Onko jotenkin väärin viedä lapsi hoitoon klo8

  • Viestiketjun aloittaja vuorotyö
  • Ensimmäinen viesti
hyvä juttu
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Meillä viety päiväruualle eli n. klo 11. Iltavuorolainen, eli isänsä, halusi olla lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista.
Noin minäkin tekisin, saa ruoan ja sit unille. Hyvät vanhemmat olette kun haluatte olla lapsenne kanssa.
Onhan lapsellekin kiva kun lyhyt päivä välillä hoidossa:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se aamupala nyt niin paljoa maksa. Voi juma että olet itsekäs. Hoidata vaan lapsi kokonaan siellä tarhassa. Ethän näe häntä illallakaan, varmasti jo nukkumassa kun kotiudut. Voi näitä nykyajan äitejä *huokaa*
Nyt haukut väärää puuta :eek:
Ensinnäkin itse hoidin lapseni kotona 5 vuotta (kauanko sinä?). Jos silloin tällöin on iltavuoro, ei se tarkoita etten koskaan lasta näkisi!!
Voi näitä jotka yhden avauksen perusteella tekevät johtopäätökset...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja mitä tulee tuohon pitkään nukkumiseen, niin meillä lapset herää viimeistään klo7, oli pyhä tai arki.
Tää oli mulle? Tarkoitin itseäni, mä en viitsis rämpiä kotikolostani minnekään noin aikaisin.. Mut mä olenkin aamu uninen :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja mitä tulee tuohon pitkään nukkumiseen, niin meillä lapset herää viimeistään klo7, oli pyhä tai arki.
Tää oli mulle? Tarkoitin itseäni, mä en viitsis rämpiä kotikolostani minnekään noin aikaisin.. Mut mä olenkin aamu uninen :D
Ei ku tää oli ihan yleisesti.
Meillä lapset aamuvirkkuja, joten ihan sama haluaako itse nukkua -ei onnistu kuitenkaan :D
 
Minä veisin tuossa tilanteessa yhdeksään, ihan jo omaa laiskuuttani. täällä aamupala tarjoillaan hoidossa 7.30-8.00 eli kasiin menijöille täytyy kuitenkin antaa aamupala jo kotona. Mielummin siis ysiin niin että saadaan nukkua tunti pidempään tai muuten nauttia rauhallisemmasta ja kiireettömämmästä aamusta.

Myöhempään en veisi koska täällä toivotaan kaikkien lasten olevan hoidossa viimeistään kl9, lähtevät tuolloin ulos retkeilemään tms. Kl 10 voipi olla ettei ketään ole koko päiväkodilla, enkä viitsisi turhaan varata sinne jotain ihmistä siksi että haluan tuoda lapseni tuohon aikaan.

Muutenkin tuo 9-15.30 on ihan hyvä hoitoaika, lapset pääsevät touhuihin mukaan eikä hoitopäivä katkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
en voi viedä lastani hoitoon vasta mennessäni iltavuoroon koska iltavuoro alkaa klo 13,30 ja silloin on päikkärit/välipala aika ja haluan että ne saavat päiväkodissa tehdä rauhassa...


joten vien lapseni hoitoon klo 9.00. itsekin kerkeän vielä nukkua siinä ennen töitä ja jaksan olla töissä loppuun asti
Ihan tiedoksi vaan, että lapselle on raskaampaa olla "töissä" eli hoidossa, kun sinulle... Ihme tapa ajatella :/
 
Maksetaan myöskin korkein maksu. Viedään lapsi hoitoon omien vuorojen mukaan.
Tämäkin vain oman laiskuuuden takia. En jaksa lähteä viemään lasta 8 hoitoon ja sen jälkeen kotiin ja 11 töihin iltavuoroon. Vien iltavuoropäivinä pojan hoitoon 10.15. Haetaan kolmeen mennessä. Korkeimmasta maksusta huolimatta yritetään pitää pojalla mahdollisimman lyhyitä päiviä ja viikkoja. :)

Isän iltavuoroviikkoina poika on kotona. Parin tunnin ajan, ennen kun mä tuun kotiin niin mun pikkuveli vahtii. Painivat ja riehuvat ja yleensä poika nukkuukin kun tuun hakemaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
en voi viedä lastani hoitoon vasta mennessäni iltavuoroon koska iltavuoro alkaa klo 13,30 ja silloin on päikkärit/välipala aika ja haluan että ne saavat päiväkodissa tehdä rauhassa...


joten vien lapseni hoitoon klo 9.00. itsekin kerkeän vielä nukkua siinä ennen töitä ja jaksan olla töissä loppuun asti
Ihan tiedoksi vaan, että lapselle on raskaampaa olla "töissä" eli hoidossa, kun sinulle... Ihme tapa ajatella :/
En minäkään kyllä veisi lasta hoitoon kesken päiväunien, jos ei olisi pakko. Kerran olen näin tehnyt, tilanteessa jossa jouduin aamupäivän olemaan lapsen kanssa lääkärissä, edellinen yö valvottu töissä ja seuraavakin yö töitä eli kaipasin kuitenkin unta johonkin väliin.

Mutta mielummin olisin todella vienyt lapsen jo aiemmin lounaalle, kaikista mieluiten aamusta niin että olisi päässyt kiinni hoitopäivään. Noin kesken toisten unia veitynä oli aika pöllähtynyt koko päivän.
 
vieras
Mä vien iltavuoroviikkoina (menen 14 töihin) kuopuksen, 3,5v, päiväkotiin klo 9.00. Tämä oli ihan hoitajien toive, koska siihen aikaan heillä on aina jumppaa, muskaria, metsäretkiä yms kivaa touhua. Ennen vein 11 aikaan että ehtii vähän olla ja syödä ennen päiväunia. Silloin kun mulla taas aamuvuoro (6-14) niin isänsä vie hoitoon 8 ja mä haen vasta 15,30 että ehtii syödä välipalan päikkäreiden jälkeen ja ovat sitten ulkona jo kun haen, tämä myös hoitajien toive.
 

Yhteistyössä