onko jollakin allergiaan astma lääke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninni"

Vieras
täällä näyttää olevan hirmuisen vaikeeta saada kunnon lääkitystä lapselle =(
mein pojalle on todettu paha allergia kissoihin,koiriin ja hevosiin. lähes joka sukulaisella on jompi kumpi eli ei tässä kauheesti oo missään vierailtu. lääkkeeksi on saatu histec joka ei auta yhtään.
itse sairastin astmaa 15 votta ja nuo pojan allergia reaktiot samanlaisia mitä mulla.lääkäri totes että vältelkää sellasia paikkoja missä on eläimiä (mutta tosiaan kun lähes kaikilla on joku)

haluaisin ees koe käyttöön ottaa astma piipun mutta onko kuinka vaikee sitten saada?
soitin alkuviikosta lääkäriin ja sanoivat että soittavat huomenna. että jos nykystä lääkettä = histecciä nostas et antas enemmän mutta oon sitäkin jo tehnyt ja se lääke ei meillä auta.

toinen on että otamme tänne kissan tai koiran vuorokaudeks että näkevät kuin rajut kohtaukset poika siitä saa ja siihen ei histecci tehoo. poika yskii,vinkuu,pihisee,silmät kutiaa (myös menny umpeen) hengitys raskasta tai nopeea miten sen selittäs ja veto ihan pois kaikki energia menee hengittämiseen =(

Mulla on lomudalia inhaloitavana versiona ja siitä on ollut apua. En tiedä kannattaako astmapiippua ottaa vain allergiaan mutta uskon että sen helposti saa. Sen annostelun kanssa kun on aika tarkkana olla ettei mee sydän ylikierroksille.

Jos teillä on nyt ollut vain histeciä niin kannattaa ensin kokeilla muutkin lääkkeet allergiaan ja sitten miettiä jatkoa ja esim. siedätyshoitoja. Onko teillä silmätipat? Nenäsumute?

Ja ei todellakaan eläimiä kotiin! Se allergeeni kun voi elää pinnoilla 6kk. Itse kärsin jo siitä kun eläimiä kotonaan pitävät ihmiset käy kylässä. Vähintään 1vko menee pärskiessä vaikka siivoan heti!

meillä ei oo mitään muuta kun viimeksi histec suostuteltu sitä ennen oli atarax. viimeks kun soitin omalääkärille keväällä totes vaan ettei voi tehdä mitään jos ei histec auta että vältä niitä paikkoja

no annoin sit olla mutta kun nyt taas ollu noita oireita niin päätin taas soittaa ja nyt en anna asiann olla ennen kun saadaan joku muu lääke että voitas ees kerran vuodessa käydä jossain sukulaisen tykönä ettei pojan tarvis sohvalla pihistä ja itkee että lähetään pois mä en jaksa olla täällä.
sano etten lääkäri aikaa tarvi kun pojalle ei oiretta oo ja huomenna pitäisi soittaa.

Ok, siis oireita ei ole jos ei ole eläimiä lähellä? Itse en veisi silloin lasta paikkaan jossa niitä on. Itse juuri eläinten takia en voi vierailla ystävilläni vaan näemme kaupungilla taikka jonkun ei allergisen eläimettömän ystävän luona.

Ok, siis oireita ei ole jos ei ole eläimiä lähellä? Itse en veisi silloin lasta paikkaan jossa niitä on. Itse juuri eläinten takia en voi vierailla ystävilläni vaan näemme kaupungilla taikka jonkun ei allergisen eläimettömän ystävän luona.

juu juuri näin. mutta kun kaikilla on joku elukka mummut,tädit,pappa lähes kaikilla. ei ola nyt kauheesti käyty kylässä mutta olisihan se kiva käydä. mummulla käytiin (1 kissa) ja tuli lähes heti oireet. kaupungeissa ym ei viitti rehvata kun muutenkin lapsia monta.

haluaisin että poika pystys edes pari tuntia olla kylässä. nytkin isukki lähti muiden lasten kanssa mummulaan ja poika allergiansa takia jäi mun kanssa kotiin.arvatkaapa vaan tykkäskö mutta kun ei muuta voi.

