Onko KAYLEE nimi liian hölmö suomalaisen suuhun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan se vähän haasteellinen, mutta kyllä ne hoitotäditkin sen oppii! On sitä kummempiakin nimiä kuultu! Ja mun mielestä tosi nätti nimi. Ei kaikille vaan voi olla mieliksi, joten jos itse pidätte niin sou not! :D

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Onhan se vähän haasteellinen, mutta kyllä ne hoitotäditkin sen oppii! On sitä kummempiakin nimiä kuultu! Ja mun mielestä tosi nätti nimi. Ei kaikille vaan voi olla mieliksi, joten jos itse pidätte niin sou not! :D

Tykätään mutta ei oo kiva jos joka paikkaan joutuu aina kertomaan miten se kirjotetaan :(

Mä mietin kuopukselle odotusaikoina nimeä Hayley, olisi muuntunut suomalaiseen suuhun Heili-nimenä. Mut luovuin siitä ajatuksesta sittemmin, kun pidin liian erikoisena ratkaisuna.

Taikka kirjoitusasuna olisi ollut tuon sijaan Hailie..

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mä mietin kuopukselle odotusaikoina nimeä Hayley, olisi muuntunut suomalaiseen suuhun Heili-nimenä. Mut luovuin siitä ajatuksesta sittemmin, kun pidin liian erikoisena ratkaisuna.

Joo toi toimis paremmin... Tai mitä tykkäisit ap Haylie-nimestä?

ja siinä toinen aivan hirvee nimi! onneksi ette sitä nimee antanut. muuttakaa ulkomaille niin siellä noi kuulostaa varmaan edes siedettäviltä, siis jos sukunimi ei oo tyyliin virtanen. hah, miten idiootilta kuulostaakaan :D

Mitesolis sillee et niinkun kaveriperheellä oli,et toinen nimi oli turkkilainen ja toinen suomalainen. Kansalaisuudesta riippuen lasta kutsuttiin jommalla kummalla nimellä. Ei ollut pojilla myn ongelmia sen kanssa.

On aika hankala, kun se voi vääntyä niin moneksi ( kailee, keilii, kailii jne jne).
Onko Victoria ollut edes harkinnassa? Vanessa? Olivia? Christine( tai Christina)? Jasmine?

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:

Tykätään mutta ei oo kiva jos joka paikkaan joutuu aina kertomaan miten se kirjotetaan :(

No kyllä täällä mun mielestä sen verran englantia osataan, että ehkä sitä nyt ei joka paikassa tarvitse tavata. Jos nyt vaikka koulua miettii, niin eiköhän ne opettajat aika hyvin tuon tajua. Mulla on sellainen nimi, jonka olen aina saanut tavata joka paikassa, mutta nopeasti sen lapsikin oppii! Eikä jäänyt traumoja! :D

Nimet on haastavia... Kaikista selkein on nimi, joka sanotaan niinku kirjotetaan. Toki nämäkin vaihtelee kielittäin, mutta jos nyt ajatellaan suomalaisittain. Toisaalta taas varmimmin saa nimensä oikein jos nimi on sellainen, ettei suomalaista vastinetta ole. Silloinhan yleensä kysytään "kuinka se kirjoitetaan" jos siis siihen jaksaa vastailla. Mun kaverilla esimerkiksi on Yasmin joka siis lausutaan "Jasmin" ja siis noin se aina kirjoitetaan ellei hän sano "Yasmin Y:llä" ja silloinkin yleensä kysytään, että minne se Y tulee. :)

Tulikin mieleen JASMINE.

Alkuperäinen kirjoittaja Lee:
Kiva nimi. Mitä hankalaa tuossa muka on? Helppo lausua ja kirjoittaa. Kaylee jopa näyttää kirjoitettuna suomalaiselta. Tulee mieleen veikeä ja iloinen tyttö. :)

Kaylee, kailee, keilee, kaili, keili, keilii, kailii tulee tyttö kuulemaan kun nimeä lausutaan

Suomalaiset joutuu aina miettimään, miten Kaylee lausutaan.

Valitkaa sellainen, jonka voi lausua oikein molemmissa kielissä, esim. Laura, Liisa, Anna, Maria.

Nämä nyt tavalliset nimet harvinaistuvat koko ajan...

Yhteistyössä