onko jollakulla jääny piilolinssit silmiin niin et on joutunu menee lekuriin ne otattaa pois?

• Viestiketjun aloittaja pelkäävä
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen joskus n. 15-20 vuotta sitten usein nukkunut piilarit päässä eikä niitä kyllä ikinä ole lekurin tarvinnut poistaa mutta silmät olivat kauan punaiset. Nykyään piilarit paljon ohuempia ja hengittävämpiä että tuskin edes kovin punaiseksi silmät tulee.

Vastaus on ei voi.. ja jos kuivavat silmään, (huomaat kun yrität ottaa pois etteivät liiku) älä yritä pakolla. Juo vettä, jonkin ajan kuluttua alkavat irrota :flower: . Jos sattuu oleman silmäkostutustippoja niin se auttaa vielä nopeammin. ei siinä ole mitään "vaarallista" ihan omin konstein selviät. aluksi voi toki säikäyttää ja iskeä paniikki :) mut puolen tunnin sisään juomisesta ym ovat kyllä viim irti.

vieras
Olen kuullut, että joku oli nukahtanut piilarit päällä. Toinen piilareista oli mennyt silmän "taakse", niin ettei hän itse voinut ottaa piilaria pois, niin lääkäri oli ottanut sen piilarin pois rypsiöljyn avulla..

vieras
Ei mullakaan ole jäänyt, vaik olen nukkunut piilarit päässä. Aika ilkee tunne se kyl on kun ovat kuivuneet silmään kiinni, ei hetkeen houkuttele uudestaan piilareita laittamaan pähän..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen kuullut, että joku oli nukahtanut piilarit päällä. Toinen piilareista oli mennyt silmän "taakse", niin ettei hän itse voinut ottaa piilaria pois, niin lääkäri oli ottanut sen piilarin pois rypsiöljyn avulla..
onkohan tämä vain urbaanilegenda?

sokko
mulla joskus hajonnut kertakäyttöpiilari silmään, taisi olla vanha päiväys. Optikko noukki riekaleet. Itsellä miinusta reilu kymppi joten hankala olisi itse sitä yrittää mesästää.

Ei lääkäriin oo kukaan tuttavani oo koskaan joutunut turvautumaan, jotta sais piilarit silmistään. Itse olen nukkunut muutamia öitä putkeen piilarit silmissä (yllätysyökylässä, joka vähän venyi, kun ei ollut mitään piilarihoitotarvikkeita mukana ) eikä oo koskaan mitään tuollaista sattunut. Enkä usko, että ne ees voisivat kuivua silmiin, meidän silmäluomethan pitää huolen siitä, että silmä pysyy kosteana)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onkohan tämä vain urbaanilegenda?
Aika mahdollista tuollainen, ei ne kuitenkaan "silmän taakse" mee vaan silmäluomen taakse aika hankalaan paikkaan, mutta ihan itse olen näistäkin jutuista omin neuvoin selviytynyt. Tippoja vaan silmään ja kovaa räpyttelyä, niin se tulee sieltä ulos.

Olen nukkunut piilarit päässä ja se tunne kun piilarit ovat rutikuivat,on inhottava. Mulla on mooonta mooonta kertaa myös hajonnut piilarit osiksi silmään ja palasia menny luomien alle,eli "silmän taa",oon saanu ne itte kaivettua aina pois...

sokko
no tääkin sattunut useita kertoja, alkoholilla aina osuutta asiaan.En tosin ikinä lääkärile mennyt vaan optikolle joka kyllä saa sen sieltä silmän takaa pois. Se muuten tulee myös itsestään jos riittää hermoja venailla.

Saraldo
Mulla luikahti kerran työpäivän aikana piilari jotenkin silmän taakse, taisin hieroa silmiä aika voimakkasti kun väsytti :D . Olin jo menossa silmäpolille poistattamaan sitä, kun aikani yritin sitä ronkkia itse. Siinä odotellessa se sitten tulikin osittain siihen hollille ja sain se itse pois. Mutta mä olen käyttänyt piilareita päivittäin neljä vuotta ja tämä oli ainoa kerta, kun tuli tuollaisia ongelmia.

Muoks: siis silmän taakse tarkoittaa mun kielellä jonnekin mun ulottumattomiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria:
Olen nukkunut piilarit päässä ja se tunne kun piilarit ovat rutikuivat,on inhottava. Mulla on mooonta mooonta kertaa myös hajonnut piilarit osiksi silmään ja palasia menny luomien alle,eli "silmän taa",oon saanu ne itte kaivettua aina pois...
Käytätkö kertakäyttöisiä piilareita, kun noin helposti hajoavat silmiin? Itse käytän niitä, mitä voi käyttää kuukauden kerrallaan eikä ole koskaan silmään hajonnut. Ja nykyäänhän on myös olemassa sellaisia piilareita, mitkä silmissä voi nukkua vaikka kuinka monta yötä peräkkäin, riittää, että aina välillä vaan ottaa ne pois. En nyt muista niiden merkkiä, mutta optikosta kun kysyy, ne tietää varmasti.

Ainakin Instrussa on mulle noita tarjottu, mutta päädyin kummminkin normaaleihin, kun en koe mitenkään ongelmallisena niiden päivittäisen laittamisen silmiin ja ottamisen pois, kun niin monta vuotta on tullut käytettyä.

Saraldo
Rupes ihan huippaan kun luin näitä teidän piilarikokekumsia.. hui.
Äh, ne on suurimmaks osaks todella kätevät! Mä hankin ne aikoinaan sen vuoksi, kun vauva löi päätään sankoihin koko ajan ja myöhemmin väänsi ne solmuun.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria:
Käytätkö kertakäyttöisiä piilareita, kun noin helposti hajoavat silmiin? Itse käytän niitä, mitä voi käyttää kuukauden kerrallaan eikä ole koskaan silmään hajonnut. Ja nykyäänhän on myös olemassa sellaisia piilareita, mitkä silmissä voi nukkua vaikka kuinka monta yötä peräkkäin, riittää, että aina välillä vaan ottaa ne pois. En nyt muista niiden merkkiä, mutta optikosta kun kysyy, ne tietää varmasti.
mä oon käyttäny kertakäyttösiä,kuukausi ja nykyään vaan jatkuvakäyttösiä =).
Kertakäyttöset ja värilliset hajoaa herkimmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Äh, ne on suurimmaks osaks todella kätevät! Mä hankin ne aikoinaan sen vuoksi, kun vauva löi päätään sankoihin koko ajan ja myöhemmin väänsi ne solmuun.
Mulla melkein samantapaisia kokemuksia. Luovuin laseista, kun esikoiseni, silloin vielä joku 6 kk vanha, otti silmänräpäyksessä lasit mun päästä ja työnsi samantien sangan mun korvaan, hyvä ettei kuulo mennyt kokonaan toisesta korvasta. Loppuhuipennukseksi parin kuukauden kuluttua samainen vauva tiputti ne ensin pöydältä lattialle ja istahti niiden päälle sitten. Vääntyivät kuin jos oisivat olleet rautalankaa - niin ohuet metallisangat oli.

Saraldo
Mulla melkein samantapaisia kokemuksia. Luovuin laseista, kun esikoiseni, silloin vielä joku 6 kk vanha, otti silmänräpäyksessä lasit mun päästä ja työnsi samantien sangan mun korvaan, hyvä ettei kuulo mennyt kokonaan toisesta korvasta. Loppuhuipennukseksi parin kuukauden kuluttua samainen vauva tiputti ne ensin pöydältä lattialle ja istahti niiden päälle sitten. Vääntyivät kuin jos oisivat olleet rautalankaa - niin ohuet metallisangat oli.
Anteeks, mutta tuossa olis ollut hyvää piilokameramateriaalia :D !

No niin varmaan, ja muakin huvittaa näin jälkikäteen muistella näitä juttuja, mutta usko pois, sillä hetkellä ei naurattanut yhtään, sattui vaan niin perkeleesti ja kuulo meni eikä ollut hajuakaan siitä, että palaako ollenkaan vai menikö tärykalvo hajalle. Hyvä, että sillä hetkellä sain vauvan pidettyä sylissä enkä paiskannut häntä shokissa päin seinää. :ashamed:

Saraldo
No niin varmaan, ja muakin huvittaa näin jälkikäteen muistella näitä juttuja, mutta usko pois, sillä hetkellä ei naurattanut yhtään, sattui vaan niin perkeleesti ja kuulo meni eikä ollut hajuakaan siitä, että palaako ollenkaan vai menikö tärykalvo hajalle. Hyvä, että sillä hetkellä sain vauvan pidettyä sylissä enkä paiskannut häntä shokissa päin seinää. :ashamed:
Mä ymmärrän :( . Mulle on myös käynyt monia juttuja, jotka siinä tilanteessa sai mut raivon partaalle, mutta myöhemmin saattoi jo hiukan hymyilläkin.

vieras
Olen nukkunut kymmeniä kertoja piilarit päässä kun ollut liian väsynyt ottamaan pois juhlimisen jälkeen.
Ihan kuivat on olleet ja silmässä kiinni ja kerran oli luiskahtanut silmän taa niin että reuna vain näkyvissä.
Panikoin todella, mutta reunaa oli onneksi sen verran näkyvissä että sain pikkurillillä hivutettua eteen. Huh.

Yhteistyössä