Onko kaikilla noin ihanaa viikkonloppuna perheen kesken?

• Viestiketjun aloittaja Avovaimo
  • Ensimmäinen viesti
ketjuun ekana vastannut
[QUOTE="heh";22400044]Joo, minuun ei ainakaan vetoa mies, jonka viikonloppuhuvituksiin kuuluu maripaita päällä ja avainnauha kaulassa leikkikentän laidalla seisominen ja vaippakeskustelu muiden akkojen kanssa, mutta miesmakunsa toki kullakin :D Eipä sillä että mitään kelvotonta juoponretkuakaan haluaisin katsella sohvan pohjalla makaamassa mutta näistä "minun miehelläni ei ole mitään tarvetta tehdä mitään muuta kuin olla perheensä kanssa", tulee kyllä mieleen paremman luokan tohvelisankarin lisäksi, että taitaapa moni mies olla tossun alla :D
No jaa, kai se on hieman iästä riippuvaista myös, kypsemmällä iällä lapsia pukanneet kun yleensä tuppaavat olemaan niitä, joiden mielestä lapset pitää hankkia vasta siinä vaiheessa kun ei enää ole tarvetta sosiaalisen elämän ylläpitämiseen hiekkalaatikon ulkopuolella ja se saatanallinen kalja kuuluu sinne opiskeluaikojen överi-illanviettoihin.[/QUOTE]

Suloinen kärjistys. :D Mulle sopii kännäämätön mies, koska en itsekään ryyppää koskaan. Ja ajatella, olen 26 v. :D Ja jos näkisit mun mieheni, unohtaisit noi maripaidat aika nopsaan. Ja tiesitkö, että lapsen kanssa voi touhuta muutakin kun hiekkalaatikkoilua? Mun mies inhoaa hiekkalaatikkoja eikä meiltä niillä käy viikonloppuisin yhtään kukaan. Ja silti mies viettää aikaa perheensä kanssa. Ajatella.

"realisti"
[QUOTE="niin";22399880]No ei meillä kyllä noin ruusuista ole, mitä tuolla toisessa ketjussa useimmat kertoivat heillä olevan.
Mies on töissä, silloinkun ei ole töissä istuu suurimman osan ajasta koneella tai on salilla, käy kavereidensa ja sukulaistensa luo(välillä käydään myös yhdessä mutta mies käy yksin vähintään joka vklp), iltaisin saattaa laittaa lapsen nukkumaan jos on hänen vuoro.
Suurimman osan ajasta siis touhuaa omiaan ja minä & tyttö omiamme, siivoamme tytön kanssa kahdestaan,laitamme ruuan jne. kun mies makaa sohvalla. ;)[/QUOTE]

Jos asia ei rassaa sinua, niin eihän siinä sitten ole ongelmaa. Jos taas rassaa, voisit koittaa rakentavaa keskustelua aiheesta miehesi kanssa. Ei ne ole ajatuksenlukijoita vaikka me naiset monta kertaa niin toivotaankin. Kyllä useimpia asioita pitää pyytää jos jotain haluaa.

ei ole maripaitaa nähnykkään , :LOL: kalju,tatuoitu mies. ei istuskele hiekkalaatikolla. ajelevat maasturilla mettässä ja tekevät lasten kans pihahommia. käyvät koirien kans kävelyllä yms. tekeekö se miehestä nörtin jos ei juo? olema käyhneet baarissa viimeksi 2005

[QUOTE="heh";22400044]Joo, minuun ei ainakaan vetoa mies, jonka viikonloppuhuvituksiin kuuluu maripaita päällä ja avainnauha kaulassa leikkikentän laidalla seisominen ja vaippakeskustelu muiden akkojen kanssa, mutta miesmakunsa toki kullakin :D Eipä sillä että mitään kelvotonta juoponretkuakaan haluaisin katsella sohvan pohjalla makaamassa mutta näistä "minun miehelläni ei ole mitään tarvetta tehdä mitään muuta kuin olla perheensä kanssa", tulee kyllä mieleen paremman luokan tohvelisankarin lisäksi, että taitaapa moni mies olla tossun alla :D
No jaa, kai se on hieman iästä riippuvaista myös, kypsemmällä iällä lapsia pukanneet kun yleensä tuppaavat olemaan niitä, joiden mielestä lapset pitää hankkia vasta siinä vaiheessa kun ei enää ole tarvetta sosiaalisen elämän ylläpitämiseen hiekkalaatikon ulkopuolella ja se saatanallinen kalja kuuluu sinne opiskeluaikojen överi-illanviettoihin.[/QUOTE]

