Onko joku uusi tapa tingata se että ei ole tasarahaa mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äiti x2

Jäsen
25.01.2013
158
0
16
Nyt useammat kaupat niin että ostaja tulee "ylisuuren" setelin kanssa, esim. rattaista tingitty hinta 80e, ostaja saapuu (puoli tuntia myöhässä mitään ilmoittamatta, sovitulle treffipaikalle jossa ei kauppaa tms jossa voisi rahaa pilkkoa)
Mukanaan 100e seteli ja 70e käteistä, kun "unohti" pilkkoa.
Myyjä saa kasattua vaihtorahoja 18e, eli rattaiden hinnaksi tulisi 82e koska myyjä ei suostu alentamaan tuohon 70e hintaan ja kas kummaa ostaja kaivaakin taskustaan 10e sen 70e lisäksi "ihan juuri muisti sen kympin setelin jääneen näiden housujen taskuun"..

Näitä kauppoja ollut nyt useampia, mekko+bolero hp 12e, ostaja saapuu kympin ja kahden kympin setelin kanssa, "ei se mitään jos sulla ei ole vaihtorahaa, käyks tää kymppi?" Kun vastaat että mekon saat kympillä, boleron myyn erikseen niin hups kun jostain hoitolaukun taskusta kaivetaan 2e kolikko..

Sitten on nämä sankarit kun saapuu hakemaan tuotetta "Moi mä tulin hakemaan niitä mukeja, eiks ne 18e maksanu? Mulla on nyt vaan 15e saanko sillä?"

Ärsyttää, tässä siis 3/4 viimeisistä kaupoista, yhdet sujui kuten pitääkin tasaraha ja nouto kotiovelta!

Onpa ärsyttävää! Meillä kävi autonrenkaiden kanssa tuolla tavalla, mutta en osannut ajatella sitä laskelmoituna, koska ostaja näytti vähän vajaalta hormonihirmulta :D meni sitten pari kymppiä halvemmalla kuin mitä oli sovittu, toivottavasti pihi idiootti käytti ne rahat hyvin.

Ihan tavallista, että yrittävät saada halvemmalla. Yhdelläkin ostajalla oli hups vain unkarin forintteja mukana 2 €:n ostoksen maksuun, ilmaiseksi olisi sitten kuulemma pitänyt saada, kun on kuulemma niin pikkuraha.

Kummallista touhua. Onneks olet pitänyt pääsi kylmänä myyntitilanteissa! Itse olen sellainen nössö että varmaan taipuisin noihin alempiin hintoihin kun en ilkeisi sanoa vastaankaan. Mutta siis kyllähän se nyt on niin että jos netissä/puhelimessa on sovittu että hinta on 10e niin silloin ostajalla on myös oltava tasaraha mukana!

Mä en ole moiseen onneksi törmännyt. Ja itse varaan aina tasarahan mukaan, kun teen kaupat noudolla. Ja jos joku noutaa meiltä, pyydän vielä erikseen varaamaan tasarahan mukaan.

Ja toinen ärsyttävä piirre on se, että kun myyt jotain halpaa vaatetta, kippoa tai kuppia, niin jo sitä pitäisi mennä näyttämään toiselle puolelle kaupunkia. Kyllä se niin menee että ostaja tulee katsomaan tuotetta halutessaan. Pöyristyttävää että joku kuvittelee minun ajavan autolla 20km suuntaansa sen takia, että ostaja saa tutkia jotain kympin vaatetta ja päättää sitten että haluaako sen ostaa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Huutiksessa olen ilmoittanut, että nouto tarkoittaa noutoa meiltä...jatkuvasti kuitenkin kysellään vlisinko tulla treffaamaan keskustaan tai itikseen, daa. Noita tinkaajia ei ole osunut mun kohalle, päinvastoin.

No eipä tullut tuollainen tänään edes mieleen, kun kävin noutamassa Huutishuudon. En kehtaisi, se pitää sanoa. Isommat ostokset olen maksanut suoraan myyjän tilille. Omalle kohdalle ei ole onneksi tuollaisia tinkijöitä sattunut.

[QUOTE="vieras";28590072]Eikö teillä ole rahaa lompakossa, kyllä minä ainakin olen antanut takaisin jos ei ole tasarahaa ollut, no proplem.[/QUOTE]

Tämähän se ongelma just on, tosi harvalla on käteistä aina lompakossa ja siksi tullaan noutamaan automaatin kautta ja siksi siis liian isoja rahoja. Onneksi lähes jokaisella on nykyään nettipankki kännykässä, joten maksun voi hoitaa tilille siinä ovella.

