Onko kellään jäänyt vuosittaisneuvolaa välistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Tajusin vasta nyt että pojallamme on jäänyt kokonaan 3v neuvola välistä ja täyttää pian 4. :/ Viimeisin käynti oli 2,5-vuotiaana. Syy tähän on ollut erittäin raskas ja yllätysten täyteinen vuosi. Takana avioero ja heti sen jälkeen alkanut uusi raskaus joka vienyt huomioni.

Onko tämä hirveä katastrofi?? Olen aina ollut neuvolakäyntien kanssa tunnollinen mutta nyt vain ollut liikaa muuta ajateltavaa ja muutoksia elämässä. :/

Ei sillä ole oikeastaan mitään väliä. Neuvolan tarkastukset ovat niin pintapuolisia että niistä pääsee läpi kunhan on vaan kaikki raajat tallessa. Jos on niin isoja ongelmia että ne neuvolassa huomataan niin kyllä ne sitten huomaa itsekin.

Enemmänkin neuvolajärjestelmän hyöty on siinä, että kun jotain ongelmaa havaitsee on helppo soittaa tutulle neuvolantädille ja pistää hommat selvitykseen. Muutenkin jatkuva seuraaminen ja huolenpitäminen enemmän ehkäisee ongelmia ennalta kuin varsinaisesti niitä hoitaa. Siinä mielessä neuvolajärjestelmä kyllä puoltaa erittäin hyvin paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Meillä jäi kans just 3 vuotis neuvola välistä. Ei hätää, jos lapsi kehittyy ikätason mukaisesti kaikki ookoo. :D

Kyllä on kaikki poikaa normaalisti kehittyneeksi ja iloiseksi sanoneet. Eipä mitään epänormaalia ole tullut vielä vastaan.

Mun likka kävi neuvolassa 2v tarkastuksessa ja sen jälkeen vasta ekalla luokalla terkkarilla ja koululääkärillä. Pojat kävi kaikki 3v tarkastuksessa ja sit seuraavan kerran vasta koulussa.

Olen häpeissäni pohtinut samaa- meidän pojun 3v- neuvola jäi vuosi sit väliin ja nyt pitää heti ensi vklla tilata aika 4v- tarkastukseen.. Mut onneksi hänkin on ollut terve ja vilkas veijari. Jos se terkkatäti ei nyt hirveesti meille naputtais..

mä unohdin aikanaan vanhemman tytön kans käydä neuvolassa,kun oli jo 6v.Siis tais vuos pari jäädä väliin.En vaan tajunnu,että pitää käydä.No,ne otti yhteyttä neuvolasta,että pitäis tulla käymään.Oli hiukka nolo olo!!

Yhteistyössä