Onko jonkun mielestä oikeasti hyvä ratkaisu, että isä (tai äiti) tapaa lapsiaan esim. vain joka toinen viikonloppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis jos isä on ihan yhtä kykenevä vanhempi kuin äiti eikä tuo tapaamisten vähyys johdu isän piittaamattomuudesta tms.

Minusta erittäin surullista. Ei 2 viikonloppua kuukaudessa riitä luomaan lapsen ja isän välille todellista vanhempi-lapsi-suhdetta. Isä ei pääse osallistumaan lapsen normaaliin arkeen eikä heidän välilleen synny yhtä vahvaa kiintymyssuhdetta kuin äidin ja lapsen välille. Tästä syystä isä ja lapsi yleensä etääntyvät toisistaan entisestään.

Ehdottomasti lapselle ainakin huono juttu. Jokaiselle lapselle soisi sen parhaimman tilanteen, jossa niin äiti kuin isäkin ovat molemmat läsnä, siis arkena ja juhlana.

joka toinen viikonloppu taitaa olla se yleisin tapaamisjärjestely. Ainakin kaikilla mun tutuilla on niin.

Tosin se, että tapaamisvälit on tiheämmin, ei välttämättä ole hyvä sekään. Juuri kun kerkeävät kotiutumaan ja rauhoittumaan toiseen paikkaan, pitää taas lähteä.. siinä ei ole kivaa kummallakaan vanhemmalla eikä etenkään lapsilla :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
joka toinen viikonloppu taitaa olla se yleisin tapaamisjärjestely. Ainakin kaikilla mun tutuilla on niin.

Tosin se, että tapaamisvälit on tiheämmin, ei välttämättä ole hyvä sekään. Juuri kun kerkeävät kotiutumaan ja rauhoittumaan toiseen paikkaan, pitää taas lähteä.. siinä ei ole kivaa kummallakaan vanhemmalla eikä etenkään lapsilla :|

Ihannetilanne olisi, että vanhemmat asuisivat lähekkäin ja lapsen näkisivät sitä etävanhempaakin useammin. En kuitenkaan kannata välttämättä vuoroviikko-systeemiä. Lapsen kannalta olisi hyvä, että se etävanhempi viettäisi aikaa heidän kanssaan muutenkin kuin yökyläviikonloppuina.

Siis on meilläkin etäpoika joka toinen vkloppu, mutta silti häntä nähdään viikoittain! Useampana iltana joka viikko, yleensä. Eihän se sitä tarkoita, että jos virallinen isävkloppu on 2krt/kk, muulloin ei voisi omaa lastaan tavata?

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Siis on meilläkin etäpoika joka toinen vkloppu, mutta silti häntä nähdään viikoittain! Useampana iltana joka viikko, yleensä. Eihän se sitä tarkoita, että jos virallinen isävkloppu on 2krt/kk, muulloin ei voisi omaa lastaan tavata?

Tuo on ihannetilanne. Valitettavasti useissa perheissä lapset näkevät isäänsä vain ne kaksi viikonloppua kuussa.

Meillä ainakin isä ihan itse päätti että hänelle riittää kun lapsi on hänen luonaan 2vrk joka toinen viikko, joskus vain yhden yön yli. Minkäs minä sille teen. Onneksi täällä kotona on niin hyvä isäpuoli ettei paljon haittaa. Lapsen isä tässä kaupassa häviää mutta mikäs minä olen aikuista ihmistä holhoamaan, hän kun tarvitsee sitä "omaa aikaa", ei millään jaksa ottaa omaa lastaan luokseen aina kun on vapaata vaan ne joka toisen viikon vapaapäivät pitää saada viettää ihan rauhassa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä