Onko kävelystä hyötyä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilojen karistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kilojen karistaja

Vieras
Hei, sanokaa nyt minulle onko vaunulenkeistä laihdutuksen kannalta mitään hyötyä?? Saan kyllä hien pintaan kun tunnin reippaasti kävelen, mutta kuluttaakohan se silti juuri mitään?

Raskauskilot tuntuu olevan tiukemmassa kuin kuvittelinkaan, ja vaikka kotoa ei kaapeista löydy piparin piparia eikä muuta herkkua, en vaan pienene! (vaakaa meillä ei ole...). Kun vertaan syömisiäni siihen, millä olen ennen lasta laihtunut helposti, syön nyt varmaan vähemmän, ja tulosta ei synny. Vauva on vajaan 5 kuukauden ikäinen, ja tuntuu hankalalta lähteä jonnekin salille tai jumppaan tms, kun aina pitäisi viedä mummille...

Itsellä tunnin kävely lenkki (ilman vaunuja) sykkeellä 120pbm kuluttaa keskimäärin 330kcal (josta miinustetaan peruskulutus 70kcal). Eli liikunnalla kulutetut kalorit 260kcal - mikä tarkoittaa että pudottaakseni painoa kilon (ja syömällä normaalisti) minun pitäisi kävellä - uups - 27tuntia!!

Mutta kaikesta liikunnasta on hyötyä, eikä vain laihdutuksen takia, vaan myös sen vuoksi, että olet energisempi, terveempi ja virkeämpi.

Ja kun liikut niin elimistö kuluttaa liikunnan jälkeen enemmän energiaa kuin normaalisti kuluttaisi - ilman liikuntaa.<br><br>

Kyllä on! =)
Kunto kohenee, samoin mieli ja vauva ja sinä saatte molemmat raikasta ulkoilmaa.
Itse laihdutin raskauskilot työntelemällä vaunuja reilun tunnin päivässä ja iltaisin kävin vielä salilla, jumpassa tai hiihtämässä.
Älä luovuta...aluksi tuntuu et mitään ei tapahdu mut sit paino vähenee lähes itsestään...Tsemppiä!