Onko kaikkien lapsilla sadevaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiskuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laiskuri

Vieras
meillä kun ei ole kuin yksi sadetakki olemassa,kumpparit on tietty kaikille kolmelle ja kurahaalarit..Mutta ei sadetakkeja tms.Mitä se "sadevaatteet"nyt sitten tarkoittaakaan..?Kotihoidossa ovat lapset,sitten kun tarhaan menevät niin sinnehän sitä sitten ne sadevaatteet hankitaan..Muta en minä laiska äiti ole jaksanut sateella lähteä tuonne ulkoilemaan..:/

no meillä on sadevaatteet ja kotona olen lasten kanssa, mikäs lapsista sen mukavempaa kuin päästä läträämään kesäsateella pihaan ja tekemään keittoja ym. ruokia.

Mut meidän 2 ja 3 vuotiaat ei viihdy oikein sateella ulkona, varsinkaan nuorempi. Ja käytännössä käytän mielummin sateen pitäviä ulkovaatteita, kuin hankalia kura-asuja...

Meillä on sadevaatteet kaikilla, lapset tarttee jo harrastustenkin vuoksi ja on se kivampi kouluunkin mennä kun voi olla sisällä kuivissa vaatteissa.
Ja meijän koiruudet ei kyllä ymmärrä jos mä sanon että nyt ei lähdetä lenkille kun siellä sataa, ja noita ei millään vartin tippakeppi kävelyllä väsytetä, vaan kunnon lenkki. Kivampi siellä on kulkea kunnon vermeissä

Häh miksei kaikilla lapsilla ole sadevaatteita?
Sateellahan on just mukavinta olla lasten kanssa ja itsekin ulkona.

Vai onko joku elänyt lapsuuden jossa ei hypitty kuralätäköissä eikä tehty mutavelliruokia tai ei tanssittu sadetansseja ja iloittu kun se toimii jne..

Alkuperäinen kirjoittaja On:
Mut meidän 2 ja 3 vuotiaat ei viihdy oikein sateella ulkona, varsinkaan nuorempi. Ja käytännössä käytän mielummin sateen pitäviä ulkovaatteita, kuin hankalia kura-asuja...

no kesäaikaan mun mielestä noi sade/kuravaatteet on ihan yhtä helppo pukea kun tuulitakki ja housut. eihän kesällä tartte olla kun pitkikset ja pitkähihainen paita niiden alla. ja jos kylmempi niin sit paksummat paidat ja housut.
en muuten ole ikinä tajunnu tätä et kuravaatteet olis muka hankala pukea. mistä te sitten oikein ostatte noin hankalasti puettavia kuriksia? ei kai kukaan nyt kesällä sinne alle mitään haalareita tunge?eihän?

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
Häh miksei kaikilla lapsilla ole sadevaatteita?
Sateellahan on just mukavinta olla lasten kanssa ja itsekin ulkona.

Vai onko joku elänyt lapsuuden jossa ei hypitty kuralätäköissä eikä tehty mutavelliruokia tai ei tanssittu sadetansseja ja iloittu kun se toimii jne..

Kesäsade ei ketään vanhigoita ja syksyllä/keväällä takit ja housut pitää vettä. Siksi.

Kotihoidossa lapset vielä vähän aikaa. Lapsilla on sadehaalarit ja kurahousut ja kahdet sadetakit. Kumppareita taitaa löytyä molemmille jopa kolmet. Ja sitten vielä on parit sellaiset ulkovaatteet jotka pitää sateen. Vähemmälläkin varmaan pärjäis.

Ei varsinaisia sadevaatteita. Kesällä ja kevät/syksy käytössä ns kuoripuku, joka goretex, joten jos sateella ulos mennään niin sitten nuo päälle ja lämpötilan mukaan vaatetta alle. Kelillä kuin kelillä kyllä ulkoillaan. Saappaatkin hankittiin vasta viime viikolla isommalle (4v ) kun mökillä ovat ihan kivat.

Siis ihan itsekin siellä kaatosateessa viihdytte,eikä vain lapset?Käytiin äsken ulkona katraan kanssa ja satoi niin rankasti et mulle riitti,eikä kyllä isommatkaan jaksanet kauaa olla,vähän aikaa läträsivät..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen tytön äiti:
Siis ihan itsekin siellä kaatosateessa viihdytte,eikä vain lapset?Käytiin äsken ulkona katraan kanssa ja satoi niin rankasti et mulle riitti,eikä kyllä isommatkaan jaksanet kauaa olla,vähän aikaa läträsivät..

Juu, ne on tietyt hommat tehtävä.Sato tai paisto.
Pojat menee ulos sillon ku niitä huvittaa (eli aina) eikä sillon ku joku käskee...

Ei meillä kukaan sisällä kokopäivää viihdy.

Yhteistyössä