Vaunujen kanssa juokseminen on tosiaan hieman raskaampaa ja lisäksi saa olla tarkkana, että juoksuasento pysyy hyvänä. Juoksen kuitenkin vaunujen kanssa, koska siten pääsen juoksemaan milloin haluan. Nyt olen kyllä muutaman kerran käynyt juoksemassa illalla pojan nukahtamisen jälkeen, mutta tiedän, että kunhan illat vielä pimenevät entuudestaan ja ilma viilenee, minua ei saa ulos enää yhdeksän jälkeen. Nostan kyllä hattua Häkkyrälle, kun jaksaa illalla pimeässä syrjäisellä tiellä juosta. Minusta ei olisi siihen. Vaununi eivät ole varsinaiset juoksurattaat, mutta kolmirattaiset kuitenkin, joten ovat hieman kevyemmät ja ketterämmät.
Puolikkaan maratonin juoksupaikka ei ole vielä tiedossa, mutta varmaan tässä Oulun lähettyvillä ajattelin juosta. Oulussakinhan olisi toukokuussa Tervamaraton, jolle voisi osallistua, jos kuntoa olisi jo silloin riittävästi.
Eilen meinasin luistaa lenkistä, mutta ennen pojan iltatouhujakävin täällä lueskelemassa juttuja ja innostuin sitten vielä kuitenkin lenkille. Kävin kevyen lenkin eli juoksin puoli tuntia ja kävelin alussa ja lopussa viitisen minuuttia. Lenkki luisti hyvin ja siitä tuli hyvä olo, mutta yöllä alkoi kurkkua kivistää ja nyt on kovin flunssainen olo. Täytyy pitää pari päivää taukoa treenissä.
Uudet juoksulenkkarit pitäisi käydä hommamassa. Tarvitsen täyspronaatiotuetut kengät, jotta jalkapöytäni kestävät juoksua. Kunnon juoksukengät ovat vaan niin pirun kalliita ja kaiken lisäksi niiden ostaminen on lopulta melkoista onnenkauppaa. Eihän sitä kaupassa hölkkäilyn perusteella pysty sanomaan, ovatko kengät sopivat pitempää matkaa juostessa. Nyt mulla on ollut Asicsit, joista tykkään, ja taidankin ottaa nuo vanhat tossut mukaan, kun uusia lähden ostamaan ja yrittää löytää mahdollisimman samanlaiset.
Raportoidaanko vaikka esim. maanantaisin edellisen viikon treenit ja edistyminen? Tietenkin voi muutenkin käydä vuodattamassa motivaation puutetta tmv. silloin, kun tuntuu.
Itselläni ei ole raskaudesta juurikaan kiloja jäänyt, mutta ruokavaliossa olisi kyllä parantamista. Tulee nimittäin herkuteltua päivittäin ja muutenkin syön vähän mitä sattuu. Olisi kunnon kohottamisen kannaltakin parempi hieman laittaa ruokailutottumuksia uusiksi. Enemmän hedelmiä ja marjoja ja vähemmän pullaa, karkkia ja jäätelöä! No joo, voihan sitä yrittää hieman tuohon syömisenkiin panostaa...
Muuta treeniä en ole juuri juoksun lisäksi harrastanut, mutta ostin kotia pallon ja ajattelin sillä hieman alkaa treenailla. Olen joskus käynyt pallojumpassa, joten tehokkaita liikkeitä on kyllä tiedossa, kun vain saisi aikaiseksi jumpata. Tärkeäähän olisi vahvistaa lihaksia varsinkin keskivartalosta (ja varsinkin minun, jolla ei vatsassa ainakaan ole mitään lihaksia tällä hetkellä eikä selkäkään niin vahva ole).