onko kellään käynyt näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juppa

Vieras
Onko kellään kokemusta että olisi ihan alkuraskaudesta käynyt ultrassa(siis alle 6vkoa)ja kohdussa ei olisi näkynyt edes sitä ruskuaispussia? Ensimmäistä yritellään ja sain oletettavasti varhaisen keskenmenon joka oli oudon oireeton ja vuotokin todella niukkaa. Lääkäri ei nähnyt kohdussa mitään vaikken vuotanut lainkaan hyytymiä tms. En kysy tätä siksi että jotain toiveita elättelisin vaan olen ihan utelias että näkyykö niin varhainen raskaus vielä kunnolla ultrassa.

Mulla kävi tytön kanssa niin ettei 5-6 viikolla näkynyt ruskuaispussia eikä muutakaan, testi vaan näytti plussaa. Kävin verikokeissa sitten joka toinen päivä, katsoivat kasvaako siellä pikkuinen vai ei. Alkuun olivat sitä mieltä että olis kohdunulkopuolinen, arvot kun nousi niin hitaasti. Lopulta kuitenkin( muutaman viikon pähkäilyn ja epävarmuuden jälkeen) arvot kuitenkin lähti nousuun ja raskaus todettiin "normaaliksi". Nyt tuossa kainalossa tuhisee mitä suloisin pikkuprinsessa:)
Koko raskaus oli kyllä ns. vaikea. Jouduin vuodelepoon jo 3. kuulla. Neiti syntyi sitten kuitenkin lopulta laskettuna päivänä ja terveenä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 20:45 juppa kirjoitti:
Onko kellään kokemusta että olisi ihan alkuraskaudesta käynyt ultrassa(siis alle 6vkoa)ja kohdussa ei olisi näkynyt edes sitä ruskuaispussia? Ensimmäistä yritellään ja sain oletettavasti varhaisen keskenmenon joka oli oudon oireeton ja vuotokin todella niukkaa. Lääkäri ei nähnyt kohdussa mitään vaikken vuotanut lainkaan hyytymiä tms. En kysy tätä siksi että jotain toiveita elättelisin vaan olen ihan utelias että näkyykö niin varhainen raskaus vielä kunnolla ultrassa.

Mulla 2 keskenmenossa käynyt niin että vkolla 6+5 mennyt kesken, ja alkanut tosi pienellä vuodolla. Ultrassa ei ole näkynyt edes ruskuaispussia, ja onkin epäilty kohdun ulkoista.
Koska kuitenkin hormonitasot laskeneet normaalisti on tultu siihen tulokseen että kohduin sisäinen raskaus ollut kyseessä.
Sitten molemmilla kerroilla n. 4-5 päivää tiputtelun alkamisesta on tullut raju vuoto, jonka mukana hyytymiä.
Lääkäri oli viimeksikin sitä mieltä että ultratessa oli kohtu jo alkanut yhjenemään, ja ruskuaispussi tuli sitten sen rajun vuodon mukana pois.

Yhteistyössä