Onko kaikilla harj.suppareita?

Hei!

Mä olen tässä odotellut, milloin jotain tapahtuisi, nyt rv 38+3. Eka lapsi syntyi lapsivesien menolla tasan 38 rv ja silloin en ollut tuntenut yhtään supparia ennen synnytksen alkua. Nyt sama juttu, ei ainuttakaan supparia ja rv 36 kohdunsuu oli vielä ollut kiinni ja 3 cm.
Nyt olen jo varma, että yiaikaiseksi menee, vaikka olin toivonut, että toinen lapsi syntyisi samoihin aikoihin kuin eka. Eihän sitätietenkään auta muu kuin odottaa, mutta slti kiinnostaa, miksi suppareita ei tunnu. Nehän kuitenkin valmistaa kohtua synnytykseen. Vai voiko synytys alkaa ns. kylmiltään?

Onko muilla kokemusta?
 
ei ollut harjoitus suppareita ja toka tuli 2t 48min eka supistuksesta,kolmas tuli reilu 1t eka supparista... ensimmäinen lapsi odotutti sentään 9t supistusten alusta

mut siis,kolme tehnyt ja koskaan ei ennakkoon edes kiristellyt masua,kun alkoi niin oli jo menoa.

*raskausviikot oli 39+5,39+3 ja 41+3*

 
Minulla sitten oli niitä supistuksia teidänkin edestä. Viikolta 20 alkaen supisteli ja viikosta 28 eteenpäin olinkin sitten sairaslomalla. Poika syntyi rv 38+2 ja kipeät supistukset (tuntui täysin erilaisilta kuin harjoitusversiot) alkoi 16 tuntia ennen syntymää.
 
oonukka
mulla on ilmeisesti ollu kivuttomia jonkin verran..itse en oo huomannu mitään mut odotusajan lopulla kun olin neuvolassa ja kohdunpohjan korkeutta piti mitati ni terkka sanos et jaahas nyt supistaa..en siis huomannu mitään :whistle:
 
Pari päivää ennen synnytystä jouduin laitokselle ja kun siellä ajettiin käyrää niin siitä näki et supistelee, mut mä en tuntenut niitä! Vasta kun itse synnytys oli käynnissä, aloin tuntea supistukset. Eli kyllä niitä monella on, mut niitä ei vaan tunne.
 
On niitä varmaan mut niit ei ees tunnista ku on niin pieniä. Mä jouduin käymään polilla sydänäänissä monta kertaa viimesten viikkojen aikana ja kyllä se kone näytti niitä pikkusuppareitaki mut en mä niit ite tuntenu kaikkii ainakaan.
Isommat harjotussupparit alko sit jotain viikko ennen synnytystä eikä ne ollu sillon vielä kipeitä.
 
Krisse-80
Enä tiedä miten yleensä menee, mutta mulla alkoi tulla rv:n 38 aikoihin noita harkkasuppareita tosi paljon ympäri vuorokauden ja viikon päästä meni vedet ja lähin synnyttään. Mulla noi supparit kyllä pehmensi paikkojakin ensisynnyttäjäksi aika paljon.
 
Martsu-76
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 16:00 BigFatMama kirjoitti:
ei ollut harjoitus suppareita ja toka tuli 2t 48min eka supistuksesta,kolmas tuli reilu 1t eka supparista... ensimmäinen lapsi odotutti sentään 9t supistusten alusta

mut siis,kolme tehnyt ja koskaan ei ennakkoon edes kiristellyt masua,kun alkoi niin oli jo menoa.

*raskausviikot oli 39+5,39+3 ja 41+3*

:wave: Juu ei ollut kahden ekan raskauden aikana, kolmannella piti olla sairaslomilla supistusten takia, neljäs "puristi" yhden päivän mahasta kokoajan ja yöllä meni lapsivedet ja kolmen tunnin päästä vesien menosta alko supparit ja sit kolmen tunnin päästä syntyi vauva. Ja sit tää viides supisteli kans melkein koko raskausajan ja kerran yö vietettiin sairaalas estolääkityksessä ja sit kun oikeesti alko synnytys niin eipäs kaveri meinannut syntyäkkään kun aina loppui supistukset.
Eli mulla ainakin jokainen on ollut erilainen raskaus ja synnytys. Ja synnytysajat vaihdelleet 3:sta 6 tuntiin. Paitsi siis viimeisin kun supparit aina loppui. Mut kun otin puudutuksen niin alko supparit uudelleen ja sit 2,5 tunnin päästä oli taas poika vauva sylissä :)
 
moi. Mulla ollu nyt yli kahden viikon ajan jo melkeen joka päivä säännöllisiä koviakin supistuksia. Huomenna on laskettu aika, mutta vauva vielä vaan viihtyy masussa. Supistellu on silloin tällöin jo parin kuukauden ajan. (Esikoista siis odotan) Oon kuullu et joillain ihmisillä vaan on supistusherkempi kohtu kuin toisilla..
 
Mä meen viikolla 38 ja yhtään ainutta supistusta en ole tuntenut. Kohdunkaulakin oli viime viikolla lääkärikäynnillä yli 3 cm, kiinteä ja kiinni... Millainen kohdunkaulantilanne teillä muilla "supistuksettomilla" on ollut viimeisillä viikoilla?
 
rv41
Mulla on ollu varmaan jo 20viikosta lähtien sellasia kivuttomia kovettumia(varmaan harj.suppareita just) mut ei oo edistäny millään lailla et olis syntyny ennemmin....vieläki meinaa olla hakusessa kaikki kivut ja oireet ja rupeeki jo ihmetyttään et syntyyköhän tää ollenkaan!Mulla 37viikolla viimex lääkäri ollu ja kiinni on paikat visusti ollu eikä mitään merkkiä mistään.....tässä alkaa jo vähän odottaa todella kuumana että alkais jo tuntua jossain päässä :LOL: no supistuksia löytyy ja kyllä ne nyt jotenki tuntuu ja painaa,mut tiiä ny tuota,ei ne mitään niin kipeitä oo et pitäs irvistää :headwall: eikä synnärille lähtö yhtään houkuttele :eek: kummasti tässä odottelen vaan oikein kovia kipuja =) tietäis että tää vauva syntyiski joskus :D
 

Yhteistyössä