Onko kellään kokemusta perheterapiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Ootteko saaneet sieltä apua? Mitä siellä niinku tapahtuu? Mitä kyselevät jne.. Kertokaa jos ootte käyny tai muuten vaan tiedätte. Meillä asiat niin päin peetä kun vaan olla ja voi eikä nää tästä varmaan parane ilman apua..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mitä siellä tapahtuu..?

no sillon ku me käytiin ja oltiin siskon kaa teinejä niin juteltiin. mutta jos on pieniä lapsia ja ne ei haluu/osaa kertoa fiiliksistä niin ne voi piirtää tai puhua leikkien kautta. mun äiti on perheterapeutti ja kertoi et niillä on sorminukkeja ym. apuvälineitä. sit usein ne kans voi mennä kotikäynneille jos perheillä on hankalaa olla siellä toimistolla. äiti on yksityisyrittäjä että en sit tiiä miten homma toimii kunnallisella.

vai sillain.. hain enempi että kuin aikuisten asioita ratkotaan kun muksut 1v ja 2,5v niin eivät oikein osaa vielä. Ja enemmän näihin omiin väleihin tarvitaan apua ku lapsilla aina kaikki hyvin et sen suhteen ei oo ongelmii (tulipas moni mutkasesti..).

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
vai sillain.. hain enempi että kuin aikuisten asioita ratkotaan kun muksut 1v ja 2,5v niin eivät oikein osaa vielä. Ja enemmän näihin omiin väleihin tarvitaan apua ku lapsilla aina kaikki hyvin et sen suhteen ei oo ongelmii (tulipas moni mutkasesti..).

no jos terapiaa mietitään terapiana niin eiköhän kaikissa jutellaan. :whistle: ja usein se jutskailu lähtee muutaman käynnin jälkeen rullaamaan itestään kun se asiakas alkaa luottaa siihen terapeuttiin. oon käyny siis lapsena, teininä ja aikuisena erilaisissa ja kaikissa aina jutellaan. :D

Me käytiin miehen kanssa perheterapiassa puol vuotta. Katottiin semmonen sukutaulu, jossa oli molempien suvut ja sukujen ongelmat esim. alkoholismit ja avioerot. Keskusteltiin eroavaisuuksistamme. Opettelimme ymmärtämään toisiamme ja taustojamme. Terapeutteja oli kaksi. molemmille oma!!

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Me käytiin miehen kanssa perheterapiassa puol vuotta. Katottiin semmonen sukutaulu, jossa oli molempien suvut ja sukujen ongelmat esim. alkoholismit ja avioerot. Keskusteltiin eroavaisuuksistamme. Opettelimme ymmärtämään toisiamme ja taustojamme. Terapeutteja oli kaksi. molemmille oma!!

Siitä oli varmaan teille paljon apua..? Pitäisi varmaan harkita ihan tosissaan menoa jos siellä autettais just ymmärtämään toista ja molempien ongelmia koitettas ratkoa. Kuitenkin kaks ihanaa muksua yhessä niin haluis vielä jatkaa.

Yhteistyössä