Onko kellään kokemusta narsisti puolisosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja online
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jäsen
25.07.2007
564
0
16
Kun toi exä (josta yritän siis pyristellä eroon ) ei ihan terveimmästä päästä oo. Tähän tulis tosi pitkä selostus jos alkaisin kertoo, mutta mistä hitosta sais jotain apuja että pääsis fyysisesti ja HENKISESTI eroon? Kun ihminen on sellainen että pelkkä sen läsnä olo saa mut niin voimattoman väsyneeks etten jaksa pitää puoliani. Mä pelkään että se alkaa tekemään kiusaa, kun tuntuu siltä et sen elämän tehtävä olis saada mun mielenterveys järkkymään..
Mä haluaisin uuden asunnon jonka osoitetta en antaisi miehelle, tän osoitteen se tietää ja käyttää tätä "kotinaan " aina kun huvittaa, jos en päästä sisään hakkaa ovea ainakin tunnin,
Kukaan ei usko millainen mies on, kun se on niin uskottava, mua pidetään ihan hirveenä ihmisenä kun kaikki uskoo miehen tarinoita. eikä mulla oo ollu kuin muutama ystävä, nyt se on ottanut sit asiakseen alkaa mun ja mun kavereiden välejä tuhoomaan, hankkiutuu niiden seuraan ja aloittaa sen saman psyykkauksen ja manipuloinnin. Yks kaveri oli muutaman kerran päästänyt yöksikin sinne. en tiedä mitä oli tapahtunut, eikä se toisaalta mulle kuulu, muuten kuin siltä osalta et kavereiden exiin ei pitäis kajota
ja siks et mun muutama kaveri on ollu tukena kun muksujen isä on jyrännyt, nyt en tiedä enää kehen voin luottaa.
sehän ton miehen tarkoitus olikin..Kaveri sanoi että mies on ollu niin uskottava et saanut uskomaan niitä tarinoita kuinka hirvee mä oon hyvälle miehelle, ja mä kyllä tiedän että osaa puhua vaikka lehmät lentämään. Ja mulle ei kuulemma saanut kertoa että oli ollu yötä vaikkei mitään ollu tapahtunut, koska mies oli ollut niin kovin huolissaan että asia loukkais mua.
Ja paskat, oikeesti mies halusi saada mun kaverin toimimaan niin että mulla menis luottamus siihen, mies meinaan itse kertoi että on viettänyt öitä tua kaverilla, nauro viä ivallisesti päälle. ( ja tämä vain siksi etten maksanut hänen taksiaan ).
Ja joo tässähän ei siis ollu pointti se, ettei mies saisi olla muiden kanssa, koska saahan se kun kerran ollaan erottu, mut josko joku ymmärsi pointin mitä ajoin takaa..
Ja niin miten siitä pääsee eroon! Mä tiän että se voi halutessaan saada varmaan vaikka lapset, ja vaikkei niitä koskaan ikinä oo hoitanu, niin vois hakee huoltajuutta ihan vaan kiusallaan. ja näyttääkseen että pystyy.

joo et tämmönen "lyhyt" selostus tästä tulikin. Mä lähen nyt asioille, mut josko jollain olis jotain kokemusta vastaavasta niin tuun kyllä myöhemmin lukemaan.

Mun kaverilla on just tommonen mies :| eikä se sitä ikinä pääse eroon, eihän se aina ees haluu kun toinen osaa puhua kaikki aina parhainpäin. Ja kun asiat on hyvin käy vieraissa yms. ja taas sit kun jää kiinni niin puhuu kun ruuneperi :/
Ja on hirmusen mustasukkanen, pelkää kait et toinen tekee samaa kun itte...

