Onnittelut! Olette saaneet osaavan johtajan!Meidän päiväkodissa tästä asiasta pidetään kyllä huoli lasten puolesta. Jos vanhemmat eivät ilmoita yhtään lomaa lapselleen, niin asiasta jutellaan ja jos lomaa ei ala tulla, niin johtajan puheille sitten.
No meillä nyt ei ainakaan ole vuoden päästä lomia tällänäkymillä, itse aloitan työt varmaan keväällä ja mies on yrittäjä, eikä pidä lomaa päivääkään. Että aivan turha sitä on ihmisiä puhutella, eiköhän jokainen tee niinkuin paras on. Eiköhän sen lapsen ole parempi olla hoidossa kuin vastahankaisilla vanehmmilla, jotka eivät välitä lapsia ottaa kontolleen.Meidän päiväkodissa tästä asiasta pidetään kyllä huoli lasten puolesta. Jos vanhemmat eivät ilmoita yhtään lomaa lapselleen, niin asiasta jutellaan ja jos lomaa ei ala tulla, niin johtajan puheille sitten.
Meillä taas lomailu eriaikaan mahdollistaa yhdessäolon. Itse haluan lomalla Helsinkiin ja kun mies on sielä töissä, niin ei ole mitään järkeä miehen omalla lomallaan sinne mennä.Oppia ikä kaikki.. Ei oo tullu mieleenkään, ettäkö pitäis vanhempien lomailla eri aikaan, että pk-ikäinen sais mahd pitkän loman :-O Mä kun oon kuvitellu, että lomat vietetään koko perheen kesken, jos vain suinkin mahdollista.. Eli ei, ei lomaile koko kesää 3v, normi 4 viikolla mennään.. <3
Joidenkin kun vaan on pakko viedä lapsi kesäpäivystyshoitopaikkaan. Ei sitä lomaansa voi vuodesta toiseen saada heinäkuussa...Alkuperäinen kirjoittaja päikyn täti;26298825:Todellakin on. Itse päiväkodissa työskentelevänä en kuuna päivänä laittaisi lastani kesäpäivystykseen, on senverran villiä menoa että huh huh. Paljon puhutaan että kesäpäivystys on rentoa jne...onhan se kun lapset ei tunne toisiaan, aikuiset ei tunne toisiaan, aikuiset ei tunne lapsia eikä lapset aikuisia, ja ryhmät paukkuu ylimitoituksilla (kyllä, jopa 25 lasta ryhmässä ja kolmella aikuisella mennään OSA PÄIVÄSTÄ, ääriajat yhdellä...eikä ketään kiinnosta kun on kesä.....
Ottaisin palkatonta lomaa vaikkapa viikon, jos olisi mahdollista. Selvittäisin kaikki muut vaihtoehdot. En pitäisi itsestäänselvyytenä, että lapsellani on hyvä olla hoitopaikassa heinäkuussa.Joidenkin kun vaan on pakko viedä lapsi kesäpäivystyshoitopaikkaan. Ei sitä lomaansa voi vuodesta toiseen saada heinäkuussa...