[QUOTE="ninni";24240079]juu juuri näin. mutta kun kaikilla on joku elukka mummut,tädit,pappa lähes kaikilla. ei ola nyt kauheesti käyty kylässä mutta olisihan se kiva käydä. mummulla käytiin (1 kissa) ja tuli lähes heti oireet. kaupungeissa ym ei viitti rehvata kun muutenkin lapsia monta.

haluaisin että poika pystys edes pari tuntia olla kylässä. nytkin isukki lähti muiden lasten kanssa mummulaan ja poika allergiansa takia jäi mun kanssa kotiin.arvatkaapa vaan tykkäskö mutta kun ei muuta voi.[/QUOTE]

Et tosissasi vie lasta paikkoihin, joista saa noin pahoja oireita?! Aika epäinhimillistä toimintaa sulta... Mutta niinhän se menee, että ne ketkä ei allergioista itse kärsi niin eivät voi ymmärtää oloa kunnon reaktion aikana. Ja tuolla menolla kyllä poikasi saa astman sekä astmalääkityksen, jos on jatkuvasti limakalvot ärsytystilassa.
Meidän lapsista 2 neljästä ei voi kyläillä missään eläinpaikoissa eivätkä kyllä ole jääneet mistään tuikitärkeästä paitsi, toinen vanhemmista sukuloi vähemmän allergisten kanssa ja toinen vie allergikot vaikka uimahalliin. Sitäpaitsi oireiden ollessa tarpeaksi hankalat, lapsi ei edes halua olla tekemisissä eläinten kanssa.
Pienimuotoinen siedätys tietysti on vain hyväksi, mutta lapsen voinnin mukaan, ei tuntikausia sisällä istuttamalla niin että henki pihisee. Huh huh!

Et tosissasi vie lasta paikkoihin, joista saa noin pahoja oireita?! Aika epäinhimillistä toimintaa sulta... Mutta niinhän se menee, että ne ketkä ei allergioista itse kärsi niin eivät voi ymmärtää oloa kunnon reaktion aikana. Ja tuolla menolla kyllä poikasi saa astman sekä astmalääkityksen, jos on jatkuvasti limakalvot ärsytystilassa.
Meidän lapsista 2 neljästä ei voi kyläillä missään eläinpaikoissa eivätkä kyllä ole jääneet mistään tuikitärkeästä paitsi, toinen vanhemmista sukuloi vähemmän allergisten kanssa ja toinen vie allergikot vaikka uimahalliin. Sitäpaitsi oireiden ollessa tarpeaksi hankalat, lapsi ei edes halua olla tekemisissä eläinten kanssa.
Pienimuotoinen siedätys tietysti on vain hyväksi, mutta lapsen voinnin mukaan, ei tuntikausia sisällä istuttamalla niin että henki pihisee. Huh huh!

kuten kirjoitin olen itse kärsinyt 15v pahasta astmasta ja tasan tiedän millainen olotila pojallani on harmittaa kun tuohon ei saa mitään lääkettä mikä voisi edes vähän helpottaa oloa. meillä molemmat mummot asauu kaukana toinen 200km päässä ja toinen 500km kyllä poikakin haluaa niitä välillä nähdä. toisella mummulla kuitenkaan ei autoa että voisi meille tulla.
olisin onnellinen että voisi edes sen hetken olla mummulassa.

Olisiko mahdollista että yövytte mummojen paikkakunnilla esim hotellissa ja poika saa tavata mummuja ulkona taikka hotellilla? Itse en meinaan ikinä menisi eläinkotiin vain koska haluan nähdä jonkun kun se tietää monen päivän tuskan. Ja kyllä, kaikilla sukulaisillani on eläimiä myös vanhemmillani. Valitettavaa mutta enpä voi sille itse mitään.

Yhteistyössä