onko keliakiaa kenelläkään


Heippa!

Onko kenelläkään keliakiaa,jos on niin onko ollut vaikuksia tulla raskaaksi?Entä miten sinulla todettiin keliakia ja mitä oireita keliakia aiheutti sinulle?
Minulla on itselläni todettu keliakia vasta aivan äskettäin ja olisi mukava saada neuvoja toisilta,koska vauvaa yritämme alulle kovasti.
 
itse odottelen keliakian vastauksia ja tämä keliakia otettiin nyt toistamiseen ekalla kerralla verikokein ei ollut.Mahani on ollut tosi kipee ja turpoo+ripulia aikas paljon.Mutta googlen kautta luulis että löydät tietoa kun laitat hakuun keliakia!
 

Heippa!

Minulla on todettu keliakia verikokeella ja suolistotähystyksessä viime viikolla.Olemme yrittämässä vauvaa alulle.Onko kenelläkään keliakia vaikeuttanut raskaaksi tuloa?Entä miten raskaus on sujunut keliakian suhteen?Minulle tämä on aivan uutta ja olisi mukava saada neuvoja muilta keliakiaa potevilta.
 
Hei!

Mulla on ollut keliakia vuodesta 1989. Oireita mulla ei ollut minkäänlaisia, ainakaan siinä vaiheessa, vaan todettiin jonkun arvon olevan koholla kun muun sairauden kontrollissa kävin. En tiedä oisko sitten oireita ilmennyt myöhemmin, kun keliakia eteni. Sen jälkeen sitten tehtiin gastroskopia ja diagnoosi keliakia, varmistui. hyvin olen pärjännyt ja valikoimat meille keliaakikoille on tosi laajat. Leivon paljon myös itse.Aluksi tietenkin vaati totuttelua uusiin makuihin.
Raskaaksi tuloa ei kyllä hidastanut minulla mitenkään. Jätin pillerit pois helmikuussa ja huhtikuun alussa samana vuonna jo plussasin. :whistle:
Eipä muuta kuin tsemppiä! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 22:14 Äitiliini kirjoitti:
Hei!

Mulla on ollut keliakia vuodesta 1989. Oireita mulla ei ollut minkäänlaisia, ainakaan siinä vaiheessa, vaan todettiin jonkun arvon olevan koholla kun muun sairauden kontrollissa kävin. En tiedä oisko sitten oireita ilmennyt myöhemmin, kun keliakia eteni. Sen jälkeen sitten tehtiin gastroskopia ja diagnoosi keliakia, varmistui. hyvin olen pärjännyt ja valikoimat meille keliaakikoille on tosi laajat. Leivon paljon myös itse.Aluksi tietenkin vaati totuttelua uusiin makuihin.
Raskaaksi tuloa ei kyllä hidastanut minulla mitenkään. Jätin pillerit pois helmikuussa ja huhtikuun alussa samana vuonna jo plussasin. :whistle:
Eipä muuta kuin tsemppiä! :)
Niin sen vielä lisään, ettei raskaana ollessa ongelmia ollut. Foolihappoa söin raskauden ajan, liittyi jotenkin keliakiaan(en muista äkkiseltään miksi). Sitten tietenkin kannattaa varmistaa et saa tarpeeksi kuituja ruuasta. Kävin raskausaikana ravitsemus-suunnittelijan juttusilla, mikä oli ihan hyvä juttu.
 
Jep! Keliakiaa löytyy täälläkin... Mulla todettiin parivuotta sitten, verikokeis oli pikkasen viljanvasta-aineet koholla, mutta itellä oli ripulia ja huonoa oloa. Lääkäri ei meinannut laittaa tähystykseen, mutta itse vaadin niin kauan että laitto, kun äidillä on keliakia ja sehän on jossain määrin periytyvä. Tähystävä lääkäri sit totesi et keliakiaahan se ja sano et hyvä kun vaadit tähystyksen ni ei suolisto kärsinyt niin pahasti. Itellä ei oo viel lapsia, mutta äidillä kolme joten eipä tuo oo haitannu siinä suhteessa...

Käyppä keliakiliiton sivuilla, sieltä saa tosi hyvin tietoa! Oiskohan www.keliakialiitto.fi tai sit googlen kautta!!
 

Heippa!

Kiitos teille kaikille ihanista neuvoistanne.Minulle tämä keliakia ei ole uusi sairaus,enollani ja veljelläni on ihokeliakia,meillä tämä on suvussa perinnöllisenä tautina.
Kelikaakikolle sopivia ruokia vaan on todella vähän.Mistä te teette ruokaa itsellenne?
 
Keliaakikko
Tota miten niin keliaakikolle sopivia ruokia on vähän?
Mä en ole kotioloissa huomannut että mikään ruoka jäisi tekemättä mitä haluan, keliakian vuoksi. Se on kyllä totta että valmis ruuissa pitää olla tarkkana, mutta niitä ei meillä muutenkaan juuri käytetä,niin ei vaikuta.

Hoitamaton keliakia voi aiheuttaa hedelmättömyyttä, mutta hoidettuna ei pitäisi olla merkitystä. Jos ei lipsu, koska silloin se ei ole hoidossa.
 

Heippa!

Itse asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on todella huonosti kaupassa keliaakikolle sopivaa ruokaa myynnissä.Kuinka moni teistä kuuluu keliakialiittoon ja oletteko mukana vertaistukitoiminnassa?
Minulla tämä tauti todettiin viime viikolla ja kaikki on aivan uutta minulle,tiedän kyllä keliakiasta,sillä enollani on tämä sama sairaus,mutta oli todella yllättys,kun minulla todettiin keliakia.
Minkälaisia oireita teillä muilla on ollut keliakian takia ennen kuin olette saaneet tietää,että teillä on keliakia?
Miten raskaus on sujunut teillä keliakian osalta?Entä onko kenelläkään ollut vaikeutta tulla raskaaksi keliakian takia?
 
Siskolla on keliakia, kellään muulla ei suvussa sitä ole. Kun hänellä se todettiin, hän kävi keliakialiiton kurssilla ja tykkäsi tosi paljon. Oli saanut siellä miehensä kanssa tosi paljon tärkeää ja hyödyllistä tietoa sairaudesta.
Kannattaa pienelläkin paikkakunnalla kysellä kaupoista gluteiinittomia tuotteita. Monesti tilaavat niitä, kun pyytää. Riippuu tietysti kauppiaasta. Siskoni asuu myös pikku paikkakunnalla ja hänelle tilataan valmiita pullia ym. leipomosta aina silloin tällöin. Samoin hamstraa pakkaseen tavaraa, kun käy läheisessä isommassa kaupungissa.
 

Heippa!

Voiko keliakia haitata ovulaatiota tai jättää oviksen pois?Minulla on vasta todettu keliakia ja yritämme vauvaa alulle.Vaikeuttaako keliakia raskaaksi tulemista?
Minkälaisia oireita teillä muilla on ollut keliakian takia?
 

Yhteistyössä