onko kauheen pieni kolmio ko 64,5 neliöö? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja löytys halval..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

löytys halval..

Vieras
äiti ja lapsi vaan kyl.. mut onkohan olohuone sit niin pieni ettei mahdu esim 1 kahden istuttava sohva ja 3istut kulmadivaani? entäs makkarit? ette tietenkään voi tietää miten neliöt on käytetty mut joku asunu pienes kolmios ni onko todellakin ahtaan pieni? :)

No meillä oli 62 neliön rivarikolmio. Uusi ja hyvin kompakti, hyvin suunniteltu, saunallinen. Toinen makkari oli 7 neliötä, toinen oli normikokoinen. Meillä mahtui olohuoneeseen 3 istuttava sohva nippanappa. Keittiöön 4 istuttava pöytä hyvin. Muutettiin aikuiset pieneen makkariin, jotta lapsille jäi enemmän tilaa leikkiä isossa makkarissa. Oltiin tyytyväisiä ja erittäin viehättävä pikku asunto, mutta meille lopuksi liian pieni (2 lasta+aikuiset+kaksi koiraa).

Meillä ei ole paljon suurempi kolmio, ja meitä on 4. Mahdumme kyllä ihan hyvin, ei lisätilakaan haittaisi mutta kyllä tässäkin mahtuu olemaan ja elämään. Kesällä loistavasti kun on takapiha eli kodin jatke käytössä.

Eiköhän yli 30 neliötä per nuppi riitä erittäin hyvin ;)

Heh. Minä asun kahdestaan vauvan kanssa 56-neliöisessä kolmiossa ja mahdutaan älyttömän hyvin. Tosin tämä on 60-lukulainen talo, jolloin rakennettiin pohjaltaan tehokkaita asuntoja ja huoneita. Ja meillä on myös ihan oikea keittiö, jonne mahtuu ruokapöytä.

meillä on 70 neliöinen kolmio ja siinä on sauna ja iso kylppäri, keittiö ja olkkari tarpeeks isoja. neliöitä saisi mielellään olla enemmän makkareissa. meitä on 2 aik. + 4 lasta.

[QUOTE="alkup";23946110]noh nyt ollaan 54 neliön kaksios kylha me tännekkin mahdutaan mut ko kolmios 64 ni kutistuuko olkkari ja keittiö hirveesti? hmmm :)[/QUOTE]

Eihän ne mihinkään kutistu. Yksi 10 neliön makkari lisää ja muuten sama:)

[QUOTE="hui";23946117]56 nelön kolmio? onko makkarit kuinka pieniä?[/QUOTE]

Toinen on pieni: mahtuu vain parivuode ja yöpöydät. Toinen on isompi, ja sinne menee heittämällä lapsen huonekalut ja tavarat. Oikeesti, jos ei ole saunaa, huoneet eivät ole kummallisen malliset ja hukkaneliöitä ei ole käytetty esim. eteiseen, niin 56-neliöinen voi hyvin olla kolmio.

Niin ja mun ensimmäinen omistusasunto oli 35 neliön kaksio, jossa oli oma saunakin. Siinä oli oikeesti fiksut neliöt:) Ilman lapsia asuttais varmasti vieläkin tuossa tilaihmeessä.

Meillä on 3h+k+s, 69 neliöö. Meitä on minä, teini ja kaks alle kouluikästä. Olen pienten kans toisessa makkarissa ja teinillä pikkumakkari. Keittiö on kyllä olkkarin kans samaa tilaa, vähän sellanen tupakeittiö mun mielestä. Pienihän tää on tälle kokoonpanolle, mutta kahdelle tää ois ihan lukaali jo :) Hyvä pohja tässä on, entinen asunto oli 79 neliön kolmio ja moni luuli, että tämä uus on isompi asunto.

Asunnon kokonaispinta -alalla ei ole niinkään väliä, enemmän ratkaisee keittiön ja kylpyhuoneen, eteisen koko säilytystilojen lisäksi ja ne oli meidän tulevassa uudessa asunnossa kohdallaan. Eli muutetaan tästä 60 neliön kaksiosta pian 68,50 neliön kolmioon.

Viimeksi muokattu:
Riippuu paljon pohjaratkaisusta. Olen käynyt kerran sataneliöisessä asunnossa, joka oli hirveän ahdas ja epäkäytännöllinen. Makuuhuoneita oli kaksi, joista toinen oli ihmeellinen läpikulkuhuone.

Meillä eletään miehen kanssa kahdestaan 60 neliön kaksiossa.Vaikka asunnossa vain yksi makuuhuone,on muut tilat niin pieniä ettei enää tänne mahduta. Ja se ikuinen säilytystilan puute. Joten melko pieniltä kuulostaa huonekoot, jos on kolmio.

Meillä on just ton kokoinen kolmio ja on ihan tilava kun on hyvä pohjaratkaisu. Tosin kylppäri on pieni. Meillä isä, äiti ja kohta kaksi lasta.

Olen asunut kahdessa kolmiossa ja tiedän lähipiiristä pari lisää ja jostain syystä kaikissa niissä on pienemmät kylppärit kuin tietämissäni yksiöissä ja kaksioissa. Olen ihmetellyt kauhiasti tätä..

Meillä on 84m2 saunallinen kolmio ja jos olisi pienempi, ahtaaksi kävisi. Tilahan riippuu siitäkin, mitä siellä haluaatehdä ja paljonko on säilytettävää tavaraa. Ahtaus on kamalaa vaikka olisi kuinka kompaktia.