Minulla on ex joka oli narsisti. Hänen puoleltaa rauhaan pääsin vasta kun hän löysi uuden kumppanin, siihen asti hän vannoi rakkauttaan minuun ja halusi aloittaa alusta (vaikka siis itse oli ollut se joka jätti minut, minä olin siihen liian voimaton). Minä löysin uuden n. vuosi erosta, mutta hän yritti senkin vielä torpedoida. Siitä sitten vajaan vuoden päästä hän löysi uuden, ja vihdoin pääsin rauhaan. Ennen eroa meillä oli takana 8 yhteistä vuotta avoliitossa. H*lvetti jota ei toivo kenellekään. Onneksi meillä ei ollut lapsia.

en ymmärrä en..miksi annat exäsi hallita elämääsi tuolla tavalla?miksi et soita poliisia kun hän tulee hakkaamaan oveasi ja häiriimään koti rauhaasi??sinä pääset tuollaisesta älyttömästä häirinnästä eroon kun olet mahdollisimman välinpitämätön noihin hänen naurettaviin yrityksiinsä ärsyttää sinua!ja vedät ihan selvät rajat että sinun kotiisi ei hänen tarvitse yrittää tulla jne,ja mitä lapsiin tulee jos hän ei ole oikein osallistunutkaan lasten hoitoon jne niin miksi pelkäät että hän hakisi huoltajuutta,sinähän sen oikeus jutun varmasti voittaisit jos olet lasten kanssa!nyt vaan puhaltamaan uudet tuulet,näytä sille exällesi että sinulla on kortit kädessä ja ettei sinua kohdellakaan kun mitäkin kynnys mattoa!voimia!eroon pääset vaan kun itse muutut!

Mitään muuta en osaa sanoa kuin sen että koita jaksaa, ja ytiyä olla välittämättä. Sanot ystäville että joko uskovat sinua tai eivät, jos eivät niin voi voi.
kerrot että mies on narsisti ja selität.

JA, narsisti tosiaan LUULEE pystyvänsä KAIKKEEN, esim viemään lapset, tai ihan mitä tahansa, mutta mitään hän ei siltikään oikeasti pysty toteuttamaan loppuun asti, näin on useimmiten kuulemma. Itekin tutkinut noita luonteenpiirteiyä.. =/
Eli siis todellakin luulee ja pystyy vakuuttaa muut siitä että on kaikesta tietoa ja taitoa ja pystyy mihin vain vaiakka oikeasti hänellä on vain pinnalliset taidot näistä kaikesta.

Liity vaikka narsistien uhrti ry:n tai johonkin missä osataan oikeasti neuvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en ymmärrä en..miksi annat exäsi hallita elämääsi tuolla tavalla?miksi et soita poliisia kun hän tulee hakkaamaan oveasi ja häiriimään koti rauhaasi??sinä pääset tuollaisesta älyttömästä häirinnästä eroon kun olet mahdollisimman välinpitämätön noihin hänen naurettaviin yrityksiinsä ärsyttää sinua!ja vedät ihan selvät rajat että sinun kotiisi ei hänen tarvitse yrittää tulla jne,ja mitä lapsiin tulee jos hän ei ole oikein osallistunutkaan lasten hoitoon jne niin miksi pelkäät että hän hakisi huoltajuutta,sinähän sen oikeus jutun varmasti voittaisit jos olet lasten kanssa!nyt vaan puhaltamaan uudet tuulet,näytä sille exällesi että sinulla on kortit kädessä ja ettei sinua kohdellakaan kun mitäkin kynnys mattoa!voimia!eroon pääset vaan kun itse muutut!

Totta, että voimia tarvitaan ja päättäväisyyttä. Mutta, kyse on narsistista, maailman taitavimmasta manipuloijasta, itsekkäästä ja kylmästä ja joskus pelottavastakin ihmisestä.

Jos ei ole kokemusta tai tietoa narsistista ei voi ymmärtää miten vaikea on päästä irti. Enkä sano tätä pahalla kenellekään neuvojalle.

Elän tuollaisen ihmisen kanssa ja todellakin elämä on välillä yhtä helvettiä... Olen yrittänyt eroon, mutta narsistille tyypilliselle tavallaan hän saa pidettyä pihdeissään ja imettyä kaikki voimat, että en saa nostettua sitä viimeistä voimanripettä pintaan ja lähdettyä... On sen kanssa välillä ihan hyviäkin hetkiä, mutta kun kerran tietää mikä on homman nimi, niin ei pysty uskomaan edes niiden hyvien hetkien "vilpittömyyteen". :( Joo, tiedän, että pitäs laittaa rajat ja näyttää missä kaappi seisoo ( ja lähteä ), mutta tilanne on jatkunut liian pitkään ja olen jo niin syvällä loukussa, etten tahdo jaksaa pyristellä sieltä ylos...

Minun ystäväni meni juuri naimisiin narsistin kanssa. Ystäväni on muuttunut täysin sekä fyysisesti, että henkisesti iloisesta tahtonaisesta luurangonlaihaksi mielipidettömäksi tossukaksi. Hän ei vastaa puhelimeen, peruu sovittuja tapaamisia, tai yksinkertaisesti ei tule paikalle. 5 vuodessa olen menettänyt ystäväni ja naimisiinmeno oli viimeinen niitti.

Toivon totisesti, että hän on onnellinen, mutta epäilen sitä suuresti...suhteensa alkuaikoina hän puhui vielä ystävilleen ja ihmetteli miehen käytöstä. Mies on täydellinen narsisti, ostaa mahtavia lahjoja ja nostaa ystäväni korokkeelle ja sitten ampuu alas haukkuen ja pilkaten, syytellen ja alistaen. Kammottava mies, mutta minkäs teet...

kävin puolitoista vuotta terapiassa viikoittain, kun seurustelin narsisitin kanssa, piti käydä puoli vuotta, mutta terapeutti ei antanut periksi ennen kuin olin onnistunut erota ja jaloillani, kiitos hänelle siitä. nyt siitä on jo 7,5 vuotta ja olen ikionnellinen että pääsin pois helvetistä, tuskin olisin enää hengissä. Hae apua, se on tosi vaikeaa yksin, narsisitin voima on niin voimakas, vaikkakin aivan harhaa, kun itse vahvistuu niin sen huomaa mitä rääpäleitä ne ovat. voimia kaikille narsisitin pihdeissä kamppaileville, lähtekää pois tilanteesta ja vauhdilla, ei ne teille mitään mahda loppujen lopuks. :hug:

Vuosia vuosia sitten olin avoliitossa narsistin kanssa. Meni useampi vuosi ennen kuin tajusin että se sekaisin oleva en ollutkaan minä vaan avopuolisoni. Tästäkin tulisi pitkä tarina mutta näin lyhyesti kerron että hä sai minut kääntymään jopa omia vanhempiani vastaan manipuloimalla ja uskottelemalla. Kamalaa aikaa elämässäni. Voin silloin henkisesti todella huonosti ja olin ihan loppu ja voimaton. Pahinta oli etteivät ystävänikään uskoneet minua vaan jaksoivat jankata sitä että ei voi olla mahdollista kun miehesihän on niin ihana ja mukava jne. Minun elämässäni alkoi uusi vaihde ja uusi sivu kääntyi kun tapasin nykyisen aviomieheni jota rakastan ja kunnioitan ja joka rakastaa ja kunnioittaa minua. Vieläkin näin vuosien jälkeen saatan joskus purskashtaa itkuun jos mieleeni tulee elämä hirviöexäni kanssa. Saatikka kaikki ne latistavat ja inhottavat kamalat asiat mitä hän suustaan suhteemme aikana päästi. Ja kauhulla ajattelen hänen nykyistä vaimoaan ja lapsiaan. Olen aina pitänyt itseäni henkisesti vahvana ihmisenä mutta niin vain voi "viisaskin mennä vipuun". Heitin hukkaan neljä vuotta elämästäni jakaessani sen narsistin kanssa. Mutta nyt se on ohi eikä tule takaisin ikinä milloinkaan! Voimia sinulle ap!!!