Miehellä ei oo maripaitaa :LOL: eikä avainnauhaa (mulla on kyllä kummatkin :O), mutta tykkää ulkoilla lapsen kanssa. Usein menevät metsään, sieneen tai muuten vaan tutkimaan lähellä olevaa metsikköä.

Joskus kyllä käyvät leikkipuistossa ja hänellä on omia leikkipuistotuttuja, naisia ja miehiä :D. Tosin vaipat ja muut sellaiset on ohimennyttä aikaa, en tiedä mistä puhuvat. Lapsista? Urheilusta? Säästä? Ajankohtaisista asioista (uutisista jne.)?

Tosin hän on kypsemmällä iällä isäksi tullut ja tosi iloinen että sai tämänkin vaiheen kokea. Plus harrastaa ruuanlaittoa ja harrasti sitä jo ennen isäksi tuloaan. On meillä sosiaalistakin elämää yhdessä ja erikseen, mutta se ei enää painotu baariin kuin joskus +20-v:nä.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Hassua, että juomista ja baareilua pidetään jotenkin oletusarvona. mun mielestä ryyppääminen ei koskaan ole ollut sellainen juttu, jota ehdottomasti tehdään kaikella vapaa-ajalla.
ihan kuin normaalin elämään kuuluisi viikonloppuna ryypätä. mä oon sitä mieltä että juominen ja juhliminen on asioita joita tehdään joskus, ei suinkaan joka viikonloppu. ei siinä mitään jos joku näin tahtoo tehdä, mutta mulla ei ikinä ole ollut tarvetta edes "tissutella" vapaalla.
ja ajatelkaa, mä oon +20 v. ja kyllä, olen juhlinut ja rellästänyt minäkin, mutta se ei vaan koskaan ole ollut mun tapani joka viikonloppu.
ei se tee musta parempaa ihmistä, ihmettelen vain että joidenkin mielestä vapaalla kuuluu juoda ja jos ei juo, niin on tossun alla tms.

"poikia3"
Miellä mies ei juo pisaraakaan ja osallistuu kotitöihin, siivoaa, laittaa ruokaa ja touhuaa lastenkin kanssa. Viikonloput ovat meillä kuitenkin lyhyitä, miehellä on harrastusmeno perjantai-iltana ja sunnuntai-iltana. Joten yhteinen viikonloppu on kyllä suht lyhyt.

Mukavaa meillä on kyllä ollut, eilen siivottiin yhdessä ja järjestettiin eteisen kaappia, kannettiin sieltä kesäkenkiä ja pieneksi menneitä kenkiä.

Tänään on haravoitu pihaa, ja kiinnitetty muutama koukku kylppärin seinään.

Ja kun joku kommentoi, ettei voisi olla ihmisen kanssa, joka ei käytä alkoholia. Niin meillä tämä ei ole ongelma, tosin kotona käytän varmaan vähemmän alkoholia, kuin jos mieskin sitä käyttäisi. Silti silloin tällöin juon kotona lasillisen viiniä ruuan kanssa, ostan itselleni pikku pulloja. Ja muutaman kerran vuodessa, ehkä 2 - 3 kertaa juon kavereiden kanssa enemmän.

vanhempia ihmisiä vituttaa
Me olemme parikymppinen perhe ja kumpikaan meistä ei juo. Tänä viikonloppuna olemme mm. vierailleet anopin luona, käyneet katsomassa ystäväni vauvaa ja ihan vaan laiskotelleet sisällä kotona kolmisteen. Ai juu, kävin tietty kävelyllä + lähikaupassa lapsen kanssa.

"vieras"
Mun tuttavapiirissä tämä ei pidä kyllä paikkaansa =)
Siis kumpi, kaljan kittaaminen vai osallistuminen? Tää on tylsä nykyään, kun ei näe mihin viitataan.

Mun mies lähti juuri lapsen kanssa yhteen lasten liikuntatapahtumaan. Treffaavat siellä toisen iskän ja lapsen kanssa, joten meidän tuttavapiirissä ainakin on tavallisempaa osallistuminen. Sitä pidän normaalina.

Ei ole maripaitaa (viikonloppuisin taitaa useimmiten olla vanha bändipaita - jokin hevibändi) eikä avainnauhaa. Maripaita&avainnauha olisi kyllä kieltämättä sexy... :)
Mutta leikkikentällä/luistinradalla/jne ukko viihtyy kyllä paremmin kuin minä, joka tylsistyn siellä noin vartissa. Minun lapsuudessani (niihin aikoihin kun dinosaurukset kulki maan päällä) ei leikkikenttiä tainnut ollakaan.Ukolla sen sijaan on hyviä muistoja siitä kuinka isänsä ja kamujensa kanssa moisilla touhusi.

Omaa aikaa on kummallakin, mutta silti kieltämättä kaksi kolmesta viikonlopusta menee perheen parissa. Elämäntilanne nyt tämä ja siitä nautitaan.

Miestä saa välillä patistaa ulos kavereiden kanssa, mutta about kerran kuussa tekevät baarikierroksen ja hyvä niin. Hyviä ihmissuhteita kannattaa pitää yllä.
Samalla lailla mies saattaa aina joskus ilmoittaa että "Et ole nähnyt bestistäsi pitkään aikaan, menetkö siis viikonlopuksi Mikalle vai soitanko, jotta tulee tänne?"
:D

Meillä ei mies juo, mutta mielellään makais puoleen päivään, ja lopun aikaa katselis leffoja tai olis omia juttujaan tekemässä esim autotallissa. Mä oon ottanu tiukemman linjan ja oikeesti vaatinut lapsille sitä aikaa..Nyt sitä pikkuhiljaa alkaa siunaantua, ja viikonloppuaamuista toisena saan minäkin nukkua.

En oikeesti jaksais kattoo kaljalle haisevaa ukkoa, joka ravais baareissa ja seuraavat päivät makais kankkusessa! Toki itsekkin tykkään viihteellä käydä, mutta kun on lapsia,koti ja perhe ne käynnit rajottuu aika paljon.

[QUOTE="vieras";22401057]Siis kumpi, kaljan kittaaminen vai osallistuminen? Tää on tylsä nykyään, kun ei näe mihin viitataan.[/QUOTE]

Kaljan kittaamista tarkoitin, se ei ole mitenkään yleistä mun tuttavapiirissä ja vasta palstalta sainkin lukea näistä mieskunnan helmistä jotka ei mitään tee perheensä eteen, edes ruoki lapsiaan viikonloppuaamuisin.

Non compos mentis
Tätä palstaa lukiessa olen monesti miettinyt, josko veljeni joskus julistetaan pyhimyksiksi. Ei he juo alkoa ja ovat lastensa kanssa suurella innolla. Eilen käly laittoi tekstarissaan, että veljeni ulkona poikansa kanssa ja perjantaina kun soitin, olivat olleet uimassa. Pikkuveli ei halunnut edes synttäreitään viime kuussa juhlistaa sen kummemmin kuin perheensä kanssa. Isoveikkakin ollut jo 14 vuotta ja risat yksissä vaimonsa kanssa. Perheihmisiä henkeen ja vereen. Ainoat paheet ovat maratonit ja liki sadan kilsan hiihtolenkit. Ovat vieläpä hyvissä väleissä anoppiensa kanssakin.

erittäinhyvä
ap: ei minun mieheni juo viikonloppuisin (tai siis ollenkaan) ja viettää aikaa jälkikasvun kanssa kyllä. tekee ruokaa, hoitaa aamupesut ja iltapesut, leikittää, ulkoilee ja puuhastelee meidän kanssa muutenkin kaikkea. kylässäkin käydään tai sitten hoidetaan yhdessä kotia. arkena se olen minä joka hoitaa pyykit ja siisteyden, mutta silloinkin hän tekee ruokaa yms.
hyvä mies siis, muttei täydellinen, ei kukaan kai ole.

Yhteistyössä