Onko kellään jäänyt Masuasukin nimi pysyväksi syntymän jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Tuo meidän 4v on päättänyt et se on esim liisa niminen vauva ja sisko.
Ja puhuu paljon et sitten kun liisa sitä ja tätä niin...

Mies tuon kai keksi nimen vauvalle ja höpötti esikoiselle sen myös.
Se ei kuiteskaan ole nimi mitä ollaan ajateltu vauvalle sitten myöhemmin.
Yhdessä perheohjelmassa on myös tämän niminen vauva niin sekin takia kai "tärkeä" esikoiselle et on saman niminen?

Kuinka nopeasti vauvan synnyttyä olette ruvennut kutsumaan "oikealla" nimellä tai keksinyt väliaikaisen nimen ennen kastetta?
Miten lapset suhtautuu tollaiseen muutokseen?
Esikoista kutsuttu muistaakseni millään nimellä odotus aikana mutta syntymän jälkeen oli junnu tai juniori kunnes kastettiin.

Mä kutsuin tyttöä nimellään heti synnyttyään. Nimi oli ollut mielessä valmiina jo monta vuotta ja tytön synnyttyä totesin että hän on aivan nimensä näköinen =) En osannut muuksi kutsua enkä nimeä salaillakaan, olisi kuitenkin lipsahtanut väkisinkin.

Puhuin jo ennen 4D:tä ja sukupuolen selviämistä tytöstä sillä nimellä, minkä saa kasteessa piakkoin :D Oli pakko, koska ukko ei alunperin tykännyt nimestä, mutta tottui kun minä puhuin ja loppuraskaudesta käytti itsekin nimeä :kieh:

Meillä jäi pysyväksi nimet, jotka mietimme valmiiksi hätäkastetta varten. Ristiäisiin saakka kutsuimme vauvaksi, sen jälkeen nimellä. Oudolta tuntui hetken kutsua nimellä, mutta pianhan siihen sitten suu tottui. Laitoksella ja yksin ollessani kuiskuttelin suunniteltua nimeä molemmille. Esikoinen sai pysyvän lempinimensäkin jo laitoksella.

Niin jos liisa jäisi lempi nimeksi ja kuiteskin oikea nimi olisi ihan toisenlainen esim talvikki.
Ja kotona käytettäis lempinimiä ja virallisissa jutuissa talvikkia. :)

neiti oli masussa "AKU", syntymän jälkeen Marjatta tai Pauliina, kunnes kastettiin Anniinaksi :heart: .

esikolla ei ollut masunimeä, ja syntymän jälkeen oli vain "jätkä" tai "pallero" ristiäisiin saakka.

Kolmosella oli masunimi joka annettii sitte kasteessa kans :D ei tosin missään 4d-ultrassa oltu varmistuttu, mut sellanen poika tunne ja sitte se vauva oli vielä ihan nimensä näkönen kun syntyi :D

Meillä oli nimi valmiina jo vuosia, ja sitten kun kuultiin rv25 kumpi tulossa, alettiin kutsua nimellä, joka siis nykyään ihan virallinen nimi. Siihen asti kutsuttiin nupuksi, mutta tämä ei jäänyt siis nimeksi.

On. :heart:
Nimittäin ensimmäisen lapsemme.
Nimensä on erikoinen Suomessa... Ei ole kuin muutamalla... :whistle:
Ja neiti näytti heti synnyttyään siltä mitä olimme kuvitelleetkin... :heart:

Toisen lapsemme nimi muotoutui vasta kotona ollessaan ja kestikin vähän aikaa sen lopullisen päättäminen. :heart:

Kolmas lapsemme oli poika ja nimeä mietittiin vielä syntymän jälkeen kotona, mutta aika selvä se oli, se nimi vaihtoehto, mikä sitten annettiin... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:
Niin jos liisa jäisi lempi nimeksi ja kuiteskin oikea nimi olisi ihan toisenlainen esim talvikki.
Ja kotona käytettäis lempinimiä ja virallisissa jutuissa talvikkia. :)

hankalaa. Antakaa nimeksi se mitä oikeasti käytätte.

Esikoisen nimi oli ennalta päätetty. Tosin mä kutsuin vatsamajailijaa nimellä joka oli yhdistelmälyhennelmä tytön ja pojannimestä jonka olimme valinneet.
Toista odottaessa oli asukas nimetty pojannimellä, mutta tytön saimme.
Kolmannen kohdalla oli myös nimi valmiiksi mietitty.

Minä itse olen aikoinani nimennyt pikkuveljeni. Höpötin kaikille, vaikka vauva oli masussa, että mä saan pikku vlejen jonka nimi on ********. Mun vanhemmille ei tullut edes mieleen että se olis tyttö äitini mahassa.

Meillä itsellä on pojan toinen nimi sama kuin "työnimi". Tytöllä on kutsuma nimenä "työnimi" ja nyt tuo meidän tyttö on nimennyt jo tämän mahassa olevankin vauvan jo. Jos masukki on tyttö niin saa siskonsa antaman nimen.

Meillä on sairaalasta asti käytetty oikeita nimiä, sillä Tyksissä on tapana ne kirjoittaa ja niitä käyttää.

Yhteistyössä