Kiitos vastauksista.
Katselin tuolta linkistä ja siellä on joku numero mihin voisi soittaa, ens viikolla soittoaika.
Joo niinhän se on ettei tuollaisen ihmisen kanssa ei ole paljon jakoa.. Niiden rajojen vetäminen kun on todella vaikeaa. Jos hän esim. on oven takana yöllä klo 02.00 niin on vaihtoehtoina päästää sisälle, jolloin kaikki yleensä sujuu rauhallisesti, ongelmitta, ainoastaan pelkkä läsnäolonsa saa minut voimaan huonosti, ja toisaalta kun on tarkoitus pysyä erossa tuosta ihmisestä, sisälle päästäminen ei oo hyvä ratkaisu. Toinen vaihtoehto on ottaa ovikello irti ja puhelin äänettömälle, silloin huuto ja oven hakkaus jatkuu helposti tunnin, joskus pidempäänkin. Kaikki henkilökohtaiset asiat ja solvaukset kaikuvat ulkona ja ovea hakataan niin kovaa ettei tässä talossa nuku kukaan.
Kolmas vaihtoehto on soittaa poliisit, mutta sittenhän helvetti irti onkin. Olen sen tehnytkin ja saanut kyllä "rangaistukseni " Narsisti kun osaa asiansa (enhän minä toki voi antaa diagnoosia narsisti, mutta uskoisin näin olevan ) ja esim. uhkaus että "jos nyt tulee poliisit mut hakemaan niin huomenna on sossut ovella" on syytä ottaa vakavasti. Ja tähän on turha sanoa ettei pysty vaikuttamaan koska ei ole koskaan lapsia hoitanut ym. mutta kun on niin uskottava niin saa kenet tahansa uskomaan ihan mitä vaan.
Minä en juttujansa usko, todellakaan, henkinen ote on vaan niin vahva että on helpompi olla vaan välittämättä kuin taistella vastaan.
Mutta siitä olen onnellinen että tässä kuussa astuu avioero voimaan, se on jo askel hyvään suuntaan, viä kun sais jonkun "piilopirtin" johon toi ukko ei löytäis niin vois saada jotain tolkkua tähän hommaan.
saako suomessa muuten osoitteensa salaiseksi?

:wave: täällä myös yksi narsistin uhri. tosin se narsku on nyt jo ex...luojan kiitos. ote edelleen henkisesti vahva, ja se joka ei ole narskun kanssa ollut, niin on vaikea tulla neuvomaan, sillä se eroaminen on hyvin vaikeaa. meillä on lapsi, ja usein vielä uhkailee lapsen huoltajuuden viemisella ja ties millä...vaikka ne satuttaa, tiedän että jätkä puhuu soopaa.

tee selvät rajat, vaikka se olisi vaikeaa. lue kirjallisuutta ko. aiheesta mm. sata tapaa tappaa sielu. rakenna omaa elämää vaikka se olisi vaikeaa, ja rakenna se niin että ex:äsi jää aitojen toiselle puolelle.

kukaan oman ex:äni puolelta ei usko millainen ex on. ex on minusta tehnyt "hullun, läskin ja huonon äidin jne" suvulleen ja sieltä se hänen sukunsa kyttää tekemisiäni ja arvostelee kilvan lapsen kasvatusta jne.

rankkaa on, mutta rakenna itsellesi itseluottamusta-ja tuntoa...siitä se lähtee, sillä itselläni oma arvoni oli poljettu kasaan. edelleenkään en ole selvillä vesillä...mutta hiljaa hyvä tulee. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaan:
Minulla on ex joka oli narsisti. Hänen puoleltaa rauhaan pääsin vasta kun hän löysi uuden kumppanin, siihen asti hän vannoi rakkauttaan minuun ja halusi aloittaa alusta (vaikka siis itse oli ollut se joka jätti minut, minä olin siihen liian voimaton). Minä löysin uuden n. vuosi erosta, mutta hän yritti senkin vielä torpedoida. Siitä sitten vajaan vuoden päästä hän löysi uuden, ja vihdoin pääsin rauhaan. Ennen eroa meillä oli takana 8 yhteistä vuotta avoliitossa. H*lvetti jota ei toivo kenellekään. Onneksi meillä ei ollut lapsia.

