Mulle ei ihan tuota diangoosia annettu, mutta sinnepäin, se oli joku akuutti stressireaktion kaltainen dg.
Lääkitystä siihen ei tarvittuu eikä oikein hoitoa muutakaan, kuin että "pitäisi mennä juttelemaan näistä asioista" ja plaaplaa. Diagnoosin teki yksityispuolen varsin kallis psykiatri.
Syy tuohon diagnoosiin ja oireisiin: olin ahdistunut, kertaisn tapahtunutta, puhuin siitä tapahtuneesta koko ajan, jne jne.. syy siihen oli se, että oli kamalan väsynyt perhetilanteeseeni ja itkin kertaheitolla kaiken neuvolassa, ja vaikken kertaakaan valittanut lapsiani, ja vaikka sanoin, että lapsilla on aina kaikki hyvin, neuvola teki lastensuojeluilmoituksen ja latasi ilmoitukseen semmosta tekstiä, että se oli valhetta,. esim. neuvola väitti minun sanoneen että olisin uhannut vahingoittaa lapsia, vaikka päinvastoin sanoin, etten koskaan..
No. Olin viikon päivät tarkkailun alla sillä uhalla, että jos lähden lasteni kanssa pois, lapset otetaan huostaan. Lapsia ei annettu edes miehelle / isälle. siis jos ajatus oli, että minä sekoan ja vahingoitan lapsia, lapset olisi voineet mennä isälleen eli miehelleni jonka kanssa asumme ja elämme yhdessä perheenä, ei, ja jos ajatus oli että minä olen niin uupunut etten jaksa lasteni kanssa, niin sitten ratkaisu on, että olen tarkkailun alla yksin ilman kenenkään tukea tai apua hoitamassa lapsiani, ahtaissa tiloissa poissa kotoa, missä lapsetkin reagoivat ja ahdistuivat. Ja jos olisin siis lähtenyt kotiin lasten kanssa, missä mies olisi ollut apuna, olisi lapset haettu poliisivoimin ja viety pikaisella huostaanottomääräyksellä lastenkotiin.
Tilanne oli järkyttävä. Tuo aika oli ahdistava ja ja järkyttävä.
Kun pääsimme kotiin, lapset itkivät öisin ja halusivat tarkistaa, että olen paikalla. takertuivat lahkeeseen, itkivät vessan oven takana, en voinut kadota heidän näkyvistään koska pelkäsivät että menettävät minut. Vaikke niin pienille kerrottukaan mistä on kysymys.
Meni kuukauiden päivät että rauhoittuivat. Tuosta on kulunut tosi kauan, silti muistan sen vieläkin.