Onko jotenkin "väärin" ostaa lapselle lelu tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyypii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyypii

Vieras
Eli poika 3v meni tänään ensimmäistä kertaa tarhaan, oli kova paikka ujolle ja aralle pojalle. Lupasin pojalle, että käydään ekan hoitopäivän jälkee ostamassa joku kiva lelu. Ystäväni haukkui minut suunnilleen pystyyn, kun kuuli tästä. Hänen mielestä typerää lahjoa lasta tuolla tavalla. Mitä mieltä te olette?

No mä en nää siinä mitään pahaa,itsekkin lahjon lastani joissakin tilanteissa,esim jos rokotus tai verikoe mitä lapsi pelkää kuollakseen on saanut esim palkinnoksi/mielipahan poistamiseen jäätelön tms.
Kyllä mä ainakin olen antanut itselleni luvan joskus lepsuilla näissä tilanteissa kun että väntää väkisin.

Eihän tuossa ole mitään väärää kun kerran asiasta sovittu etukäteen lapsen kanssa.
Kyllähän sitä itseäänkin "hemmottelee" jonkin ikävän asian jälkeen esim. ostamalla jonkin tavaran/vaatteen tms.

Meillä juhlistetaan aina kohokohtia ostamalla jotain pientä lelua tai herkkua tai mennään syömään ravinteliin. Tänään alkoi kuopuksen eskaritie eli suunnittelen jätskipäivää.

Ajattele että teit ensimmäisestä päivästä lapselle miellyttävän ja se vaikuttaa hänen asenteeseensa tulevaisuudessa aina kun hän menee tarhaan. Pakottamalla ja tekemällä tilanteesta epämiellyttävän olisi ollut toisenlaiset vaikutukset.

no en tiiä oikein vaiko väärin,mutta ite oon viimeaikoina sortunu samaan :) mun "vauvat" alotti harjoittelun päivähoidossa 2vkoa sitten. pienemmälle (3v) on ollu tosi vaikeaa, vaikka ovat vain 3h päivässä, ekalla viikolla olivat 2h päivässä. surutta lahjoin jäämään, käytiin jätskillä kotimatkalla :) toisella viikolla ei enään jätskitelty kun kerran. oli ihan tosi vaikea aamu pienemmällä.

Minun mielestä ihan ok. En muista että olisi päiväkodin yhteydessä lahjottu, mutta esimerkiksi monien lääkäri reissujen kanssa ollaan toimittu noin. Samoin kun poju inhoaa parturissa käyntiä yli kaiken niin ollaan silloin jälkeenpäin menty jäätelölle.

Ajattele että teit ensimmäisestä päivästä lapselle miellyttävän ja se vaikuttaa hänen asenteeseensa tulevaisuudessa aina kun hän menee tarhaan. Pakottamalla ja tekemällä tilanteesta epämiellyttävän olisi ollut toisenlaiset vaikutukset.

juuri näin. mutta ethän menen kuitenkaan siihen kierteeseen, että jos lapsi juntturoi tarhaan lähtiessä, lupaat että jos nyt kiltisti lähtee ostetaan lahja, se johtaa kierteeseen. mutta ihan hyvä juttu noin alkuun. ja asiahan ei ystävällesi kuulu

• Tykkää
Reactions: Nojaaja
oma poika kans hirmu ujo jne.. Ja kun tulee aika viedä hänet uuteen paikkaan niin kyl me tietty eka käydään tutustuu siellä, mut kun pitää jättää hänet sinne yksin ja vielläkin peloissaan niin kyllä minäkin hänet lahjoisin kun on ollu niin reipas poika. :)

Todenäkösest menisin ostaa pojankanssa hänelle ihan iki oman kerhorepun minkä saa itse valita että sitten odottaa seuraavaa päivää innolla :)

Minusta palkinto oli paikallaan ap. Omalla 3v oli kovapaikka tarhassa uskaltaa kakalle ja sai sitten palkinnon kun homma hoitui vessaan eikä housuun. Osasi siis täysin käyä pytyllä mut jotenkin kamalasti jännitti sanoa uusille hoitajille ja kakkia sinne tarhan vessaan. Se asia jäi sitten siihen kun alkoi sujua. Joissain kohtaa minusta lapsen palkitseminen ja rohkaisu on paikallaan, olen itsekin saanut lapsena palkinnon esim ikävän lääkärireissun päälle.

Yhteistyössä