Onko kannabiksen käyttö mielestänne ok lapsiperheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En itse polta, mutta olen miettinyt asiaa, kun lähipiirissä on perhe, jossa äidin miesystävä hiisaa jatkuvasti.

En ole puuttunut asiaan, koska se vaikuttaa olevan suht harmitonta, eikä lapset käsittääkseni näe sitä. Silti olen miettinyt, että onko tuollainen ihan normaalia ja hyväksyttävää toimintaa..

Mielipiteitä? Kokemuksia?

Mä olen sitä mieltä, että se on aika samalla linjalla alkon kanssa. Jos silloin tällöin, kun lapset on POISSA, esimerkiksi yökylässä, hiisaa, niin OK. Mut jos se on viikoittaista, saatika sitten päivittäistä, ja hiisataan kotona ja ollaan paukuissa lasten kanssa, niin kattoisin todella pahalla. En mä sitäkään suvaitse että ryypätään pitkin viikkoa tai lasten edessä ollaan kännissä.

Lisään vielä. Toki riippuu tosi paljon siitä miten se kannabis siihen käyttäjään vaikuttaa! Jos sä käyttäydyt ilman sitä normaalisti, niin OK. Mut heti kun oot ilman, niin jos oot kiukkusella päällä tai muuten käyttö vaikuttaa käyttäjään negatiivisesti, niin sanoisin et se on ongelma.

Ei ole ok. Kannabis jää vereen, kun viina sentään poistuu maksan kautta. Vielä viikkokin pilven poltosta niin polttelijat on olleet tosi v-mäisiä, eivät vaan sitä itse tajua. Pilvenpolttajilla häiriintyy todellisuudentaju ja aivojen kemia paljon pahemmin kuin kerran ryyppääjällä. En hyväksy ryyppäämistäkään, ellei sitten lapset ole poissa kotoa jossain hoidossa niin ihan sama.
Minun ex-poikakaverista tuli ainakin ihan sikamainen k**ipää kun poltteli pilveä, alko heti rikkoa lakeja ja aiheutti hankaluuksia.

Pilvenpoltosta sitäpaitsi aiheutuu masennusta yms. Ihan varmasti vaikuttaa lapsiin.

Ei ole ok. Kannabis jää vereen, kun viina sentään poistuu maksan kautta. Vielä viikkokin pilven poltosta niin polttelijat on olleet tosi v-mäisiä, eivät vaan sitä itse tajua. Pilvenpolttajilla häiriintyy todellisuudentaju ja aivojen kemia paljon pahemmin kuin kerran ryyppääjällä. En hyväksy ryyppäämistäkään, ellei sitten lapset ole poissa kotoa jossain hoidossa niin ihan sama.
Minun ex-poikakaverista tuli ainakin ihan sikamainen k**ipää kun poltteli pilveä, alko heti rikkoa lakeja ja aiheutti hankaluuksia.

Pilvenpoltosta sitäpaitsi aiheutuu masennusta yms. Ihan varmasti vaikuttaa lapsiin.
Itse kanssa kattonut sivusta masentuneisuutta ja ennenkaikkea tota vittumaisuutta sen polttelun jälkeen, kun pitäis olla ilman. Mut toisaalta tiedän kans monia, joilla ei huomaa mitään negatiivista vaikutusta poltyelun jälkeen tai silloin kun on ilman. Mut tosiaan, kirjotin tossa jo aiemmin, että jos on kiukkunen käytön jälkeen tai muuten tulee negatiivisia vaikutuksia, niin no no.

Minä olen vähän nipo, mutta mun mielestä päihteet eivät kuulu lapsiperheeseen. ( Joo, joku viinilasi ruoan kanssa ei ehkä laskeudu ihan päihteiden käytöksi siinä mielessä, mitä tarkoitan. Ennenkuin joku tulee tästä huutamaan...)

Minäkin tunnen perheen, jossa molemmat vanhemmat käyttävät kannabista säännöllisesti, kasvattavat itse. Mun mielestä aika hurjaa, että heidän arkeensa on ihan normaalia leipoa "mari-kakkua" tai "hasis-keksejä". Kiva jos joku naperoista niitä vetää kitusiinsa... En minäkään ole mitään sanonut, se ei ole minun asiani, ja koska lapset voivat hyvin, en näe syytä tehdä ilmojakaan mihinkään.

ihan ehdottomasti EI ole ok! Ihan pelkästään sen takia, että on lain vastaista Suomessa.

Yhdentekevää, millaisia vaikutuksia/kuinka haitallista on tai ei ole. Samasta syystä ei voi verrata laillisiin päihteisiin. (Omassa perheessä ei lasten aikana käytetä kyllä mitään päihteitä)

Yhteistyössä