Onko jollain muulla imetysaikana koko ajan nälkä?

• Viestiketjun aloittaja Loputon nälkä
  • Ensimmäinen viesti
Loputon nälkä
Ihan kamalaa, kun jatkuvasti olen jotain syömässä. Jotkut väittää, että imettäessä laihtuu. Miten ihmeessä tässä pääsisi laihtumaan, kun ihan jatkuva nälkä? Herkkujakin tulee syötyä kohtuuttomasti. Entinen itsekuri on ihan tiessään.

Vauva vasta pari viikkoa vanha. Joskohan tämä tästä tasoittuu..? Kokemuksia?

minä
Kyllä oli ensimmäisen kohdalla. Söin kuin hevonen alkuun. Mutta kyllä laihduinkin, ristiäisissä vauva 6 vko olin jo entisissä mitoissa.

Kyllä se siitä tasoittuu.

Mulla oli ja ihan kamala nälkä pitkään...kyllä se tasaantuu, tai mula ainakin tasaantui, vaikka imetän vieläkin kun poika 11 kk.

Älä muuten ihan hirveästi mätä ihan mitä vaan herkkuja nassuusi, äidinmaitoon kun imeytyy se mitä syöt. Jos siis mätät hirmuisesti rasvaa ja sokeria, niin ei se äiudinmaito kovin terveellistä ole vauvalle sitten.

Täällä on kokemusta syömisestä :D Näläntunne tasoittuu kyllä ja se ainainen jano, mutta syömistahti ei.. ;) Juu aina ne puhuu siitä imetyksen ihanasta laihduttavasta vaikutuksesta..mikä se on? |O ilmeisesti olen ainut, joka laihtuu vasta kun imetys loppuu.......

ap
Heh. Tuo on lohdullista. Toki tuokin kävisi, että söisi hevosen lailla ja silti laihtuisi. Täytyy vissiin käydä kaivamassa taas suklaat kaapista. :)

Tämä on kyllä ihan ihmeellistä, kun normaalisti en ole edes perso makealle.

Alkuperäinen kirjoittaja vauva 5kk:
Koko ajan on nälkä, ja makeanhimo - en ole laihtunut kiloakaan, mutta en myöskään lihonut vaikka syön levyn suklaata ja puoli pakettia jätskiä päivässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vinkistä. Näin täytyy varmaan tehdä. Ja suolapähkinöitä ja suklaarusinoita ei varmaan lasketa.
:LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
...herkuttele vaikka pähkinöillä, rusinoilla tms jotka on terveellisä iä herkkuja.
Tuskin ;) ...tosin parempia nekin kuin suklaalevy ja sipsit.
Jos muuten suolasesta tykkää, niin ihan tajuttoman hyvä herkku on valkosipuliruisnaksut:

-SÖssää sekaisin margariinia ja valkosipulia maun mukaan
-voitele ruispalat seoksella ja ripottele yrttisuolaa päälle vähäsen
-leikkaa ruispalat pieniksi siivuiksi ja laita pellille
-Pelti uuniin grilliin, kunnes rapeita.

:p

vieras
Kyllä minä olen laihtunut ja paljon.
Ja on imettäessä koko ajan nälkä, mutta niin on kyllä muulloinkin koko ajan nälkä, ei mitään eroa. Aina söisin kun on ruokaa.

No on joo. Siksi varmaan en ole kovin hurjaa vauhtia laihtunut. :ashamed:
Olen kyllä pyrkinyt syömään mahdollisimman monipuolisesti. :saint:

jep
ekat kaksi viikkoa piti syödä yölläkin välipalaa. nyt kolme kk mennyt ja jonkin verran on tasoittunut. herkkuja yritän välttää että paino edes pysyisi tässä. omaan painoon pääsin jälkitarkastukseen mennessä mutta varaa olisi vielä pudottaakin, siksi rajoitan herkuttelua.

muuten, aiemmasta poiketen, mulla menis leipää ja muita viljatuotteita ihan hulluna, ilman niitä ei tule aterialla kylläinen olo. onko muilla samaa?

ap
Joo. Leipä on selkeä hittituote, joka saattaa olla tuhoisaa laihtumistoiveen kannalta. Yleensä kun en leipää juurikaan syö.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
ekat kaksi viikkoa piti syödä yölläkin välipalaa. nyt kolme kk mennyt ja jonkin verran on tasoittunut. herkkuja yritän välttää että paino edes pysyisi tässä. omaan painoon pääsin jälkitarkastukseen mennessä mutta varaa olisi vielä pudottaakin, siksi rajoitan herkuttelua.

muuten, aiemmasta poiketen, mulla menis leipää ja muita viljatuotteita ihan hulluna, ilman niitä ei tule aterialla kylläinen olo. onko muilla samaa?

jep
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo. Leipä on selkeä hittituote, joka saattaa olla tuhoisaa laihtumistoiveen kannalta. Yleensä kun en leipää juurikaan syö.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

ja varsinkin ne leivän päälliset. :) paksu kerros oivariinia vähintään pitää olla....

vierailija
Alkukilot n.4 kg lähti helposti, mutta noi 5 vikaa ylikiloa ei meinaa lähteä, koska koko ajan on nälkä kun imettää. Olen hirveän laiska tekemään ruokaa ja sorrun syömään valmisruokaa, leipää, suklaata.Ennen raskautta olen ollut samanlainen siis perso leivälle ym. mutta nyt tuntuu että on vaikeampi pitää itsekuria. Etenkin kun vietän paljon aikaa kotiympyröissä, niin ei ole ulkonäköpaineita niin paljon. Sitten kun käy ihmisten ilmoilla hävettää oma pömppömaha kunnes taas palaan kotiin ja muistan suklaat kaapissa. Olen yrittänyt ostaa "pahaa" suklaata esim. Joku vahva tummasuklaa. Joskus toimii, joskus ei.

Yhteistyössä