Onko kaikkien muiden lapsilla koko kesä lomaa?

• Viestiketjun aloittaja Nidde
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
[QUOTE="äiti";26298549]Joidenkin lapset eivät saa lomaa, kun iskät ja äiskät haluavat lomaa lapsistaan ja lykkäävät heidät hoitoon vaikka itse lomailevat ! Joten ap sentään olet järjestänyt asiat ihan hyvin.[/QUOTE]

Meidän päiväkodissa tästä asiasta pidetään kyllä huoli lasten puolesta. Jos vanhemmat eivät ilmoita yhtään lomaa lapselleen, niin asiasta jutellaan ja jos lomaa ei ala tulla, niin johtajan puheille sitten.

Khimaira
Tässä varmaan oli kyse päiväkoti- ikäisistä?
Vai minne koululaiset laitetaan kesällä ellei heillä ole lomaa..

Meillä päiväkotilaisella on 6 viikkoa lomaa ja koululaiset joutuvat pärjäämään keskenään kesän alusta ja lopusta kaksi viikkoa. Todellisuudessa vain muutaman päivän olen poissa, koska on paljon ilta,- ja yövuoroja, joten olen kotosalla.

"shihtzu"
Minä en kyllä lapsiani loman aikana päiväkotiin vie, tänä kesänä vaan ei noita lomia ole, kun vastahan minä työt aloitin ja lapsetkin vasta aloittivat päiväkotihoidossa, joten eipä tässä nyt lomaa vielä tarvitakaan :) Meillä on se hyvä puoli, että tuo päiväkoti, jossa lapset ovat, ei ole kesällä kiinni, kun on vuoropäiväkoti, joten saavat olla samassa päiväkodissa koko kesän.

Meillä lapset on aina olleet koko kesän kotona. Vuosia olen ollut kotiäitinä, opiskeluaikana jäin kesäksi hoitovapaalle. Pätkätöitä tehdessänikin olen kesät välttynyt työnteolta. Tämä ja viimekesä vuorotellaan lomat miehen kanssa ja joitain päiviä tytöt on ehkä tänäkin kesänä vanhemmillani hoidossa ja loput päivät otan heidät töihin mukaan. Pojat taasen viettää osan kesää tapansa mukaan lapsissa miehen vanhempien luona.

Meillä ei ole vaikka olen itse kuopuksen kanssa yhä kotona. Isommilla on lomaa ne viikot kun oma päiväkoti/koulu on kiinni, esikoisella 3viikkoa ja kakkosella 4 viikkoa. Kivik pitkät lomat ei ole noille erityislapsille hyvästä.

"vieras"
Meillä ollaan kotona, jonka mahdollistaa oma opiskeluni, joka tapahtuu ansiosidonnaisella ja maksetaan myös kesältä. Ensi kesänä sitten onkin miettimistä, jätänkö opiskelut jäihin ja alan työttömäksi.

"vieras"
Meidän päiväkodissa tästä asiasta pidetään kyllä huoli lasten puolesta. Jos vanhemmat eivät ilmoita yhtään lomaa lapselleen, niin asiasta jutellaan ja jos lomaa ei ala tulla, niin johtajan puheille sitten.
No meillä nyt ei ainakaan ole vuoden päästä lomia tällänäkymillä, itse aloitan työt varmaan keväällä ja mies on yrittäjä, eikä pidä lomaa päivääkään. Että aivan turha sitä on ihmisiä puhutella, eiköhän jokainen tee niinkuin paras on. Eiköhän sen lapsen ole parempi olla hoidossa kuin vastahankaisilla vanehmmilla, jotka eivät välitä lapsia ottaa kontolleen.

päikyn täti
Todellakin on. Itse päiväkodissa työskentelevänä en kuuna päivänä laittaisi lastani kesäpäivystykseen, on senverran villiä menoa että huh huh. Paljon puhutaan että kesäpäivystys on rentoa jne...onhan se kun lapset ei tunne toisiaan, aikuiset ei tunne toisiaan, aikuiset ei tunne lapsia eikä lapset aikuisia, ja ryhmät paukkuu ylimitoituksilla (kyllä, jopa 25 lasta ryhmässä ja kolmella aikuisella mennään OSA PÄIVÄSTÄ, ääriajat yhdellä...eikä ketään kiinnosta kun on kesä.....

