Onko julmaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julmuri äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

julmuri äiti

Vieras
Olen ilmeisesti kamala äiti. Kaksi lasta ja isommat lelut periytyy tuolle pienemmälle (pian 3v) Leluja vaan kertyy lahjaksi ja muutenkin jostain ihmeestä niitä ilmestyy (kindermunat jne)

Olen niin kyllästynyt tuohon romun paljouteen, että päätin tehdä kunnon siivouksen tuohon huoneeseen. Nyt lähtee kaikki pienet ilmanaikaiset pikku tilpehöörit roskiin (roska-auto tuleekin sopivasti huomenna) Pehmolelut lähtee suurin osa myös kierrätykseen, sellaisiin perheisiin joissa niistä on iloakin. Meillä niistä ei ole koskaan muuta iloa ollutkuin se, että ne on mukava levittää pitkin lattioita, ei niillä koskaan ole mitään kehittävää leikitty.

Jätän vain sellaiset järkevät lelut tallelle, kuin legot ymt. palikat. Fisher pricen talot ja kotileikkeihin astiat ymt. tarvittavat. Kaikki muu pieni juttu saa nyt lähtöpassit. TYtön huoneen vaatekomero on täynnä laatikoita joissa mitä ihmeellisempiä leluja, mutta ei niitä kukaan kaipaa, saati niillä leiki. Joskus onnistuu pienempi saamaan sinne tuolin haalattua ja sitten levittää kaikki vain lattialle. Ei kiitos enää

Meillä olen toiminut ihan samoin, turha sitä kaikkea turhaa roinaa nurkissaan säilytellä. Ne lelut, millä leikitään oikeasti (legot, pikkuautot, brion junarata ja muutama muu juttu) ovat saaneet jäädä, meillä ei säilytetä romuja!

Eniten ihmettelen noita paria isovanhempaa, kun pyynnöistä huolimatta ostavat kaikkea hongkong-tyylistä krääsää, jolla ei oikeasti tee mitään, ja joka päätyy aika pian roskiin. Ei ole kestävää kulutusta se ollenkaan!

No en osaa sanoa. Itse teen juuri noin, koska vaakakupissa ovat henkisesti terve äiti tai hermoromahduksen saanut uupunut äiti (tavara aiheuttaa hirvittävän työn,kun on päivät kotona sitä sotkua katselemassa). Toki mietin juuri samaa, teenkö väärin lapsia kohtaan.

ihan oikein. mulla on sama periaate, usein en vaan henno niitä pistää roskiin vaan muksut saa ite tehdä kirpparipussit ja niistä tuleva raha tulee heille itselleen. Rakkaimmat säilötään pojille itelleen varastoon ja saavat sit joskus kotoa muuttaessaan kivan laatikon mukaansa ;)

Kaikkee ei voi kuitenkaan säilyttää... :/

mä kans heitin tytön huoneesta kaiken näköistä tilpehööriä menemään..ja vieläkin on huone täynnä..mistä sitä niin kertyykin..mun pitää siivota se niin ,ettei tyttö ole mukana,muuten ei saa mitään heittää pois,vaikka olisi kuinka rikki..voihan sitä johonkin tarvita =) ja ikinään kumminkaan huomaa,että jotain puuttuu

PEHMOLELUT(2 jätesäkkiä) vein jo aikaa sitten varastoon..tietty unikaverit jäi joita niitäkin n.15kpl :D

Yhteistyössä