onko karkit sopiva vieminen lapsiperheeseen

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
tuli mieleen kun joku ehdotti nimipäiväkortin mukaan fazerin sinistä. Eli kuuluuko karkit ihan vakiviemisiin lapsiperheeseen jossa lapset jo ns karkinsyönti-iässä?
Tuli vaan mieleen kun tuttavapiiriin kuuluu monenlaista, on karkkipäiväuskovaisia, totaalikieltäjiä ja kieltäytyjiä, sitten niitä jotka antaa karkkia joskus, jotkut taas syö melkein päivittäin.
itse nimittäin en vie karkkeja kovinkaan usein jos en tasan tarkkaan tiedä perheen tapoja. Ja ne perheet minne vien, niin se pussi on sitten koko porukan yhteinen eli vanhemmatkin saa.
synttäreille en koskaan karkkeja vie koska karkkeja siellä on muutenkin tarjolla jos se synttärisankarin makuun kuuluu (ja jos ei ole voin olettaa että synttärisankari tai vanhemmat ei karkeista tykkää ).

Jaa.

No meille joskus jotkut tuo karkkia
vaikka ei karkinsyöjiä ollakkaan...
Siis ei totaalikieltäytyjiä,
mutta syödään toooosi harvoin...

Mutta en tykkää todellakaan huonoa,
laitan karkit hienoon astiaan kahvipöytään ja nautitaan porukalla =)

Ja oon itsekkin vienyt joskus lapsiperheeseen karkkia tuliaisiksi,
ja nekin on kyllä syöty yleensä kahvipöydässä...
Ettei pelkästään lapset oo syöneet...

Mie en vie karkkia tai muutakaan herkkua ja jos joku meille tuo niin muutama karkki/herkku otetaan heti ja loput laitetaan karkkipäivää odottelemaan. Pyrin noudattamaan karkkipäivä-periaatetta, mutten ole liian tiukka sen suhteen eli joskus voipi repsahtaa, kunhan ei joka päivä vedä pussillista namuja naamaan.

Kersa on vasta 3v ja vieraat tuovat usein karkkia, mitä ei voi todellakaan antaa noin pienelle kun ihan vaan silloin tällöin. Pyydän että tuovat rusinoita jos jotain hyvää haluavat tuoda.

Mä en kovin mielelläni ainakaan ota karkkeja vastaan. Jäätelö just ja just.
Mun poika on 3-vuotias, eikä ole vielä tähän päivään mennessä syönyt karkkia (en ole sadisti, meillä nyt ei vaan muutenkaan syödä karkkia tai juoda limuja)

mä saatan soittaaa etukäteen että voiko tuoda karkkkia. riippuu tietysti että kelle mennään, voiko soittaa jne. Toisinaan mä olen vienyt xylitol karkkia (esim Niiskuneiti-karkkirasian) jokaiselle lapselle, ei oo niin paha...

Ei mielellään karkkeja . Meillä kun noita kavereita ja sukulaisia käy aika usein niin nytkin on keittiön kaapissa n.2kg karkkia jemmassa ja suurin osa on vielä sellaisia mitä lapset ei edes tykkää syödä :(
No pistetään lomalla kiertoon eli viedään tuliaisiksi :)

Yhteistyössä