Onko kaikki ekan lapsen äidit nipoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti

Vieras
Ja varsinkin semmoset ketkä on vähän vanhempina saaneet tän aínokaisensa.
En jaksa niitten hössötystä ja sitä kuinka he ovat täydellisiä äitejä, kaikki tehdään niin kun oppikirjassa lukee ja tietysti on vara neuvoa ja arvostella meitä äitejä jolla kokemusta kertynyt.. olen viitannut kintaalla näille paasauksille, mutta joskus vielä hermot pettää..
Ottakaas äidit rennommin! ei äitiys ole ylisuorittamista! Nauttikaa niistä palleroistanne, kovin äkkiä kasvavat.

No minä en mielestäni oo mikään "oppikirjanipo" ei oo vauva aika menny ihan täydellisesti, enkä täydellisyyteen pyrikkään. Mulla vaan nostattaa usein niskavillat pystyyn lause "meitä äitejä jolla kokemusta kertynyt".. Jotenkin tuntuu että meitä yhden lapsen äitejä aina katsotaa ylhäältä alaspäin ja vähän halveksuen.

Olen joidenkin mielestä nipo vielä toisenkin lapsen kohdalla. Joistakin on nipoa noudattaa esim. neuvolan ravintosuosituksia ja hammaslääkärin neuvoja. Minusta on sangen järkevää haluta lapsensa parasta.

En arvostele muita äitejä ääneen, mutta joskus kyllä hiljaa omassa mielessäni. Yritän aina ymmärtää erilaisia kasvatusratkaisuja ja valintoja. Joskus se vain on aika vaikeaa.

Eivät ole. Suurin osa ehkä hieman tarkempia joissain asioissa, mutta sehän on vain luonnollista, koska kaikki on uutta. Sama juttu jokaisella ekan lapsen kanssa.

Ja joskus sille monen lapsen äidin kokemukselle on vähemmän kiva nimitys: välinpitämättömyys. Ei aina, mutta joskus.

No olen yhden lapsen äiti, ja juurikin vanhemmalla iällä lapseni saanut. -olin kuukautta vajaa 37 kun poika syntyi.

Mutten nipo ole mielestäni, enkä arvostele useamman lapsen äitejä. Päinvastoin, ihailen, miten he saavat ajan kaikkeen riittämään niin hyvin, kun tuntuu ettei yhden lapsenkaan kanssa ehdi yhtään mitään.

Olin 28 kun esikoinen syntyi, kyllä varmasti jollakin mittapuulla nipo, tai tarkka kuinka sen nyt ottaa.
Varsinkin kun esim isovanhemmat oli pottua tunkemassa vauvan suuhuh 3-4kk iässä. Kun eihän sillä rintamaidolla nyt 6kk:tta millään voi elää.

Hieman hellittänyt sitten muiden kohdalla, mutta kyllä ekan kanssa oli kaikista tiukin ja tarkoin.

No mä en todellakaan ole nipo :D . Toisaalta en ole kyllä kauhean vanhakaan. Mulla ei ole kiinnostusta eikä tarvetta olla neuvomassa ja arvostelemassa muitä äitejä. Kukin vetää tyylillään ja se passaa mulle oikein hyvin =) .

Tulee mieleen eräs äiti, ihan hirveä neuvomaan muita, oikea äiti täydellisyys! Häntäpä ei kukaan jaksa kuunnella..
Mutta ei voi yleistää kaikkiin ekan lapsen äiteihin, tiedän monta rentoakin mammaa..

heh :D mä en todella ole nipo.. fiilispohjalta vedän ja en kyllä käy ketään neuvomaan... muutenkin olen varmasti juurikin sellanen jota täydelliset äidit haluais kovasti ojentaa ja neuvoa :D

En ollu todellakaan mikään nipo kun ensimmäinen syntyi ja olin 30. Osasin jo silloin ajatella omilla aivoilla ja arvioida kriittisesti kaikenmaailman oppikirjaohjeet. Maalaisjärki on keksitty ja säälittää ne vanhemmat, jotka pipo kireellä suorittaa vauva-aikaa.

mä olin nipo ennen lastakin ja olisin aivan yhtä tarkka tietyissä asioissa vaikka täällä on 7 lasta pyörimässä. On asioita joista mä en tingi. Joidenkin silmiin se on nipottamista, mulle ihan normaalia.

Yhteistyössä