Onko jonkun muun kouluikäisellä usein maha kipeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leppis

Vieras
Meidän 7v. tyttö on jonkin aikaa valitellut mahaa. Aina välillä on muutama päivä, ettei ole mitään ja sitten taas on maha kipeä. Pissanäytteen olen vienyt pari kertaa ja se on ollut puhdas. Tänään taas valitteli masua ja kuumettakin on nyt 38. Voiskohan toi enteillä umpparitulehdusta?

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Onko koulussa ollut jotain ikävää tms. jännittääkö ? Mulla oli vatsa ekavuosina kipeä kun jännitin ja en tykännyt olla koulussa.

Tätäkin olen miettinyt, mutta nyt on 4 päivän vapaakin, niin luulisi ettei nyt mitään jännittäisi. Ei tyttö yleensä ole kova jännittäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Onko koulussa ollut jotain ikävää tms. jännittääkö ? Mulla oli vatsa ekavuosina kipeä kun jännitin ja en tykännyt olla koulussa.

Tama minullakin tuli mieleen. Itse olin 'mahakipuilija' koska pelkasin hulluna opettajaa joka sai aivan kamalia raivareita. Eivat ne minuun kohdistuneet silla olin nk. kiltti tytto, vaan muutamaan muuhun oppilaseen. Pelkasin vaan sita huutoa, ja sitakin etta jonain paivana se on minun vuoroni. Saatoin lahtea kouluun, ja sitten koulussa ollessa alkoi mahaan sattua (ihan oikeasti!) ja lahdin kesken paivaa kotiin. Joskus en mennyt kouluun ollenkaan kun jo kotona ollessa sattui.

Viimein vanhemmat kutsuivat opettajan meille kotiin yhtena iltana ja istuttiin yhdessa ja juteltiin koulutapahtumista, huutamisesta, mahakivusta ynna kaikkeen asiaan liittyvasta, ja siihen ne mahakivut jaivat.

tama tapahtui kun olin 2. luokalla mutta 7v.

siis mun tytöllä on kanssa tosi useasti mahakipuja.alkoi eskarissa,nyt ekalla.ollaan käyty laktoosi testissä.kerran jouduin soittaa ambulanssin,kun tulin kotiin ja tyttö makasi sohvalla tosi kovissa kivuissa.mutta ne loppuu sit jonkin ajan kuluttua niin myös juuri ennenkuin ambulanssi miehet saapuivat..

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Alkuperäinen kirjoittaja mellan:
mulla itellä oli aika usein maha kipeenä, sanottiin vaan että se on kasvukipua

Voiko kasvukivut ilmetä myös vatsakipuina? Luulen, että kasvukipuja on ollut ainakin käsissä ja jaloissa.
en tiedä, mutta meidän äiti kuittas kaikki kivut tuolla selityksellä koskipa mihin tahansa

Tulipas muistot mieleen, mulla oli usein ala-asteella maha kipeä ja tulin kesken koulupäivänkin kotiin. En ainakaan muista että olisin pelännyt tai jännittänyt mitään sen kummemmin...kuumetta tai muuta ei ollut. Myöhemmällä iällä jätin maidon juomisen, se vei pahimmat kivut (kyse ei ole laktoosista, en tiedä mikä siinä on) mutta iän kaiken on ollut "krenttumaha".

Yhteistyössä