auttaa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

:D Vai niin. Olikos minkä hintainen testi? Meillä oireet ovat olleet silmien turvotusta ja kutinaa. Ja aina ollaan saatu rauhoittumaan jonkun lelun tai puruluun poistamisella tai ruokavaliolla. En tiedä, olisiko allerginen lialle, kun kylvettäminen auttaa myös.

Siitä on jo useampi vuosi aika, kun itse testeissa kävimme, maksoi silloin musitaakseni reilut 100e. Ja siis veritesti oli.

Mullakin kutiseva villakoira. Allergian syytä ei ole selvitetty, mutta raakaruokinnan aloitettua on kutissut satunnaisesti ja silmät välillä nakilla. Villakoirat tarttee paljon öljyä(nutrolin on semmonen teho-kutinat-pois-aine, kuurina voi antaa kun se on kallista).

Mä en lähtis noihin allergiatesteihin, kun ne voi näyttää oikein, tai sitten ne voi näyttää ihan täysin väärin, tai jos näyttää oikein niin koira voi altistua hetkessä jollekin muulle.

Miten tuo muovikippo ja pigmentin häviäminen liittyy toisiinsa?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mullakin kutiseva villakoira. Allergian syytä ei ole selvitetty, mutta raakaruokinnan aloitettua on kutissut satunnaisesti ja silmät välillä nakilla. Villakoirat tarttee paljon öljyä(nutrolin on semmonen teho-kutinat-pois-aine, kuurina voi antaa kun se on kallista).

Mä en lähtis noihin allergiatesteihin, kun ne voi näyttää oikein, tai sitten ne voi näyttää ihan täysin väärin, tai jos näyttää oikein niin koira voi altistua hetkessä jollekin muulle.

Kiitos tuosta öljyvinkistä, tää on siis villakoirilla yleistäkin, olla nakkisilmänä?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Kiitos tuosta öljyvinkistä, tää on siis villakoirilla yleistäkin, olla nakkisilmänä?

no en mä tiedä onko se villakoirilla sen yleisempää kuin muillakaan roduilla, mutta aika monesta kutiavasta villiksestä olen kuullut.

Tuo nutrolin on tosiaan kallista joten mä käytän myös lohiöljyä, kylmäpuristettua rypsiöljyä, pellavaöljyä jne. Kunhan on kylmäpuristettua. myös joidenkin vitamiinien puute tekee nakkisilmät, kuten a:n tai e:n.

En usko, että olisi vitamiininpuutos, koska käytetään aina laadukkaita ruokia. Mutta öljyä alan ehkä antaa nyt.

Joo mutta laadukkaistakaan ruuista koirat ei välttämättä kykene imeyttämään kaikkia ravinteita. :)

Yhteistyössä