Onko kamalan paha asia viedä lapset hoitoon vaikka itse on kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epävarma

Vieras
Kun olen työttömänä ja töihin kutsu voi periaatteessa tulla milloin vain? Lapsille on varattuna hoitopaikka ja käyvät pari kertaa viikossa (silloin kun päiväkodille se sopii parhaiten) hoidossa muutaman tunnin päivässä, ettei sitten tarvitse kylmiltään hoitoon lähteä.

Eivät siis vie kenenkään paikkoja, sillä tähän pienpäiväkotiin mahtuisi vielä ainakin kaksi lasta...

Ei mun mielestä ole. Kyllä mä omani veisin, kuten toisessakin ketjussa kirjoitin - ei musta ole lapselle tarpeeksi seuraa ja virikettä, tulisin itsekin sen kanssa hulluksi kun minä en vaan riitä. Sosiaaliselle muksulle se on parempi, kuin öllöttää mun kanssa päivät. Ja jos aktiivisesti niitä töitä etsii, sitä ei voi tietää koska se nappaa kohdalle!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ole. Kyllä sun täytyy olla työmarkkinoiden käytettävissä, mikä tarkoittaa myös sitä, että lastenhoitoasiat on järjestyksessä.

näin se vaan menee. voi tulla käsky vaikka seuraavana aamuna töihin ja sinne on pystyttävä menemään tai katkee tuet.

Riippuu vähän siitä mistä roikkuu.. Eli, jos ihan laiskuuttasi haluat lapset hoitoon eikä ne sinne ite halua, niin on vähän paha. Jos taas omat voimat ei vaan riitä lasten hoitoon, niin ei niin paha. Jos taas lapset ihan ite sinne haluaa, niin ei ollenkaan niin paha. Mutta mun mielestä paikan varaaminen ihan vaan sen takia, että saattaa ehkä saada töitä, ei oo hyvä peruste näinä aikoina, kun poukkaa pistetään firmasta kuin firmasta pihalle.

Jos aktiivisesti hakee töitä, niin miten muuten sitä pystyisikään pienellä varoajalla töihin menemäänkään, jollei lapsilla olisi hoitopaikkaa valmiina. Eriasia on, jos sitoutuu olemaan pitkäaikaistyötön ja vie lapset joka aamu ensimmäisenä hoitoon ja hakee viimeisenä. Jos muita ongelmia ei ole, niin silloin lapset kärsivät siitä enemmän kuin kukaan hyötyy.

Niin... Kun lapset tykkää olla hoidossa, kyselevät pääseekö tänään päiväkotiin ja niin ees päin. Mulla on tähän mennessä ollu töitä aina päivä silloin ja toinen tällöin, pahimmillaan on soitettu aamulla että pääsetkö tänään töihin, joten tarvitaan se hoitopaikka.

Nyt olen kuitenkin saanut parilta taholta kuulla, että miten kamalaa on kun lapset joutuu päiväkotiin. Olen sen verta herkkä ja epävarma joissain asioissa, niin olen alkanut epäillä omaa ja mieheni päätöstä viedä lapset silloin tällöin hoitoon vaikka kotona olisinkin. Ovat siis yleensä 9-15 välisen ajan hoidossa, ehtivät ulkoilla, osallistua kerhoihin, nukkua päikkärit ja syödä välipalan. Ja mielelläään hoitoon menevät, vielä eivät ole kertaakaan itkeneet minun perääni...