mulle kävi kerran niin, että lupasin yhelle naiselle FB kirpparilla ilmaseks käytetyt lenkkarit ja kerroin että mulla on esim. jumpat sillon ja sillon. aattelin et hän vois tulla sitten sieltä jumppapaikasta hakemaan, kun meille matkaa kaupungilta 13km, ei päässyt kuulemma koskaan hakemaan. niin oli vaan et joo tuo vaan tänne meille kotiin! no onneks en niin kiltti ollu et kotia asti oisin vieny. no ei antanu numeroa kun pyysin ja oottelin häntä sit turhaan, oli sit FB laittanu viestin et en pääsekään hakee, käviskö joskus muulllon. noh, laitoin vaan jotain ympäripyöreetä ja piilotin sen koko ämmän Fb:stä. kaverin kaveri oli siis.että näin. voi olla hankalaa vaikka ilmaseks saiskin, oli kuitenkin hyvät asicsen lenkkarit, en vaan käytetyistä viittiny mitään pyytää, arvelin koittaa olla hyväsydäminen :D

niin ja toinen tapaus, koitin ostaa yheltä naiselta yhtä kirjaa, pyysin 2kertaa numeroa ja osoitetta, ei antanut, kolme kertaa ehdotin hakua, kaks kertaa ei käyny ja kolmanne kerralla ei enää vastannu viestiin. ei sitten.

[QUOTE="vieras";28590072]Eikö teillä ole rahaa lompakossa, kyllä minä ainakin olen antanut takaisin jos ei ole tasarahaa ollut, no proplem.[/QUOTE]

Ei ole. Tai no, kyllä sieltä taitaa ehkä se 2,50€ löytyä, mutta ei enempää. Mä käytän lähes poikkeuksetta korttia, käteistä ei tule juurikaan liikuteltua.

Noutojen yhteydessä käyn automaatin kautta ja kipaisen lähikaupassa ostamassa vaikka purkkapaketin, jotta saan rahan rikki, mikäli se on tarpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x2;28589884:
Nyt useammat kaupat niin että ostaja tulee "ylisuuren" setelin kanssa, esim. rattaista tingitty hinta 80e, ostaja saapuu (puoli tuntia myöhässä mitään ilmoittamatta, sovitulle treffipaikalle jossa ei kauppaa tms jossa voisi rahaa pilkkoa)
Mukanaan 100e seteli ja 70e käteistä, kun "unohti" pilkkoa.
Myyjä saa kasattua vaihtorahoja 18e, eli rattaiden hinnaksi tulisi 82e koska myyjä ei suostu alentamaan tuohon 70e hintaan ja kas kummaa ostaja kaivaakin taskustaan 10e sen 70e lisäksi "ihan juuri muisti sen kympin setelin jääneen näiden housujen taskuun"..

Näitä kauppoja ollut nyt useampia, mekko+bolero hp 12e, ostaja saapuu kympin ja kahden kympin setelin kanssa, "ei se mitään jos sulla ei ole vaihtorahaa, käyks tää kymppi?" Kun vastaat että mekon saat kympillä, boleron myyn erikseen niin hups kun jostain hoitolaukun taskusta kaivetaan 2e kolikko..

Sitten on nämä sankarit kun saapuu hakemaan tuotetta "Moi mä tulin hakemaan niitä mukeja, eiks ne 18e maksanu? Mulla on nyt vaan 15e saanko sillä?"

Ärsyttää, tässä siis 3/4 viimeisistä kaupoista, yhdet sujui kuten pitääkin tasaraha ja nouto kotiovelta!

No mitä ihmettä sä oikein odottelet puoli tuntia jossain? Jos ostaja ei saavu eikä ilmoita itsestään, niin turha siellä on odotella. Mun mielestä noissa sun kaupoissa ei ole mitään ongelmaa muutenkaan, jos ostajalla ei ole tasarahaa tai ylipäätään rahaa, niin ihan on ostajan oma ongelma. Itse kerran tällaiselle ostajalle heitin, että "ai jaa, odotin että sulla on tasaraha kun kerran ostaa halusit tällä hinnalla, noh ei voi mitään laitan uudestaan myyntiin", niin kyllä sieltä ne rahat sitten löytyi...

Eiköhän se ole ostajan asia se tasaraha tarjota, mikäli haluaa tavaran ostaa.

Huutiksessa olen ilmoittanut, että nouto tarkoittaa noutoa meiltä...jatkuvasti kuitenkin kysellään vlisinko tulla treffaamaan keskustaan tai itikseen, daa. Noita tinkaajia ei ole osunut mun kohalle, päinvastoin.

Olen kyllä itsekin joskus kysynyt jotain vastaavaa tapaamispaikkaa - lähinnä vaan, että JOS myyjä sattuisi esim. päivittäin käymään vaikkapa keskustassa, niin JOS se hänelle sopii, voisin tulla sinnekin työmatkan tms. varrelle. Ei kai se ole paha asia, jos kysyy, kunhan ei oleta automaattisesti poikkeusjärjestelyjen sopivan? Joskushan joku keskusta tai Itis voi myyjälle olla lähes yhtä kätevä kuin nouto kotoa. Toki aina ei.

Niin, ja sitten toki, jos hänelle ei käy, niin itselleni sopii yhtä hyvin hakea kotoakin.

No, tähän voi tietysti vastata, että kyllä meillä rahaa on lompakossa, mutta ei meillä niin pieniä rahoja ole, mitä ne vaihtorahat olisivat :laugh:

Yhteistyössä