Onko kellään kokemusta ehkäisyimplantaatista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh-äiti

Vieras
Pillereitä en enää uskalla aloittaa korkean verenpaineen vuoksi, ja hormonikierukkaa en halua edes kokeilla vaikka lääkäri suositteli, koska en halua takaisin akneen taipuvaista ihoani. Netistä lueskelin tällaisesta minulle ennestään tuntemattomasta ehkäisyvaihtoehdosta, onko kellään tietoa tai omakohtaista kokemusta tästä systeemistä?

mulla oli jedella kapselit 4kk muuten ok mutta menkat oli 2 viikon välein :( olivat kapseloituneet, poistoon meni aikaa 30min, laitto oli täysin kivuton. minipillereitä suosittelevat kokeileen enne ku laittaanuo kapselit paikoilleen

Implantaatti eli ehkäisykapselit on periaatteessa jotakuinkin samaa kamaa kuin minipillerit ja kierukka. Toki hormonitasot on kaiketi suunnilleen samaa luokkaa kuin kierukassa eli murto-osa pillerin hormonimäärästä.
Mulla oli joskus aikoinaan kapselit, pois otatin 8 vuotta sitte ja niissä olis tuolloin ollut tehoja vielä ainakin vuodeksi. Ei mitään huonoja kokemuksia, ja jos nyt pitäis valita niin ehdottomasti ennemmin ottaisin kapselit kuin jonku katsean häkkyrän kohtuni sisälle. Menkat oli lähestulkoon poissa muistaakseni noin puoli vuotta laiton jälkeen (kävin pariin kertaan raskaustestinkin teettämässä), senkin jälkeen melkoisen säännölliset ja niukat.

Yhteistyössä