onko kellää ollu veritulppaa?

KullanMurutx4

Aktiivinen jäsen
27.05.2004
10 344
0
36
voiko se tulla käteen??
ehkä tyhmä kysymys mut kysyn kuitenki :ashamed:
mulla on outo mustelma tullu tuoho vasempaa käteen lauantaina,kyynärpään ja ranteen puol väliin.
ja se mustelma on hiukan kipee ku siihe koskee ja sen mustelman keskellä pikkunen pahkura :/
voiko tällä olla mitää tekemistä veritulpan kans?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Voi tulla. Soitappa päivystykseen ja selitä asia.:)

mistä se johtuu ja mitä sille tehhää? :/

Siis verisuoniin kertyy tukos, eli veri ei kierrä..tai jotain..en oo lekuri mutta näin minä olen sen käsittänyt. Meillä suvussa paljon näitä.. :/ Leikkaus on ainakin minun suvussani kaikille tehty jos tukoksia on. Papalla on tälläkin hetkellä mutta ei voida leikata kun ikää on niin paljon ja pääsuonessa on se tukos..ei kestäisi leikkausta. Voi elää 5min tai vaikka 5 vuotta..

Mun siskolla oli jalassa tulppa pari vuotta sitten. Liottivat sen pois, ei siis leikattu. Kertoi jalan olevan tosi kipeä, ei voinut enään edes kävelemään. Mustelmaksi luuli, muttei mitään jälkeä kuitenkaan näkynyt.

Voi tulla. Soitappa päivystykseen ja selitä asia.:)

mistä se johtuu ja mitä sille tehhää? :/

Siis verisuoniin kertyy tukos, eli veri ei kierrä..tai jotain..en oo lekuri mutta näin minä olen sen käsittänyt. Meillä suvussa paljon näitä.. :/ Leikkaus on ainakin minun suvussani kaikille tehty jos tukoksia on. Papalla on tälläkin hetkellä mutta ei voida leikata kun ikää on niin paljon ja pääsuonessa on se tukos..ei kestäisi leikkausta. Voi elää 5min tai vaikka 5 vuotta..

aivan.
mä jo luin lääkärikirjaaki mut en tullu yhtää viisaammaksi :ashamed:
jotenki vaa oudostuttaa tuo mustelma ku en tosiaa muista lyöneeni kättä mihinkää ja tuo on niin kumman pyöreekin :whistle: :(

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Mun siskolla oli jalassa tulppa pari vuotta sitten. Liottivat sen pois, ei siis leikattu. Kertoi jalan olevan tosi kipeä, ei voinut enään edes kävelemään. Mustelmaksi luuli, muttei mitään jälkeä kuitenkaan näkynyt.

no mä kyl pystyn liikuttaa tätä kättä jne. et ei tää oo sillee kipee mut kun mustelmaan koskee ni siinä tuntuu hiukan kipua ja se patti on siin keskellä.

no mä kyl pystyn liikuttaa tätä kättä jne. et ei tää oo sillee kipee mut kun mustelmaan koskee ni siinä tuntuu hiukan kipua ja se patti on siin keskellä.

En usko että on tulppa. Odottele muutama päivä ainakin ja aktso miten etenee. Tulpan ollessa kyseessä se kipu pahenee ja mustelman tiedätkin ;)

En usko että on tulppa. Odottele muutama päivä ainakin ja aktso miten etenee. Tulpan ollessa kyseessä se kipu pahenee ja mustelman tiedätkin ;)

jooh..mä vaan koko ajan kattelen ja rämplään sitä.. :whistle: :ashamed: