Onko kellää kokemusta suurentuneesta kilpirauhasesta?Mä olen aivan epätoivoinen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naurukohtaus

Aktiivinen jäsen
04.07.2006
3 625
0
36
Itselläni on ollut lievästi suurentunut kilppari muutaman vuoden ajan ja palan tunnetta kurkussa on ollut iät ja ajat.Synnytin toisen lapseni vuosi sitten ja synnytyksen jälkeen palan tunne hävisi.Nyt sitten viimeiset kaksi viikkoa on ollut todella voimakas palan tunne kurkussa enkä ole voinut syödä juuri mitään kun oksettaa koko ajan :/ Palantunne on myös polttava ja välillä tuntuu että ihan kun närästäis.Olen röyhtäillyt normaalia enemmän.Mä olen muutamana päivänä meinannut purskahtaa itkuun kun en tiedä mistä tämä johtuu :'( Mihinkään en voi lähteä ellei ole pulloa vettä mukana jolla saan lievitettyä palan tunnetta ja suun kuivuutta.Onko kellää kokemuksia tällasista oireista? :flower:

Onko siis lääkäri todennut sen suurentuneen kilpirauhasen? Meinaan että noita oireitahan tulee muutenkin, esim. jo närästys aiheuttaa noita kaikkia ja paljon muutakin.

mulla oli myös palan tunnetta kurkussa ekan lapsen syntymän jälkeen.Kävin lääkärissä ja testejä tehtiin jos jonkinlaisia ja mitään ei löytynyt.Loppujen lopuksi tulivat tulokseen,että oli paljon lihaskireyttä niska-hartiaseudulla sekä rintarangan yläosissa ja sain lähetteen fysioterapiaan.Kun olin käynyt muutaman kerran,palan tunne kurkussa hävisi ja ei oo sittemmin tuntunut.En olisi ikinä itse uskonut,että lihaksiston kireydestä voi tuollainenkin oire tulla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko siis lääkäri todennut sen suurentuneen kilpirauhasen? Meinaan että noita oireitahan tulee muutenkin, esim. jo närästys aiheuttaa noita kaikkia ja paljon muutakin.

On todennut juu mutta ei kuulemma tarvitse tehdä asialle mitään.Ja mulla on noi oireet vaihdellu vajaatoiminnasta liikatoimintaan edestakas.Ja kilpparisairaudet on meillä sukurasitteena ja mulla on kaikenlisäks vielä diabetes.

Alkuperäinen kirjoittaja sadone:
mulla oli myös palan tunnetta kurkussa ekan lapsen syntymän jälkeen.Kävin lääkärissä ja testejä tehtiin jos jonkinlaisia ja mitään ei löytynyt.Loppujen lopuksi tulivat tulokseen,että oli paljon lihaskireyttä niska-hartiaseudulla sekä rintarangan yläosissa ja sain lähetteen fysioterapiaan.Kun olin käynyt muutaman kerran,palan tunne kurkussa hävisi ja ei oo sittemmin tuntunut.En olisi ikinä itse uskonut,että lihaksiston kireydestä voi tuollainenkin oire tulla..

Oikeesti?? :o Mulla on ollut niskahartia-jännitystä jo iät ja ajat ja olen kärsinyt kovista päänsäryistäkin.Voiskohan johtua siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sadone:

Oikeesti?? :o Mulla on ollut niskahartia-jännitystä jo iät ja ajat ja olen kärsinyt kovista päänsäryistäkin.Voiskohan johtua siitä?

Kyllä ne vaan tekee niin paljon kaikenlaisia oireita. Itsellä oli yleinen voimaton olo, kovat päänsäryt, huimaus, käsien puutuminen, kaikenlaista.. ota hierojalta muutaman kerran sarja selkä-hartiahieronaa, esim. 45 minuutin kertoja. Se auttaa paljon.

no ihan oikeesti!Fysioterapeutti sanoi,että pienten lasten äidit kun paljon kantavat lasta,niin jumituksia ja kireyksiä tulee juuri yläkroppaan ja oireet voivat todellakin olla moninaisia,joita ei äkkiseltään uskoisi.Muistan elävästi itselläni sen palan tunteen ja suun kuivuuden.Mieliala oli kokoajan maassa,kun pelkäsi kaikenlaista..kilautas huomenna lekurille ja pyydä saada lähete fysioterapiaan.Voit myös itse ensin käydä fysioterapeutilla arviossa ja sen jälkeen soitat lääkäriltä lähetteen.Toivottavasti olosi pian helpottuu!:)

täällä on kärsitty samasta vaivasta....eilen oli ihan hirveä päivä :|
mulla on samanlaisia oireita ollut pari kuukautta olen ajatellut et johtisi närästyksestä.
tuo niska/hartia juttu voisi olla ihan loogista, niskat on ihan jäykät semmonen jännitystila koko ajan päällä

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mulla on samanlaisia oireita ollut pari kuukautta olen ajatellut et johtisi närästyksestä.
tuo niska/hartia juttu voisi olla ihan loogista, niskat on ihan jäykät semmonen jännitystila koko ajan päällä

Närästys ja niskahartiajumitus yhdessä voi tehdä olon tosi kamalaksi. Mulla oli molemmat, ja oon saanut avun kahvinjuonnin lopettamisesta, maitohappobakteereista ja hyvästä hierojasta.

Itellä auttaa parhaiten kunnon urheiluhieronta, kun on muutenkin tuota lihasta mitä hieroa. Se tulee tietenkin myös yleensä paljon halvemmaksi kuin fysioterapia, paitsi jos on lääkärin lähtele. Mitkään mummojen taputteluhieronnat ei oikeen auta, jos on kovia jumituksia. Mulla menee päätetyössä niskat ihan sikajumiin kun oon niin laiska venyttelemäänkin.

Närästys ja niskahartiajumitus yhdessä voi tehdä olon tosi kamalaksi. Mulla oli molemmat, ja oon saanut avun kahvinjuonnin lopettamisesta, maitohappobakteereista ja hyvästä hierojasta.

Itellä auttaa parhaiten kunnon urheiluhieronta, kun on muutenkin tuota lihasta mitä hieroa. Se tulee tietenkin myös yleensä paljon halvemmaksi kuin fysioterapia, paitsi jos on lääkärin lähtele. Mitkään mummojen taputteluhieronnat ei oikeen auta, jos on kovia jumituksia. Mulla menee päätetyössä niskat ihan sikajumiin kun oon niin laiska venyttelemäänkin.

lähtele = lähete :D

mä juon ihan liikaa kahvia :x pitäs kyllä vähentää

Yhteistyössä