Onko kaikki muut täydellisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PlaaPlaaPlaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PlaaPlaaPlaa

Jäsen
04.10.2005
989
0
16
Ihan tuli tosta toisesta ketjusta mieleen, että kovinpa on porukka kärkästä antaan palautetta jos lasta ei hoideta täydellisesti tai jossain tehdään niinku ei sais. Oon itekin kerran ajanut autolla 10 km ennen kuin tajusin et vauvalla ei ollut vyöt kiinni kaukalossa. Sillon kyllä veetutti ja rankasti oma ajatushäiriö, mutta siitä on kenenkään muun turha tulla päätään aukoon. Loppujen lopuksi jokaisella vanhemmalla on vastuu lapsestaan ja jos jotain sattuu niin se äiti/isi kyllä varmasti kantaa taakan elämänsä loppuun asti ilman täydellisten ihmisten räpätystä. Mä en mitenkään usko et kukaan onnistuu hoitamaan lapsiaan ilman mitään mokailua.

Samat ajatukset mullekin tuli mieleen lukiessani kyseistä ketjua. Täällä vaan on NIIN omasta mielestään täydellisiä ihmisiä, että välillä potuttaa, välillä ihan naurattaa lukiessani näitä juttuja. Tuossakin ketjussa ap myönsi moneen kertaan virheensä, mutta mitäs sekään auttoi näiden jeesustelijoiden mielestä.

Täydellinen en ole, mutta en myöskään niin tyhmä että en pitäisi lapsiani autossa turvavöissä kiinni...
Se, että unohtaa kiinnittää kaukalon, on eri asia kuin se, että tietoisesti irrottaa vauvan kesken ajon kaukalosta ja alkaa imettää, että lapsi sitten nukkuisi autossa kun päästään kauppaan.

en tosiaan ole..Nytkin nuo napit nassuttavat pitsaa ja hampurilaista ruokanaan,kun äiti on väsynyt,isä on jossain ties missä..tuli sitten huudettuakin..

Minä en jaksa!

En TODELLAKAAN ole täydellinen, enkä varmaan edes lähellä sitä, mutta siksi tuolla toisessa ketjussa sanoin sen olevan vastuutonta, koska se oli ihan tietoisesti tehty juttu eikä mikään pikkuvahinko... :whistle:

Mutta joo, kaikki ollaan yhtä hyviä juuri omille lapsillemme. Toisten lapsille emme varmaan olisi sitä lähelläkään =)

Vahinkoja sattuu, mutta vahinko ja välinpitämättömyys/vastuuttomuus, se asenne että "no ei tästä yhestä kerrasta voi haittaakaan olla", on eri asia kuin vahinko :saint:.
Täydellistä ihmistä en ole vielä koskaan tavannutkaan.

Mulle sattuu vahinkoja ihan siksi,että olen väsynyt!!!!
Sammakoita lipsahtaa suusta uhmaikäiselle LAPSELLE vaikka olen sitä TÄYDELLISETI VASTAAN,mutta kun uhmis ottaa jumin päälle ja huutaa julkisella paikalla kurkku suorana(kuten tänään juuri äskettäin) niin mulla ei oma aikuisuus meinannut riittää alkuunkaan,vaikka niin haluaisin!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Minä ainakin olen täydellinen. Ei siihen tarvita kuin vähän viitseliäisyyttä joka päivä. En voi ymmärtää, miksi jotkut haluavat olla ihan tahallaan luusereita.

Samoin! Eikä ole edes vaikeaa hipoa täydellisyyttä :)

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Vahingot ja välinpitämättömyys ovat eri asioita. Ei tarvitse olla täydellinen, jotta voi huolehtia lapsestaan =)

niin. onhan paljon esim. kuulovammaisia ja näkövammaisia tai kehitysvammaisia vanhempia, joilla ei ole ongelmia hoitaa lastaan. joidenkin mielestä he eivät saisia hankkia lapsia, mutta kenellä on se päätäntävalta? tuohon täydellisyyteen vaan kommentoin...

Yhteistyössä