Melkein saman tarinan voisin kertoa...eron jälkeen kiusaaminen jatkui pari vuotta, kunnes exä löysi uuden kumppanin. Meillä samoin yritti hajottaa minun uuden suhteen (joka alkoi samoihin aikohin kun itselläänkin).
Ja valitettavasti meillä on kaksi yhteistä lasta, eli ihan tyystin ei tuo ihminen tule elämästäni katoamaan, mutta nyt on ollut varmaan ½v ihmeen rauhallinen jakso. (nyt kun se "ääneen sanoin", niin kohta varmaan taas lentää pas..aa silmille...).

Meillä helpotti myös se, että lakkasin reagoimasta uhkauksiin, en vastannut kun asiallisiin viesteihin, laitoin puhelimen kiinni, jos ei ollut lapsia koskevaa asiaa. Eli lopetin pelkäämisen (no en ihan kokonaan vieläkään, mut en ainakaan näytä sitä!) Ja vertaistukiryhmä oli mulle erittäin tarpeen!!

Huoh. Mä oon nyt yrittänyt oikeesti rakentaa elämääi juurikin niin että exä olisi mahdollisimman ulkopuolinen. Olen aloittanut opiskelut parina iltana viikossa Ja palkannut kaverini hoitamaan lapsia (kun nuorin vasta vauva) Ja se on aiheuttanut lisä ongelmia.. Sitä on exän vaikea sietää. Onkin lahjakkaasti onnistunut sotkemaan asioita, jopa niin etten enää ole varma haluanko olla tuon lastenhoitaja "ystävän" kanssa tekemisissä. Mutta jotenkin jos laitan välit poikki ystävään, (kun on puukottanut selkään ja pahasti ) Tuntuu että exä on saanut taas tahtonsa läpi ja mun pitää lopettaa opiskelut toistaiseksi.
Äsken muuten soitti ja ilmoitti että hänen tavaransa pysyvät täällä. (jostain syystä hänen tavaroitaan on täällä paljon) kun sanoin aiemmin heittäväni ne pois, ja etten aio avata ovea enää lainkaan.
Ja vastaus oli " kyllä minä pääsen sinne kolmessa sekunnissa kun vaan ammun ovilasin paskaks ja jos mun tavarat on lähteny ammun sutkin! " no jee.. Ei kyllä oo koskaan ollu väkivaltanen, mut mistäs sitä koskaan tietää.
Mä niin haluan uuden kodin! |O

Paljon voimia ap:lle. Ystäväni ex on narsisti.. Ja hän käyttää juuri lapsia välineenä ystävääni vastaan. Vielä ei tiedä miten huoltajuuden kanssa käy, mutta tällähetkellä lapset on isällä (eli tällä narsulla). Toivon parasta sinulle sekä kaikille muille narsistien puolisoille!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Osotteen saat salattua ja jos ton teet ja omistat auton niin muista sit ilmottaa autorekisterikeskukseenkin että osote salanen..

No nuo salaukset ei käytännössä tahdo oikein toimia. :/ Aina on keinot saada toisen asuinpaikka selville ja hyvin helpostikin... Ainakin kovin pienessä paikassa on mahdotonta pysyä salassa keneltäkään.

Sinuna hommaisin sille lähestymiskiellon. Kyllä se into laantuu silläkin, kun teolla on seuraus. Etkö voi pyytää vaikka naapuriasi soittamaan niitä poliiseja sinne kun on oven takana. Saat samalla todisteita siitä miten käyttäytyy.