Oppia ikä kaikki.. Ei oo tullu mieleenkään, ettäkö pitäis vanhempien lomailla eri aikaan, että pk-ikäinen sais mahd pitkän loman :-O Mä kun oon kuvitellu, että lomat vietetään koko perheen kesken, jos vain suinkin mahdollista.. Eli ei, ei lomaile koko kesää 3v, normi 4 viikolla mennään.. <3
Meillä taas lomailu eriaikaan mahdollistaa yhdessäolon. Itse haluan lomalla Helsinkiin ja kun mies on sielä töissä, niin ei ole mitään järkeä miehen omalla lomallaan sinne mennä.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja päikyn täti;26298825:
Todellakin on. Itse päiväkodissa työskentelevänä en kuuna päivänä laittaisi lastani kesäpäivystykseen, on senverran villiä menoa että huh huh. Paljon puhutaan että kesäpäivystys on rentoa jne...onhan se kun lapset ei tunne toisiaan, aikuiset ei tunne toisiaan, aikuiset ei tunne lapsia eikä lapset aikuisia, ja ryhmät paukkuu ylimitoituksilla (kyllä, jopa 25 lasta ryhmässä ja kolmella aikuisella mennään OSA PÄIVÄSTÄ, ääriajat yhdellä...eikä ketään kiinnosta kun on kesä.....
Joidenkin kun vaan on pakko viedä lapsi kesäpäivystyshoitopaikkaan. Ei sitä lomaansa voi vuodesta toiseen saada heinäkuussa...

"vieras"
[QUOTE="äiti";26298875]Ottaisin palkatonta lomaa vaikkapa viikon, jos olisi mahdollista. Selvittäisin kaikki muut vaihtoehdot. En pitäisi itsestäänselvyytenä, että lapsellani on hyvä olla hoitopaikassa heinäkuussa.[/QUOTE]

Se nyt on aivan turha haaveilla palkattomista lomista aikana jolloin vakityöväki lomailee ja pulaa muutenkin osaavasta henkilökunnasta.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";26298889]Se nyt on aivan turha haaveilla palkattomista lomista aikana jolloin vakityöväki lomailee ja pulaa muutenkin osaavasta henkilökunnasta.[/QUOTE]

Kaikki eivät vain ymmärrä tätä. Me pidetään loma vasta syyskuussa.

,,,.,.
[QUOTE="äiti";26298549]Joidenkin lapset eivät saa lomaa, kun iskät ja äiskät haluavat lomaa lapsistaan ja lykkäävät heidät hoitoon vaikka itse lomailevat ! Joten ap sentään olet järjestänyt asiat ihan hyvin.[/QUOTE]

tai toisilla on työtilanteet sellaisia, ettei lomia ole kertynyt, itse pätkätyöläisenä olen kerryttänyt nyt 3viikon loman, se alkaa heinäkuun ekalta viikolta, miehellä normi 4viikon loma, joka alkaa heinäkuun tokalla viikolla.

lapset lomailevat siis 5viikkoa meidän kanssa ja ovat sitten 2viikkoa vielä isovanhempien hoivissa.

monella tuntuu olevan sellainen työpaikka, että saa lomat valita itse, meillä työpaikalla kiertää lomat, samoin miehellä, emme suinkaan ole ainoat työpaikoissamme joilla lapsia tai lomatoiveita. siksi kiertosysteemi on mielestäni reilu, ihan lapsettomiakin varten, heillä myös oikeus joskus lomaan heinäkuussa :)

Yhteistyössä