Onko kaikkien muiden lapsilla koko kesä lomaa?

  • Viestiketjun aloittaja Nidde
  • Ensimmäinen viesti
Nidde
Meillä on lapsilla heinäkuu ja elokuun kaksi ekaa viikkoa lomaa.
Tuntuu, että kaikilla muilla on mahdollisuus pitää kesäkuun ekasta päivästä koulujen alkuun..

Miten teillä?
 
"aloittaja"
Miten teillä on mahdollisuus pitää koko kesän lapset lomalla?? Mulla on itsellä elokuun kaksi ekaa viikkoa lomaa ja pidän syksyllä sitten kaksi viikkoa lisää. Mies pitää heinäkuun. Isovanhemmillakin sattuu olemaan tuo heinäkuu lomaa, niin ei mitään mahdollisuuksia pitää kesäkuussa pois.
 
"hmmmmm"
Koulusta lomaa juu koko kesä, mutta tuo vanhempi on kyllä töissä koko kesän. No joo, 15 vuotta päivähoidossa työskennelleenä voin kertoa että harvalla työssäkäyvällä on lomaa enempää kuin viisi viikkoa. Opettajilla tietty on. Mutta aika monet vanhemmat pitää lomansa peräkkäin, että lapset voivat viettää pitkän loman ja olla kaksi kuukautta kotona.
 
"vieras"
Kolme viikkoa on lomaa meidän lapsilla. Eikä tosiaankaan pidetä peräkkäin lomia miehen kanssa, koska meistä loman idea on se, että ollaan yhdessä ja tehdään kaikkea kivaa porukalla.
 
"kolmen äiti"
Esikoisella (joka jo koulussa) on tietysti koko kesä lomaa. Alkukesän on leirillä ja sukulaisissa.
Mies ja loput lapsista aloittaa loman juhannuksesta.
Minä aloitan loman heinäkuun puolivälissä.
Mies palaa töihin heinäkuun lopussa
Minä ja lapset palaamme töihin/kouluun/päiväkotiin elokuun puolivälin paikkeilla
 
Meillä on tänä ja ensivuonna lapset lomalla koko kesän, koska olen äitiyslomalla, mutta ei viime vuonna ollut eikä tuon jälkeen enää. Ja paljon siellä lapsia hoidossa on kesäisin. Mun mielestä kivempi pitää koko perheen kanssa yhdessä lomaa sen sijaan, että otettaisiin limittäin, lapset viihtyy hoidossa ja kesäisin on valoisat illat ja ihanat viikonloput puuhailla kaikkea, vaikka hoidossa ja töissä olisikin.
 
"vieras"
No ei todellakaan, hyvä kun on saatu edes se viisi viikkoa järjestymään, minkä päiväkoti on kiinni. Minä olen ollut määräaikaisena, eikä lomia ole kertynyt muutamaa päivää enempää ja mies ei voi pitää kesällä kahta viikkoa enenmpää. Mummot ovat onneksi ottaneet molemmat viikoksi, jottei tarvitse viedä lasta varahoitoon. Minä en kyllä kannata toisaalta sitäkään, että vanhemmat pitävät lomat peräkkäin, jotta lapsella olisi mahdollisimman pitkä loma. Lapselle on tärkeää saada olla koko perheen kesken ja siksi olisi hyvä jos edes osan lomistaan vanhemmat pitäisivät päällekäin.
 
halipupu harmaana
Meidän pk:ikäisellä on 7 vikkoa lomaa, ensin 4 viikkoa mun kanssa, yksi yhteinen koko perheen kanssa ja sitten pari viikkoa isän kanssa kun mä palaan töihin. Koko kesää ei ole missään nimessä mahdollisuus pitää tai sitten mun pitäisi ottaa aika monta viikkoa palkatonta ja lisäksi en kyllä jaksaisi olla koko kesää lasten kanssa"lomalla".
 
"katti"
Meillä 1v, 6v ja 7v ja koko kesä lomaa aina koulujen ja eskarin alkuun saakka, koska olen hoitovapaalla (teen sitten ilta ja viikonloppuhommia myös siinä ohella, mutta kesäkuun olen itsekin kokonaan lomalla)
 
pia
Kaikki paitsi isi lomailee koko kesän :) minä ä-lomalla ja lapset mun kanssa kotona, isi paiskii töitä että mamma ja lapset voi lomailla :D
( ni ei, mies kesäravintolas duunis, niin kun kausi kyseessä, todennäköisesti on paljon töissä)
 
"shihtzu"
Mun lapset ovat koko kesän hoidossa, paitsi kun tuo isompi menee isälleen tai mun vanhempien kanssa mökille, niin sitten ei ole hoidossa, nuorempi ei varmaan pääse pitämään vapaita tänä kesänä. Mulla itselläni ei ole lomaa tänä kesänä tai siis on mulla lomapäiviä kertynyt, mutta en pidä niitä nyt ainakaan kesä- enkä heinäkuussa ja tuskin elokuussakaan. 4 viikkoa mulla ei kuitenkaan ole kertynyt, että pidän varmaan syksyllä sitten lomani pois.
 
"vieras"
[QUOTE="Anna";26296078]Koko kesän lomailee. Kesäkuussa anoppi hoitaa paljon ja miehellä pitkä loma sitten heinä ja elokuussa. Mulla on viikot töitä mutta viikonloput vapaata.[/QUOTE]

Meillä on teyhty se päätös, että mummoja ei juoksuteta. Ei, vaikka sillä rahaa säästettäisiinkiin.
 
"vieras"
Meillä lapsilla lomaa 5 viikkoa, joista 3viikkoa koko perheellä yhtäaikaa. Olen päiväkodissa töissä ja ainakaan minun päiväkodissa monellakaan lapsella ei ole koko kesää lomaa. Aika monella on jopa vain viikko tai kaksi...
 
"Anna"
[QUOTE="vieras";26296094]Meillä on teyhty se päätös, että mummoja ei juoksuteta. Ei, vaikka sillä rahaa säästettäisiinkiin.[/QUOTE]

Tuo halusi itse. On eläkkeellä ja jaksaa hyvin. Hoidossa muutaman tunnin päivässä siellä. Miehellä vuorotyö mulla päivätyö ei loppujen lopuksi niin paljon ole siellä. Ja onneksi osaa sanoa meille jos ei jaksa.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä