onko jollakin ollut LYHYT JÄLKIVUOTO?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ekalla kertaa oli aika pitkä, mut neljännestä oli vajaa 2vko.

mistä se voi johtua? mulla neljäs nyt ja ihan hiipuu koko vuoto : O

En tiedä.
Mulla on oikeestaan kerta kerralta lyhentyny. Ekasta oli jotain reilu 5vko...melkeen jälkitarkastukseen asti.
Kolmannesta alkoi menkatkin 3 vko synnytyksestä...jälkivuoto n. 2vko.

Mä en muista kauanko se kesti mutta muistan sen että lääkkeillä jouduttiin sitä tyrehdyttää kun ei meinannu loppuu ja sitä tuli ja PALJON :snotty: en ees vastannu sun kysymykseen sori :ashamed:

Aika usein tuntuu olevan niin että useamman synnytyksen myötä vähenee, näin moni siis kertoo. Itellä 2 synnytystä takana ja näyttäis mullakin pitävän paikkansa, ekasta oli vuotoa 4vkoa ja toisesta 3 vkoa, mutta vaaleni valkovuodoksi jo toosi nopeasti. Sairaalasta kotiuduttua en tarvinnut kuin muutaman siteen, sitten riitti phh.

Ap, kannattaa varautua että vuoto myös lisääntyy myöhemmin/alkaa uudestaan. Mutta ole onnellinen jos ei :)

Esikoinen 07.06.2012, vuoto kestänyt alle 3 vko. Lyhyeen vuotoon syitä ovat mm. tiheä/täysimetys, joka saa aikaan kohdun supistuksen, jolloin vuotoa tulee alussa runsaasti ja viikon kaksi jälkeen vuoto tyrehtyy. Yhtenä syynä on myös se miten paljon kohtua/vatsaa painettiin sairaalassa veren vähentämiseksi.

minullakin vähentynyt synnytysten myötä, siis kolmannelta kesti vähemmän kuin ekalta.
mutta minulla ainakin oli tosi vähäistä, jos puuhailin kotona vauvan kanssa ja vastaavasti lisääntyi kun oli aktiivisempi päivä (kauppa, kävelylenkki yms).

Mulla ekasta varsinaista(tosin melko niukkaa) vuotoa oli reilu viikko, mutta melkein kolmen viikon ajan oli sellaista että pyyhkiessä saattoi jäädä vähän rusehtavaa. Mikä sitten lasketaan? Toisella kerralla kesti melkein 5 viikkoa(eli mulla ei vuoto vähentynyt synnytysten myötä!), väliin meni aina joku 2-3 päivää ilman vuotoa, sitten taas tuli tippa, ja taas päiviä ilman... Se on kyllä hermoja raastavaa!