Onko kattolampun vaihtaminen oikeasti vaikeaa??? Mies on pitkittänyt sitä jo vuoden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vaihdoin lastenhuoneita päittäin eli tyttö muutti pojan huoneeseen ja poika tytön huoneeseen. Molemmilla on erilaiset lamput ja toisella tosi tyttömäinen ja toisella poikamainen. Niitä en osannut vaihtaa (joo tiedän noloa) niin pyysin miestä vaihtamaan ne. Se sanoi että joskus sitten. Olen useamman kerran pyytänyt ja se sanoo että joskus. Olen kuvitellut että se on varmaan sitten tosi monimutkaista ja aikaa vievää. Nyt pyysin taas ja se sanoi "En kyllä aio vaihtaa niitä.". Vuoden odotin ja nyt se ei aio.

Miten se tehdään? Mistä saisin hyvät ohjeet? Kai sen voi itse tehdä?

Siis jotenkin irrotan vain molemmat lamput ja asennan eri huoneisiin. Onko tähän jotain helppoa ohjetta?

Näköjään virta tulee lamppuun ns. sokeripalan kautta. Siihen löytyy netistäkin paljon ohjeita miten johdot irrotetaan sokeripalasta ja liitetään takaisin. Työkaluksi siihen tarvitsee ruuvimeisselin.

Miten vaikea on vaikka googlettaa ohjeita ja tehdä itse? Miksi pitää odottaa että mies tekee ja jos ei tee niin sitten tullaan ulisemaan kaksplussalle? Millä logiikalla tällainen perseily on järkevää?

Se on vaikeaa, jos ei kädet toimi kunnolla tai selässä tai olkapäissä on ongelmaa, jolloin ylös kurottaminen on hankalaa. Minä olen noita meillä laittanut, mutta tällä kipeällä olkapäällä jäisi nyt tekemättä.

Eiköhän googlettamalla löydy hyvät ohjeet, varotoimena on hyvä irrottaa sulake. Vaatii sopivan pienen ruuvimeisselin.

Ei ole vaikeeta. Luet netistä ohjeet sokeripala valaisimiin ja katsot YouTubesta videot.
Tärkein asia mikä täytyy tietää on että osaat yhdistää oikean väriset piuhat oikeisiin vastaaviin kirjaimiin. (Äläkä katso mallia miten miehes on ne laittanut, koska on voinut laittaa väärin!!!!).
Itse aina varmuude vuoks vedän päävirtakatkasijasta virrat pois, tai nyt uudessa kodissa otan sulakekatkasijasta virrat pois.
Joo, minäkin väsyin odottelee että mies asentais, hänen mielestä lastenhuoneisiin ei tarvii lamppuja ollenkaan...

Jos ei ole euroista pulaa, tilaa sähkäri paikalle.
Muuten ota sulake irti tai pääkatkaisijasta virta pois ja ryhdy hommiin. Ohjeet löytyy netistä.

Vaihtaminen ei ole vaikeaa, mutta jos talossa on ukko, on se vaihtaminen niitä "miesten hommia" siinä missä "sisustaminen " on naisten juttuja.

Ei se kyllä välttämättä ole alkuunkaan helppoa!

Nimimerkillä se joka osti ensiksi maadoittamattoman pistokkeen ja sit kun löysi oikeanlaisen niin lampussa olikin jotain vikaa ja... työkämpän eteinen valaistuu nyt jouluvaloilla. :whistle:

Nainen on maailman avuttomin olento. Jos mies ei tee jotain mitä nainen haluaa, niin naisen ainoa toimintamalli on tulla rääkymään nettifoorumille.

Us-vitun-komatonta.

Yhteistyössä